Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@09:42:48 GMT

صدور سومین نشان حد مجاز آلاینده‌ها در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۱۹۳۷

صدور سومین نشان حد مجاز آلاینده‌ها در زنجان

ایسنا/زنجان سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان گفت: امسال سومین نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصول سیب‌زمینی صادر شد.

سیروس صارمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروزه تاثیر مواد شیمیایی مورد استفاده در فرآیند تولید محصولات کشاورزی بر سلامت مصرف‌کننده در محافل علمی به ویژه در حوزه پزشکی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که به طور حتم کاهش باقی‌مانده این ترکیبات مانند سموم، کودهای شیمیایی، آفت‌کش‌ها، عناصر سنگین و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در محصولات کشاورزی موجب اطمینان خاطر بیشتر مصرف‌کنندگان خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا، سومین نشان حد مجاز آلاینده‌ها در سال‌جاری برای محصول سیب‌زمینی، متعلق به مزرعه فاطمه گنج‌خانی از روستای سجاس‌رود شهرستان خدابنده صادر شد و مجموع گواهی‌نامه‌های صادره تاکنون به عدد ۶ رسید.

این مسئول ادامه داد: برای اعطای پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی، این محصولات هم از نظر مقدار باقی‌مانده آلاینده‌های فلزی و هم از نظر باقی‌مانده سموم، در آزمایشگاه‌های مجهز همکار سازمان ملی استاندارد ایران بررسی می‌شوند و آزمون‌های مربوطه طبق استاندارد ملی انجام و در صورت تحقق سایر شرایط لازم، پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها به واحد تولیدی مربوطه صادر می‌شود.

صارمی تصریح کرد: دستورالعمل نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی با همکاری سازمان ملی استاندارد در وزارت جهادکشاورزی تدوین شده و این نشان به مدت سه سال اعتبار دارد و پس از این مدت باید دوباره تمدید شود.

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان یادآور شد: تولیدکنندگان باید نیاز و خواسته‌های مشتریان را مطابق با استانداردهای روز برآورده کرده و محصول با کیفیت و قابل قبول و درخور آن‌ها را به بازار مصرف عرضه کنند و مصرف‌کنندگان نیز باید نسبت به مطالبه کالاهای باکیفیت پیش‌قدم شوند.

این مسئول با بیان اینکه استقبال از کالای باکیفیت از سوی مردم و توجه عموم به نشان استاندارد، باعث تشویق تولیدکنندگان در راستای تولید کالاهای باکیفیت و استاندارد خواهد شد، خاطرنشان کرد: بدون تردید بهترین معیار برای تشخیص کالاهای باکیفیت از محصولات فاقد استاندارد و بی‌کیفیت، نشان استاندارد است؛ چراکه معیارهای مورد تاکید استاندارد ایران، هم‌تراز با معیارهای جهانی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان استاندارد نشان حد مجاز آلاینده ها محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوختگی گندم در برخی مزارع «هلیلان»

ایسنا/ایلام مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: به‌دنبال گزارش رسیده از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هلیلان مبنی بر بروز سوختگی در برخی از مزارع گندم به دلیل مصرف یک نوع علفکش خاص، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان برای بررسی دقیق موضوع، به شهرستان هلیلان اعزام شدند.

«علی‌اشرف یاسمی» با بیان این مطلب به ایسنا اظهار کرد: طبق بررسی های بعمل آمده، علفکش مذکور از فروشگاه‌های مجاز سطح استان تهیه نشده و کشاورزان بصورت خودسرانه این علفکش را از فروشگاههای خارج استان (کرمانشاه و لرستان) تهیه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به بررسی صورت گرفته در سامانه مانیتورینگ سموم، که قابلیت پیگیری و رصد هر گونه فروش و توزیع سموم را برای جهاد کشاورزی فراهم نموده، خرید این علفکش در سامانه مذکور ثبت نشده و بصورت غیر مجاز و خارج از شبکه قانونی فروش و توزیع سموم، توسط کشاورزان تهیه شده است.

یاسمی گفت: بدیهی است پس از بررسی میدانی و کارشناسی موضوع، گزارش فنی لازم تهیه  و برای تصمیم گیری و برخورد قانونی با فروشندگان غیرمجاز سموم و متخلفان، به سازمان حفظ نباتات کشور ارسال خواهد شد.

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان ایلام افزود: برای جلوگیری از بروز موارد مشابه و وارد آمدن هر گونه خسارت به کشاورزان عزیز و نابودی حاصل دسترنج این قشر آسیب پذیر، به کشاورزان عزیز توصیه می شود برای تهیه و مصرف سموم کشاورزی، حتما با کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت نمایند و از خرید سموم از فروشگاههای غیر مجاز خارج از استان، جدا خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • الزام استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب برای صدور پایان کار
  • قلع و قمع ۴ هزار متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در قائم شهر
  • شناسایی و توقف ۴ مورد تغییر کابری غیر مجاز در اراضی الیگودرز
  • «ماه‌نشان»؛ ۱۰۰ نشان اعجاب‌انگیز برای گردشگران
  • طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجراست
  • سوختگی گندم در برخی مزارع «هلیلان»
  • شرط سازمان غذاودارو برای صادرات محصولات کشاورزی
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب + عکس
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعبی آب در خاتم و مروست