Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشقت‌های اقتصادی و نرخ بالای کالاها موجب شده خانواده‌های بسیاری در کشور که بیماران صعب‌العلاج دارند برای تامین هزیته‌های درمان گاهی تمام داریی‌شان را به فروش بگذارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ رنج مریض داری را می توان از رنج خود مریض نیز بالاتر بر شمرد چرا که دیدن حال و روز ناخوش بیمار و بار مشکلات روانی از یک سو و تامین دارو و موارد مورد نیاز بیمار نیز از سویی دیگر بر مشکلات خانواده افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات اقتصادی امروز، به گونه ای بر تامین مایحتاج ضروری خانواده ها فشار آورده است که رنج بیماری  و مریض داری نیز اگر بخواهیم بر آن نیز اضافه کنیم دیگر توان مالی برای اداره زندگی باقی نمی ماند.

بیماران صعب العلاج زیادی در کشور وجود دارند که از این وضع موجود اقتصادی بیشترین ضربه را خورده اند و افرادی نیز هستند که برای تهیه وسایل مورد نیاز و هزینه درمان بیمارشان حتی دست به قرض پول و فروش وسایل منزل زده اند.

بهروز 17 ماه است که در کُما به سر می برد

"بهروز"جوانی از دیار مردمان خون گرم جنوب کشور قریب به 17 ماه است که در کما به سر می برد و خانواده وی توان مالی چندانی ندارند و تمام دارایی خود را برای درمان فرزندشان فروخته اند.

او پسر بزرگ خانواده است که در این چهارسال و نیم و بعد از فوت پدر، سرپرستی خانواده را برعهده داشته و نامزد مورد علاقه اش را یافته است و دارایی شان را جمع و جور کرده اند تا به‌زودی بساط عروسی را آماده و پسر ارشد خانواده را داماد کنند که براثر واژگونی اتومبیل به دلیل شکستگی پل در جاده و در شبی بارانی، صدمه می بیند و به کما می رود.

بهروز سه ماه در بیمارستان بستری می شود و بعد بنا به تشخیص پزشکان، وی را به خانه می آورند و پزشک معالجش به خانواده اش امیدواری می دهد به مرور زمان بیمارشان بهبود یابد و از کما خارج شود، حال بیش از 17 ماه از آن شب تلخ می گذرد.

 خانواده این بیمار مجبور می شوند از روستایی دور دست به بندرعباس بیایند تا بهروز 28ساله بتواند هفته ای 4جلسه فیزیوتراپی در منزل دریافت کند که هزینه هر جلسه فیزیوتراپی هم 170 هزار تومان است.

تمام اندوخته خانواده هزینه شد
این خانواده مجبور می شوند اندوخته ای که برای عروسی فرزندشان بوده و حتی دام و طیور و در یک کلام تمام دارایی شان را در این یک سال و نیم برای درمان هزینه کنند.

 آنها که خانه ای را در  چهارراه قدس بندرعباس ، روبروی کلینیک مشیردوانی اجاره کرده اند که حالا مهلت قرارداد آن تمام شده است و صاحب‌خانه از آنها خواسته خانه را تخلیه کنند تا بفروشد و این خانواده نگران هستند که با مبلغ 20 میلیون تومان پول ودیعه شان، نمی توانند خانه ای را در مکانی دیگر اجاره نمایند.

سه ماه (چهار ونیم میلیون تومان) هم نتوانسته اند کرایه را پرداخت کنند، گرچه که دولت اعلام کرده است قراردادهای اجاره بصورت خودکار یک سال دیگر تمدید شده است، اما خانواده این بیمار کمایی نگرانند که صاحب‌خانه این موضوع را تمکین نکنند و آنها را مجبور به تخلیه خانه کند و مشکلی بر مشکلات شان افزوده شود.

یخچال سوخت؛ دارو در تشت آب نگهداری شد
ماه قبل که یخچال قدیمی و فرسوده شان سوخت و بیش از یک هفته دارو وغذا را در تشت آب و روبروی کولر نگهداری می کردند تا فاسد نشود که پس از انتشار گزارشی در این خصوص، مرکز نیکوکاری گلشهر بندرعباس، یخچال را برایشان تامین کرد.

 این خانواده هرمزگانی کولر، چراغ گاز و امکانات آنچنانی ندارند که بتوانند به خانه ای دیگر بروند که اگر آن خانه فاقد کولر، چراغ گاز و... باشد، با مشکل جدی مواجه می شوند.

زحمت کشان این خانواده بایستی آب میوه طبیعی یا مصنوعی و پودر انترامیل (هر قوطی 83هزار تومان برای مصرف یک روز) را از طریق سوند معده به بیمار بدهند که بدلیل مشکل‌ مالی، هرقوطی این پودر را هر دو روز به وی می دهند، در واقع ماهی دو ونیم میلیون تومان فقط هزینه این پودر می شود که به عنوان تغذیه به بیمار داده می شود.

 آنها نیاز پوشاک بزرگسال، میوه و آبمیوه گیری برقی، پودر انترامیل، تشک مواج و... هم دارند و نرخ گرانی کالا باعث شده است نتوانند به تمام چیزهایی که مورد نیازشان است پاسخگو باشند.

نرخ تورم در سال 99 قریب به 49 درصد بوده است

خسرو مرادی شهدادی مدرس اقتصادی دانشگاه های هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز اظهار کرد: در حوزه اقتصاد، تورم را افزایش سطح عمومی قیمت ها می دانیم.

