Web Analytics Made Easy - Statcounter

رنگرونا رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه نسبت دادن مشکلات داخلی به تحریم‌ها بی‌دلیل است گفت: متاسفانه دولت کم‌کاری خود و همه مشکلات کشور را به تحریم‌ها نسبت می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه دخالت بی‌جا و بی‌مورد دولت در حوزه نرخ ارز باعث ایجاد فساد می‌شود که همچنان شاهد آن هستیم اظهار کرد: دخالت‌های بخش دولتی بازار ارز را با مشکل جدی مواجه کرده است و اخیرا شاهد کاهش نرخ ارز بودیم اما این وضعیت با یک مصاحبه مطبوعاتی توسط یکی از مسئولان تغییر کرد و قیمت نرخ ارز در کشور باز هم روند صعودی به خود گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: دخالت‌های بی‌مورد و بی‌اساس دولت در بازار ارز جز ایجاد تنش و بی‌ثباتی در بازار ثمره دیگری ندارد و باید دولت اجازه دهد نرخ ارز را بازار مشخص کند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان بیان داشت: دولت به عنوان بزرگترین عرضه کننده ارز در کشور بوده و نرخ ارز را می‌تواند تعیین کند اما نباید دولت برای حل مشکلات خود مانند کسری بودجه و مسائل مربوط به آن با ارز نوسان بگیرد و با بازار نرخ ارز بازی کند.

وی ادامه داد: دولتمردان باید به بازار ارز با حساسیت بیشتری توجه داشته باشند و وقتی در مورد بازار ارز صحبت می‌کنند مراقب صحبت‌های خود باشند.

رنگرونا در خصوص کم کاری‌های دولت و نسبت دادن این کم کاریها به تحریم‌ها افزود: عادت کردیم مشکلات و بی‌مسئولیتی خودمان را به گردن دیگران بیندازیم و الان نیز در هر جایی در داخل کشور مشکل وجود دارد دولت به تحریم ارتباط می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تحریم اصلی در داخل کشور است گفت: فعالین اقتصادی به راحتی تحریم‌های خارجی را دور می‌زنند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه با این وضعیت فعالین اقتصادی به روش‌های مختلفی فعالیت دارند و ثابت کردند که در خارج از کشور مشکلی چندانی ندارند عنوان کرد: همه صادرات و وارداتی که در سال گذشته و امسال توسط فعالین اقتصادی انجام شده نشان می‌دهد که فعالین اقتصادی توانایی دور زدن تحریم‌ها را دارند.

وی با اشاره به اینکه نسبت دادن مشکلات داخلی به تحریم‌ها بی‌دلیل است تصریح کرد: تصمیم‌های ناگهانی دولت خسارت‌های زیادی را به تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی وارد کرده و دولت صبح علی‌الطلوع تصمیم می‌گیرد بدون اینکه به عواقب آن توجهی داشته باشد باعث زمین گیر شدن فعالین اقتصادی می‌شود.

رنگرونا گفت: به جای تشکیل کارگروه برای برطرف کردن تحریم‌ها خارجی باید کارگروه ویژه‌ای برای از بین بردن و برداشتن تحریم‌هایی که در داخل کشور ایجاد شده تشکیل شود.

وی در ادامه با تاکید براینکه دولت آینده همچنین در مورد خصوصی سازی شرکت‌ها و واگذاری آن به افراد جدیت داشته باشد تا واگذاریها به افرادی که اهلیت دارند انجام شود خاطر نشان کرد: اخیرا در حوزه خصوصی سازی و واگذاری شرکت‌ها شاهد این بودیم که واگذاریها به افرادی که اهلیت ندارند اتفاق می‌افتد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان بیان کرد: بی‌توجهی به این موضوع باعث شده مشکلات عدیده‌ای ایجاد شود.

وی همچنین به افزایش قیمت حامل‌های انرژی در حوزه تولید ابراز کرد: در حال حاضر شاهد افزایش چند برابری حامل‌های انرژی در حوزه تولید هستیم در حالی که در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها قرار داریم و نباید شاهد این موضوعات باشیم که حامل‌های انرژی با قیمت چند برابری به تولیدکنندگان عرضه ‌شود.

