Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابات، نعمت بزرگی است که به برکت تدابیر اندیشمندانه حضرت امام خمینی(ره) و خون مطهر شهدا پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور برگزار می‌شود که بر اساس آن تمام مقامات و مسئولان کشور در قالب حکومت مردم‌سالاری دینی به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم توسط خود مردم انتخاب می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; انتخابات، یک فرآیند تصمیم‌گیری رسمی است که طی آن مردم واجد شرایط، شخص یا اشخاصی را جهت تصدی مقام‌های رسمی به مدت مشخص برای مدیریت امور عمومی خود با دادن رای، انتخاب می‌کنند و برگزاری انتخابات از سده ۱۷ میلادی به بعد، سازوکار معمول برای تحقق دموکراسی نیابتی بوده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات، فرآیندی است که از سطح ریاست‌جمهوری تا شوراهای اسلامی شهر و روستا و حتی سازمان‌های خصوصی و تجاری و مجموعه‌های کوچک مانند هیات‌های ورزشی و تعاونی‌ها برگزار می‌شود.

از انتخابات در ایران به عنوان یک حق، یاد می‌شود یعنی حق تمام ایرانیان است که نماینده و مسئول خود را انتخاب کنند اما رای دادن در برخی کشورها اجباری است و اگر افراد واجد شرایط در انتخابات شرکت نکنند با اقدامات تنبیهی مثل جریمه مالی مواجه خواهند شد در حالی که همانطور که گفته شد انتخابات در ایران به عنوان یک حق شهروندی است.

 

*‌ نظام‌های انتخاباتی

نظام‌های انتخاباتی شامل ترتیباتی مفصل، مبتنی بر قانون اساسی و نظام‌های رای‌گیری هستند که هدفشان تبدیل رای مردم به یک تصمیم سیاسی بوده نخستین گام، تطبیق و شمارش آرا است که بدین منظور، نظام‌های شمارش آرا و انواع تعرفه‌های انتخاباتی به کار گرفته می‌شوند و سپس نظام‌های رای‌گیری، نتایج را بنا بر شمارش تعیین می‌کنند.

هر چند شفافیت و مسئولیت‌پذیری از بنیان‌های یک نظام مردم‌سالار است اما مساله رای‌دهی و محتویات رای شهروندان معمولاً مستثنی از این قاعده‌اند. رای‌گیری مخفی را می‌توان یک مفهوم تقریباً مدرن تلقی کرد. امروزه رای‌گیری مخفی از ملزومات اساسی انتخابات‌های آزاد و منصفانه دانسته می‌شود زیرا از تاثیر ارعاب و تهدید بر رای‌دهندگان می‌کاهد.

ذات مردم‌سالاری این است که مقام‌های انتخابی نسبت به مردم پاسخگو باشند لذا این مقام‌ها باید در مقاطع زمانی مشخص به مردم مراجعه کنند تا از آن‌ها در مورد وکالتی که برای حضور در پست خود گرفته‌اند، اجازه مجدد بگیرند. به همین منظور در بسیاری از قوانین اساسی مردم‌سالار مقرر شده تا انتخابات در فواصل زمانی مشخصی برگزار شود. برای مثال؛ انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشورما از هر 4 سال یک بار و انتخابات مجلس خبرگان رهبری از هر 8 سال یک بار برگزار می‌شود.

 

*‌ شرایط انتخابات

انتخابات، شرایط مختلفی دارد که مهمترین آن‌ها واجدان شرایط، یک رای، برابری، مخفی بودن رای، تقلب در رای و کنترل رای است.

تمام افرادی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی به سن 18 سال تمام برسند طبق قانون می‌توانند در تمام انتخابات‌ها مشارکت کنند. برای مثال؛ متولدان 28 خرداد 1382 و قبل از آن می‌توانند در انتخابات پیش رو (28 خرداد 1400) در انتخابات شرکت کنند.

منظور از یک رای این است که واجدان شرایط، فقط می‌توانند یک رای به صندوق آرا بیندازند.

منظور برابری این است که هر انتخاب‌کننده، تنها می‌تواند یک بار یک رای بدهد و همه رای‌ها برابر می‌باشند و یکسان شمرده می‌شوند.