مراد شهدادی افزود: در یک تعریف و بیان ساده می توان گفت بسیاری از اقتصاددانان تورم را تب اقتصاد می دانند و اقتصادی که بیمار است را به وسیله تورم اندازه گیری می کنند.

استاد برجسته دانشگاه آزاد قشم تاکید کرد: تورم نشان دهنده نابسامانی در اقتصاد و بیماری اقتصادی در کشور قلمداد می شود.

وی با بیان اینکه در کشور ایران دو مرکز برای ارائه آمارهای اقتصادی و تورمی وجود دارد، عنوان کرد: یکی از آنها مرکز آمار ایران و دیگری بانک مرکزی می باشد که حتی آمارهای ماهیانه نیز در خصوص مسائل مختلف ارائه می دهند.

استاد برجسته دانشگاه های هرمزگان گفت: بر اساس گزارشات مرکز آمار ایران، نرخ تورم ایران در سال 99 قریب به 49 درصد بوده است و شاخص بهای مصرفی خانوار از سوی اطلاعات بانک  مرکزی تا نیمه سال 98 اطلاعات آن وجود دارد اما از سال 99 به بعد اطلاعات تورم در بانک مرکزی درج نشده است.

مرادی با اشاره به اینکه سال 96 شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی 109 درصد بوده و نرخ تورم این سال 9.6 درصد بیان شده است، خاطرنشان کرد: آنچه که برای مصرف کننده و خانوار مد نظر است آن چیزی هست که در کف بازار در نظر گرفته می شود که با خرید لوازم و نیازهای روز مره قیمت ها را به روز می بینند و هیچ گونه ثبات قیمتی هم در کالا وجود ندارد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۱۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم بخش خدمات در قزوین از ۴۵ درصد گذشت

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: در استان قزوین نرخ تورم در بخش خدمات به ۴۵.۵ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، امیر خلیلی‌خواه شامگاه _شنبه بیست‌وپنجم فروردین_ در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: شاخص قیمت‌ها در اسنان ۲۳۳.۲ در بهمن بوده و اسفند ۲۳۸ و تقریباً در تورم ماهانه در کشور شاهد کاهش هستیم و تورم نقطه‌ای هم کمتر شده است.

وی اضافه کرد: در استان تورم خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها ۳۴ درصد و غیر خوراکی ۴۴ درصد است و بخش خدمات با نرخ ۴۵.۵ درصد را شاهدیم و خوراکی و آشامیدنی‌ها ۳۶.۵ درصد رشد قیمت داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین با بیان اینکه بیشترین تورم در بخش خدمات بوده است، گفت: نرخ بیکاری استان کاهنده بوده و ۷.۳ درصد در ۱۴۰۱ و سال قبل ۶.۲ درصد و امروز به ۵ درصد رسیده اما در این میان نرخ مشارکت اقتصادی افزایش یافته که بیانگر پویایی اقتصادی در استان است.

خلیلی‌خواه ادامه داد: روند استان مثبت و صعودی و رونق نسبی در سطح استان دیده می‌شود و در ردیف ۱۰ استان شاخص کشوریم و در این راستا نرخ بیکاری در استان از سال ۹۰ کاهنده بوده از ۱۲.۵ درصد به ۶.۲ درصد رسیده است.

وی سهم اشتغال بخش‌ها را یادآور شد و عنوان کرد: بخش کشاورزی ۱۶ درصد و صنایع و معادن ۳۹ درصد از سهم اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند اما در تجارت خارجی کاهش کسری تجاری را شاهد هستیم که به دلیل نیاز به ورود کالا و خدمات کسری تجاری ما بیشتر خواهد شد و تراز تجاری مثبت می‌شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان قزوین از تحقق سرمایه گذاری خارجی ۲۹۹ میلیون دلار در استان قزوین خبر داد و گفت: به طوری که در سال گذشته ۱۷ طرح سرمایه‌ای به ارزش ۱۴۵ میلیون دلار مصوب شد.

خلیلی‌خواه افزود: همچنین ۲۳ طرح سرمایه‌ای مصوب و ۱۱۱ میلیون و ۳۵۲ هزار دلار وارد استان شد و در این زمینه رتبه خوبی داریم. در حوزه کسب وکار از رتبه پنجم به سوم ارتقا یافته‌ایم و از ۴۳ هزار و ۹۳۱ مورد درخواست ارائه شده با ۲۸ هزار مورد موافقت شده و مجوز صادر شده است.

وی منابع مالی ابلاغی به بانک‌ها را ۱,۳۳۶ میلیارد تومان دانست و ادامه داد: از ۴۱۲ طرح تعداد ۹۵۶ طرح با ۴۶۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است که از ۱,۱۹۳ میلیارد تومان منابع که داشتیم حدود ۱,۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

کد خبر 744210

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • درمان افسردگی مقاوم به دارو با ایمپلنتی به اندازه نخود
  • ترفندهای سالم نگه داشتن توت فرنگی به مدت طولانی
  • بهروز افخمی: دوران بزمجه‌ها تمام شده است
  • (ویدیو) بهروز افخمی: دوره بزمجه‌ها تمام شد و دوره پهلوانان فرا رسید
  • بهروز افخمی: دوره بزمجه‌ها تمام شد و دوره‌ پهلوانان فرا رسید | ببینید
  • نگهداری سلاح در محیط خانواده به یک معضل تبدیل شده است
  • بهره برداری از خانه‌ی شبانه روزی ایتام گلبانو در رشت
  • بهره برداری از خانه گلبانو در رشت
  • تورم بخش خدمات در قزوین از ۴۵ درصد گذشت