Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@08:18:46 GMT

پیش فروش ساختمان، ترفندی برای کلاهبرداری

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۱۸۰۷

پیش فروش ساختمان، ترفندی برای کلاهبرداری

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری که با پیش فروش واحد های ساختمانی 30 میلیارد ریال از خریداران کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سرهنگ کارآگاه "بهزاد اختیاری" در گفت و گویی با عنوان این خبر اظهار کرد: پرونده ای با موضوع کلاهبرداری به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران ارجاع که شاکی اظهار داشت،  یک واحد آپارتمان را در مرزداران از شخصی پیش خرید کرده  و مبلغ 8 میلیارد و 300 میلیون  ریال  به عنوان ثمن معامله به وی پرداخت کرده است، ولی بعد از گذشت حدود 2 سال متوجه شده فروشنده همان آپارتمان را به شخص دیگری فروخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در بررسی های پلیسی مشخص شد که فروشنده آپارتمان  خود را در فضای مجازی با عناوین جعلی دکتر، مهندس و نویسنده کتاب معرفی می کند و  با مانورهای  متقلبانه چندین فقره کلاهبرداری مرتکب شده است.

 رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: تحقیقات کارآگاهان نشان از این داشت، متهم  به عنوان سازنده پلاک ثبتی ، قرار داد مشارکتی را با یکی از بستگان خود تنظیم کرده و به ادعای ساخت وساز بنا، عملیات ساختمانی را آغاز ولی با پیشرفت ساخت بنا، آپارتمان های احداثی را به افراد مختلفی به دفعات مختلف فروخته است.

این مقام انتظامی ابراز داشت: پس از هماهنگی با مقام قضائی و شناسایی مخفیگاه جدید متهم، وی در مخفیگاهش در حالی که در داخل کمد دیواری مخفی شده بود، دستگیر شد.  

سرهنگ اختیاری افزود: با انتقال متهم به پایگاه دوم این پلیس متهم تاکنون به 5 فقره کلاهبرداری و فروش مال غیر معترف  و اظهار کرد، به بهانه پیش فروش ساختمان از مال باختگان 30 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران در پایان خاطر نشان کرد:   متهم پس از اعزام به دادسرا با قرار مجرمیت روانه زندان شد و کشف زوایای پنهان پرونده ادامه دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پیش فروش ساختمان ترفندی برای کلاهبرداری پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل تهرانی در قشم به دام افتاد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار ولیپور گودرزی گفت: بامداد جمعه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۱، درگیری مرگبار ۲ مرد جوان در خیابانی در محله "دربند" تهران از سوی مردم به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: با اعلام این خبر، تیمی از زبده‌ترین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و جسد مرد حدودا ۲۵ ساله‌ای را مشاهده کردند که از ناحیه سینه هدف یک ضربه چاقو قرار گرفته بود، همچنین در ادامه مشخص شد قاتل پس از ارتکاب جنایت بلافاصله پا به فرار گذاشته است.
سردار ولیپور گودرزی تصریح کرد: تحقیقات ابتدایی تیم جنایی حکایت از آن دارد که مقتول در ساختمان مجلل رو به روی محل جنایت مشغول سرایداری بوده و با قاتل جوان از قبل اختلاف داشته که این موضوع درگیری مرگباری را رقم زده است. 
این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: کارآگاهان اداره دهم که در جریان تحقیقات جنایی متوجه دوربین مداربسته ساختمان شدند و به بازبینی لحظه به لحظه آن پرداختند و در ادامه پی بردند، دوست مقتول که یکی دیگر از سرایداران ساختمان بوده، قاتل را به صورت پنهانی به سالن انتظار ساختمان راه داده است. 
سردار ولیپور گودرزی گفت: کارآگاهان در نخسین گام با اقدامات اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم متوجه شدند که متهم پس از ۲ سال به ایران بازگشته و به صورت مخفیانه در قشم کارگری می‌کند که همین سرنخ کافی بود تا متهم در یک قدمی بازداشت قرار بگیرند.
رئیس پلیس آگاهی تهران برگ متذکر شد: کارآگاهان جنایی اداره دهم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات راهی قشم شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های چند ساعته مردجنایتکار را دستگیر کردند؛ متهم نیز در جریان بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف و عنوان کرد بخاطر فحاشی دست به ارتکاب جرم زده است.

دیگر خبرها

  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری است
  • دستگیری کلاهبردار فروشنده زمین غیر در ورامین/۱۸ شاکی مراجعه کردند
  • جزئیات دستگیری اراذل مواد فروش محله خاک سفید تهران 
  • دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان
  • دستگیری یکی از اراذل مواد فروش محله خاک سفید تهران
  • قاتل تهرانی در قشم به دام افتاد
  • پایان فرار ۲ ساله عامل یک جنایت در محله دربند تهران/ قتل در تهران دستگیری در قشم