مخفی بودن رای یعنی اینکه همه انتخاب‌کنندگان در جریان و پس از انتخابات باید اطمینان داشته باشند که این که به چه کسی رأی داده‌اند، مخفی می‌ماند.

عدم تقلب در رای مردم به این معنی است که آرای داده‌شده مردم را نمی‌توان تغییر داد، نمی‌توان نابود کرد و هیچ رایی را نمی‌توان پس از پایان انتخابات به آرای داده‌شده اضافه کرد.

منظور از کنترل انتخابات یعنی اینکه هر انتخاب‌کننده، حق این را دارد که هر زمان که بخواهد درستی شرایط مذکور را برای اطمینان خود کنترل کند.

 

*‌ جمهوریت و اسلامیت

نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی بر پایه جمهوریت و اسلامیت، بنا نهاده شد و طی همه‌پرسی در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ با پرسش «جمهوری اسلامی، آری یا نه؟» با رای ۹۸٫۲٪ درصدی آری، رسمیت پیدا کرده است.

جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ولایت فقیه بوده و ساختار سیاسی آن شامل رهبر ایران، مجلس خبرگان رهبری، قوه مجریه، قوه مقننه و قوه قضائیه است. همچنین مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در آن فعالیت می‌کنند.

طبق قانون اساسی دولت جمهوری اسلامی ایران، اصول حکومت جمهوری اسلامی بر پایه جمهوریت و اسلامیت، بنا شده و این قانون «جمهوریت» را رای و اراده مردم در اداره امور کشور و «اسلامیت» را مطابقت داشتن قوانین با دین اسلام می‌داند. جمهوری اسلامی، نظامی مبتنی بر حکومت اسلامی بوده و زیربنای تشکیل این حکومت را دین‌سالاری، شکل داده است.

انتخابات در جمهوری اسلامی ایران در سطوح مختلف برگزار می‌شود و تمام قوه‌ها یا با رای مستقیم یا غیرمستقیم (توسط رهبر انقلاب اسلامی) تعیین می‌شوند.

 

*‌ انواع انتخابات

طبق قانون اساسی 4 دسته انتخابات در ایران برگزار می‌شود به‌گونه‌ای که ملت به استناد قانون اساسی، نمایندگان خود در مجلس خبرگان رهبری را برمی‌گزیند تا رهبری نظام را مشخص کنند و رهبر انقلاب نیز درچهارچوب قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام را با مشورت مجمع تشخیص مصلحت نظام، معین و اعلام می‌کند. همچنین ملت ایران به استناد قانون اساسی، نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی را برمی‌گزیند تا قوانین کشور را در چهارچوب قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام به تصویب برسانند و ملت ایران به استناد قانون اساسی، فردی را به عنوان رئیس‌جمهوری برمی‌گزیند تا قوانین کشور را از طریق هیات دولت، اجرا کند و همچنین ملت ایران به استناد قانون اساسی در شهرها و روستاها به منظور حل مشکلات منطقه خود، نمایندگانی برای شوراهای محلی برمی‌گزینند.

 

*‌ انتخابات را قدر بدانیم

با وجود اینکه انتخابات به روش‌های مختلف در بسیاری از کشورهای دنیا برگزار می‌شود اما هنوز هم کشورهایی در دنیا وجود دارند که بدون برگزاری انتخابات و یا انتخابات فرمایشی و به صورت پادشاهی و دیکتاتوری اداره می‌شوند. از این رو وجود انتخابات در کشور را باید نعمت بزرگی دانست و قدردان شد چرا که مردم با اختیار، تشخیص و تصمیم خود و بدون هرگونه اجبار، نماینده و مدیر کشور خود را انتخاب می‌کنند و البته در زمان ناکارآمدی نیز حق بیان اعتراض داشته و با توجه به اینکه مدت مدیریت هر فردی مشخص است در انتخابات‌های بعدی می‌توانند در صورت ناکارآمد بودن به ان فرد و یا جریان، رای ندهند.