رنگرونا تاکید کرد: این اتفاق کمر تولیدکنندگان را می‌شکند و با افزایش یکباره قیمت حامل‌های انرژی حوزه تولید را با مختل مواجه می‌کند.

وی در مورد مشکل مواد اولیه نیز به موج رسا گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی در تامین مواد اولیه دچار چالش جدی هستند و با مشکلات اساسی مواجه‌اند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با تاکید براینکه در خصوص واردات مواد اولیه نیاز به تسهیلگری داریم اظهار داشت: باید برای تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی راهکارهای عملی اتخاذ شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فعالین اقتصادی حامل های انرژی تحریم ها مواد اولیه بازار ارز نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۱۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسوولان می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام کریم اسدی بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات شهرستان خلخال اظهار کرد: تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسؤولان می‌شود که لازم است مسؤولان در جلوگیری از اجرای تصمیمات غلط در تأمین آب کشاورزی و شرب خلخال ورود کنند.

وی با بیان اینکه مردم خلخال آب و خاک بی‌نظیر در اختیار دارند ولی محروم زندگی می‌کنند، گفت: این محرومیت‌ها موجب مهاجرت یک سوم جمعیت خلخال شده است اما آن‌ها که مهاجرت نکرده‌اند برای تأمین معاش خانواده خود مجبور به تردد بین خلخال و شهرهای دیگر هستند که این دوری از خانواده باعث مشکلات عدیده روحی و روانی برای خود و خانواده‌شان شده است.

امام جمعه شهرستان خلخال به تحت پوشش بودن ۷ هزار نفر از جمعیت خلخال در کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و افزود: مهار اب‌های هدر شده رودخانه‌ها و سارها می‌تواند کمک حال مردم در کشاورزی باشد و با کسب و کار ایجاد شده و رونق گردشگری، همه مشکلات این شهر برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام اسدی با اشاره به بی‌توجهی مسؤولان رژیم پهلوی، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: حکومت طاغوتی قدمی برای تأمین آب کشاورزی خلخال بر نداشت، اما پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در اواخر دهه شصت وقتی تبریز مرکز استان بود، برای تأمین آب کشاورزی منطقه با احداث سد کوثر گام‌های مؤثری برداشته شد که موجب خوشحالی عموم مردم شد.

وی به کم شدن ظرفیت سد خلخال پس از استان شدن اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: پس از این اتفاق سهم کشاورزی دوازده میلیون متر مکعبی خلخال از این سد را به سه میلیون متر مکعب تقلیل دادند که سوالات زیادی را برای مردم این منطقه ایجاد کرد این سوالات با زمزمه بردن آب سد کوثر به شهر اردبیل به عنوان مرکز استان به بهت و حیرت مردم خلخال تبدیل شد.

امام جمعه شهرستان خلخال تصریح کرد: تاکنون سد کوثر تکمیل نشده است اما بنا بر ادعای مسؤولان آب رودخانه قزل اوزن که از خلخال عبور می‌کند را به اردبیل انتقال داده می‌شود که این اقدام اشتباه و دور از انصاف، مردم شریف و ولایتمدار خلخال را نسبت به انقلاب اسلامی و مسؤولان آن بدبین خواهد کرد.

حجت‌الاسلام اسدی با بیان اینکه با ادامه روند تبعیض در توزیع امکانات و اعتبارات، توجیه و اقناع اذهان عمومی به وسیله دلسوزان نظام امری ناممکن خواهد بود، خاطرنشان کرد: این اقدامات باعث بروز مشکلات بسیار دیگر خواهد بود و با این کار مدیریت شهرستان در دست جوانان احساسی با مدیریت افراد بیمار دل پشت پرده قرار می‌گیرد که با انقلاب و نظام زاویه دارند.

وی در پایان از مسؤولان کشوری درخواست کرد به این امر ورود و از انجام اشتباهات پیاپی و خلاف قاعده جلوگیری کنند.

کد خبر 6080113

دیگر خبرها

  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسوولان می‌شود
  • کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد
  • قیمت سکه افزایش یافت
  • حفظ آرامش واتخاذ تصمیمات هماهنگ میان دستگاه‌ها در تنش‌های خارجی‌ ضروری‌ست
  • ادامه کاهش قیمت طلا و سکه
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار چند شد؟
  • روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد
  • قیمت سکه و طلا کاهش یافت