 

*‌ انتخابات، یک نعمت بزرگ الهی است

محمد اسماعیلی، عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی به برکت امام راحل و خون مطهر شهدا، فضایی در کشور ایجاد کرده که مردم بتوانند برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

وی افزود: مردم ایران قبل از انقلاب هیچ اختیاری نسبت به سرنوشت خودشان نداشتند و بیگانگان برای مردم ایران تصمیم می‌گرفتند اما همانطور که گفته شد با برگزاری انتخابات به برکت امام راحل و خون مطهر شهدا و تمام ایثارگران، فضایی در کشور و حکومت جمهوری اسلامی، حاکم شده که مردم بتوانند به سرنوشت خودشان مسلط شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه خوشبختانه نعمت انتخابات در اختیار ملت ایران قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در طول 42 سال گذشته نزدیک به 40 انتخابات در کشور انجام شده و مردم نیز در این انتخابات‌ها حضور پیدا کرده و خودشان سرنوشت خود و کشورشان را تعیین کرده‌اند.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور در انتخابات، یک امر بدیهی، واجب شرعی و تکلیف الهی و ملی است، گفت: این امر جای هیچ ابهامی ندارد چرا که در نظام جمهوری اسلامی همه مسئولین نظام بدون استثنا یا با واسطه یا بی‌واسطه توسط مردم انتخاب می‌شوند و لذا مردم در سرنوشت خودشان، تاثیرگذارند و تصمیم می‌گیرند.

وی ابراز کرد: اگر مشکلاتی در کشور وجود دارد و مواردی حل نشده و یا برخی مسئولان، قول‌هایی به مردم داده و به آن عمل نمی‌کنند، موضوضعی است که در زمان انتخاب باید به آن دقت کرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: اگر افراد متدین، کاری، انقلابی و دلسوز را انتخاب کنیم، قطعاً مشکلات موجود امروز جامعه، وجود نخواهد داشت لذا اولاً حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات لازم است و سپس باید فردی را انتخاب کرد که بتواند این مشلات را حل کند و دلسوز مردم بوده و با مردم، صادق و روراست باشد.

وی تاکید کرد: باید به افراد دلسوز، متدین، انقلابی و کاری در انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شورای شهر اعتماد کنیم نه به ان‌هایی که قول‌های غیرواقعی می‌دهند و به راحتی به مردم دروغ می‌گویند و وعده‌های غیر قابل اجرا می‌دهند.

اسماعیلی افزود: این موضوعات را خود مردم باید تشخیص دهند اما اصل انتخابات، یک نعمت بزرگ الهی است که امروز در اختیار ملت ایران است قرار گرفته است.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از این نعمت باید نهایت استفاده را کرد، گفت: در عین حال در ارتباط با مصداق هم باید دقت لازم را کرد و به افراد مورد اعتماد و متدین رای داد تا بتوانیم تصمیم درستی بگیریم.

وی ابراز کرد: امیدواریم با حضور و مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات، ملت ایران در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی بتواند به جایگاه واقعی خودش برسد.

 

*‌ مردم در برخی کشورها برای برگزاری انتخابات، انقلاب می‌کنند

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: مردم در بعضی از کشورها که انتخابات در آن جود ندارد و برگزار نمی‌شود، انقلاب می‌کنند، خون می‌دهند و تیم تشکیل می‌دهند که بتوانند انتخابات را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات، یک نعمت بسیار بزرگ برای پیشرفت کشور و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: در واقع قدر نعمت را آن‌هایی می‌دانند که این نعمت در دست‌شان نیست و چقدر تلاش، جهاد و انقلاب می‌کنند و خون می‌دهند که این اتفاق در کشور آن‌ها نیز بیفتد.

طاهری گفت: نکته مهم بعدی در خصوص مزایای وجود انتخابات در کشور این است که وقتی انتخابات برگزار می‌شود، فرد برای رسیدن به آن مسئولیت تحت مطالبه قرار می‌گیرد یعنی قرار است شعارها و برنامه‌هایی ارائه دهد که بر اساس آن مردم به او رای دهند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعد از رای آوردن و انتخاب آن فرد، مردم آن برنامه‌ها را مطالبه می‌کنند و این می‌تواند ما را رو به جلو ببرد تا اینکه یک نفر بیاید که پاسخگو نباشد و برای ادامه حیات سیاسی‌اش هم هیچ نیازی به مطالبه‌گری نباشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این 2 نکته از انتخابات، هر چقدر به سمت انتخاب آگاهانه برویم و مردم بتوانند در تشخیص خود، خطای کمتری داشته و کم‌تر فریب بخورند و بتوانند وعده‌های قابل انجام و غیر قابل انجام را به خوبی از یکدیگر تشخیص دهند، مسیر پیشرفت کشور به جلو خواهد بود.

طاهری تصریح کرد: به طور خلاصه اگر انتخاب ما آگاهانه و صحیح بوده و خطای کمتری داشته باشند، مسیر پیشرفت و اقتدار کشور همواره رو به جلو خواهد بود و مشکلات نیز روزبه‌روز کمتر می‌شود.

 

*‌ حضور در پای صندوق‌های رای، عزت نظام اسلامی را به دنبال دارد

آیت‌اله شیخ علی خاتمی، نماینده وی فقیه در استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ گفت: هر کس عزت ملت و سرافرازی انقلاب و سربلندی ایران را قبول دارد، نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد، گلایه‌ها و ناکارآمدی‌ها سرجای خود اما ناکارآمدی‌ها با قهر کردن جبران نمی‌شود.

وی اظهار داشت: در آستانه پایان چهلمین و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه آزمون بزرگ تاریخی، ملی و انقلابی قرار داریم.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه نظام ما جمهوری اسلامی و دارای 2 ستون اصلی روح و جسم و شکل آن است، افزود: چون مردم ما مسلمان هستند بیش از 98 درصد به اسلامیت، رای داده‌اند لذا روح سلوک، قانون و رفتار ما برخاسته از دین اسلام است.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: شکل حکومت و نظام جمهوری اسلامی به‌گونه‌ای است که مردم در آن نقش‌آفرین بوده و همانگونه که معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بارها فرمودند صاحب انقلاب و مملکت، مردم بوده و نقش تعیین‌کننده‌ای در قانون اساسی برای مردم‌سالاری دینی وجود دارد و رهبر، رئیس‌جمهوری، نمایندگان مجلس، استاندار، وزیر و وکیل به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه 37 انتخابات پرشور در طول 42 سال گذشته در کشور برگزار شده است، گفت: کشورهایی که بیش از 200 سال، تمرین و ادعای دموکراسی دارند از نظر کمی و کیفی چنین آمار برگزاری انتخابات را در کارنامه خود ندارند.

آیت‌اله خاتمی، شرکت در انتخابات را یک وظیفه شهروندی و از الزامات حقوق شهروندی عنوان کرد و افزود: هر کدام از ما یک ایرانی مسلمان هستیم و حق انتخاب داریم و اگر کسی بگوید که من نمی‌خواهم در انتخابات شرکت کنم در واقع از حق شهروندی خود چشم‌پوشی کرده که این عملکرد با اخلاق، اسلامیت و علاقه به سربلندی ایران منافات دارد.

وی ادامه داد: همه ما مسافر یک کشتی هستیم و سرنوشت ما در یک مسیر، تعیین می‌شود و کسی نمی‌تواند نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشد چرا که جزر و مد در طوفان متلاطم برای همه است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه عقل، وجدان و عشق به ایران و علاقه به نظام مقدس جمهوری اسلامی اقتضا می‌کند که همه ما پای صندوق‌های رای باشیم، ادامه داد: مشکلات معیشتی و اشتغال وجود دارد اما مشکلات با شرکت نکردن و قهر کردن با صندوق‌های رای حل نمی‌شود چرا که راه حل کنار کشیدن نیست بلکه باید با حضور در صحنه برای ایجاد تغییر و مطالبه برای بهبود وضعیت تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان بیان داشت: هر کس عزت ملت و سرافرازی انقلاب و سربلندی ایران را قبول دارد نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد، گلایه‌ها و ناکارآمدی‌ها سرجای خود اما با قهر کردن نارکارآمدی‌ها جبران نمی‌شود ما باید امیدوار بوده و با حضور در صحنه حقوق خود را مطالبه کنیم.

آیت‌اله خاتمی گفت: ما اگر خواهان ایران سرافراز هستیم باید به آینده امیدوار باشیم که راه آن تلاش، حضور در صحنه و کوشش است چرا که بی‌تفاوت بودن نتیجه‌ای ندارد.

وی با اشاره به اینکه باید در مقابل وجدان، تاریخ و آیندگان پاسخگو باشیم، افزود: ایران برای همه ماست و تا پایان تاریخ برای ما خواهد بود.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: القای یاس و بی‌فایده بودن، کمکی به رشد، تعالی و بالندگی کشور نمی‌کند بلکه امید به تلاش و بهروزی، توان و اقتدار کشور را افزایش می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان ادامه داد: برای گذر از مشکلات نیازمند انسجام، با هم بودن و دارای برنامه مدون و مشخص آینده‌نگر برای ساختن ایرانی آباد، آزاد، مستقل و گل سرسبد هستیم.

آیت‌اله خاتمی گفت: ما برای انقلاب و ایران هزینه کرده و برای آنچه ایران خانه خوبان شود، رنج دوران برده‌ایم و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «علاج دردهای کشور در پرشور بودن انتخابات است.»

*‌ حضور مردم در صحنه از آرمان‌های امام خمینی(ره) بود

حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، استکبار جهانی را مستاصل و تفرقه‌افکنان داخلی را ناامید کرده و سبب حفظ عزت و استقلال کشور می‌شود.

وی اظهار داشت: حضور مردم در صحنه از خواسته‌های و آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) بود.

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) از زمان آغاز نهضت انقلاب اسلامی تا روزی که دیده از جهان فرو بستند، همواره نسبت به حضور ملت در صحنه، تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه فرمایش امام(ره) این بود که ملت باید در صحنه، حضور داشته باشند، افزود: ایشان با همین تاکتیک و استراتژی توانستند نهضت را پیش برده، انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده و جنگ تحمیلی را در طول 8 سال با موفقیت و پیروزی به پایان ببرند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه تمام این پیروزی‌ها و موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی به حضور و مشارکت مردم در صحنه برمی‌گردد، گفت: حضور مردم در صحنه می‌تواند بزرگترین موفقیت برای نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی اظهار داشت: اولین تاثیر حضور مردم در صحنه به‌خصوص انتخابات این است که دشمن را ناامید می‌کند.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: هر فرد ایرانی که به پای صندوق‌ها آید و رای بدهد، تیری بر قلب استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی بوده و آن‌ها را مستاصل و ناامید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی با حضور مردم در انتخابات درمی‌یابند که با یک ملت نمی‌توانند درگیر شوند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: تاثیر دیگر حضور مردم در صحنه انتخابات این است که سبب تقویت وحدت و اتحاد ملت می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور و مشارکت عمومی مردم باعث می‌شود تفرقه‌افکنان داخلی نیز مایوس شوند، ابراز کرد: آن‌هایی که می‌خواهند ملت ما را شقه‌شقه و از هم جدا کرده و به اسم چپ، راست، اصولگرا، اصلاح‌طلب و چنین واژه‌های وارداتی، مردم را به تفرقه و اختلاف بکشانند با مشاهده مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، کاملاً مایوس و ناامید می‌شوند.

حجت‌الاسلام روحانی تاکید کرد: تداوم نظام جمهوری اسلامی، بسته به حضور و مشارکت حداکثری مردم در صحنه است.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه آن روزی که خدایی نخواسته ملت ایران از صحنه کناره‌گیری کند، روز خطر جدی برای اسلام است، گفت: ملت ایران می‌خواهد همیشه سربلند بوده و باعزت بماند و آرزو دارند که این استقلال و آزادی، تداوم پیدا کند.

وی اظهار داشت: ملت ایران نمی‌خواهد که بار دیگر، سرجوخه‌های اَربده‌کش آمریکایی به اسم کاپیتولاسیون بر جان، مال و ناموس این ملت، مسلط شوند.

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: مردم باید در صحنه، حضور و مشارکت حداکثری داشته باشند تا بتوانند عزت، استقلال و سربلندی خود را حفظ کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی مشارکت حداکثری مردم استناد قانون اساسی حضور و مشارکت حداکثری جمهوری اسلامی ایران فقیه در استان زنجان نظام جمهوری اسلامی حجت الاسلام روحانی مجلس شورای اسلامی حضور مردم در صحنه برگزاری انتخابات جمهوری اسلامی امام خمینی ره برگزار می شود آیت اله خاتمی انتخابات ها داشته باشند انتخاب کنند سرنوشت خود امنیت ملی نعمت بزرگ ملت ایران رای مردم صندوق ها رای گیری بی تفاوت یک رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد/ ما منطقه امن می‌خواهیم/ باید خودانتقادی را آغاز کنیم/ کشور و نظام نیازمند مشارکت عام است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار عیدانه با جمعی از شخصیت‌های سیاسی گفت: همه ما می‌دانیم که اسرائیل یک دولت غاصب است، اسرائیل دولتی است که همه اصول انسانی را نه امروز بلکه در طول ۷۶ سال گذشته زیر پا گذاشته است.

به گزارش جماران رئیس‌جمهور افزود: سابق اسرائیل یک رژیم آدمکش است که به اصول بین‌المللی نیز توجه نمی‌کند. اسرائیل یک خطای بزرگ انجام داد و به ساختمان کنسولی ایران در دمشق حمله کرد که موجب شهادت فرماندهان شجاع سپاه پاسداران شد. این کار، احمقانه بود. البته اسرائیلی‌ها می‌خواهند به خاطر گرفتاری‌شان در غزه، معضلات را در کل منطقه توسعه دهند و از طریق توسعه ناامنی در منطقه، خودشان را خلاص کنند و شرایط جدیدی را به وجود بیاورند. 

دکتر حسن روحانی تاکید کرد: همه دنیا شاهد است که جمهوری اسلامی ایران آغازگر اقدام نظامی نبوده است. اسرائیل حمله را شروع کرد و ایران فقط پاسخ داد. امیدوارم صهیونیست‌ها درس گرفته باشند و تنبیه شوند و دست از تجاوز بردارند و اگر بخواهند به تجاوز ادامه دهند به طور طبیعی پاسخ آن را خواهند دید، گرچه ما امیدواریم حماقتشان را بار دیگر تکرار نکنند. جمهوری اسلامی ایران یک منطقه امن می‌خواهد، با ظلم و تجاوز مخالف و حامی مظلومین در طول تاریخ است.

روحانی با اشاره به نامگذاری امسال به سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: ما موظفیم این نظر مقام معظم رهبری را به تمامی عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی تسری دهیم، کمااینکه ایشان سال گذشته بر مشارکت سیاسی مردم هم تاکید داشتند. نمی‌شود ما مردم را در اقتصاد دعوت به مشارکت کنیم اما در سیاست به مردم اعتنا نکنیم یا در فرهنگ و سیاست خارجی به نظر مردم توجه نکنیم. کشور و نظام نیازمند مشارکت عام است و باید مردم را به حضور در همه زمینه‌ها دعوت کنیم.

دیگر خبرها

  • انجام عملیات «وعده صادق» مایه مباهات است
  • حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی باعث اقتدار نظام است
  • پورکمالی: عملیات «وعده صادق» تبلور غیرت ملّی و مبیّن پیشرفت‌های فناورانه کشور است
  • برای جهش تولید مسیر مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد را هموار کنید
  • حسن روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد/ ما منطقه امن می‌خواهیم/ باید خودانتقادی را آغاز کنیم/ کشور و نظام نیازمند مشارکت عام است
  • استاندار کردستان: سپاه اقتدار نظام را به نمایش گذاشت + فیلم
  • عملیات غرورآفرین «وعده صادق» دفاع مشروع برای ملت بزرگ ایران بود
  • شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
  • پاسخ کوبنده و دشمن شکن سپاه قلوب ملت ایران و امت اسلام را شاد کرد
  • شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود