Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@11:57:03 GMT

شمارش معکوس تا انتخاب ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۲۲۹۸

شمارش معکوس تا انتخاب ۱۴۰۰

همزمان با شروع شمارش معکوس شروع این انتخابات با آخرین اخبار و مستندات برخط با شماییم.   به گزارش «تابناک»، کمتر از ۳۶ تا شروع انتخابات ۱۴۰۰، آنچه مسجل به نظر می رسد، کاهش شمار کاندیداهای انتخاباتی از هفت تن به پنج تن است. اتفاقی که در پی انصراف قطعی دو کاندیدای انتخابات رقم خورده و موجب شکل گیری بحث ها و اوج گیری برخی اختلاف نظرهایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  با ما همراه باشید با اخبار برخط و به روز انتخابات:   تصمیم عجیب زاکانی؛ هم انصراف و هم حضور! ۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۱۴:۰۲

علیرضا زاکانی، کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود اعلام کرد: «هدف پیروزی جبهه انقلاب بود و اینک با اقبال مردم، مصداق تحقق آن، برادر عزیزم آقای رئیسی است.»

این کاندیدای انتخابات 1400 در ادامه پیام خود این جمله را نوشته «در فرهنگ بسیجی، انصراف از طی مسیر معنا ندارد؛ این آغاز یک راه است...» که از آن انصراف وی از کاندیداتوری حاصل نمی‌شود، هرچند تاکید کرده که رای خودی به یکی دیگر از کاندیداها تعلق خواهد گرفت؛ یعنی حضور وی به عنوان یکی از کاندیداهای انتخاباتی به شیوه‌ای که می‌شود انصراف خواندش!

انصراف یک کاندیدا در ساعت 03:30 ۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۱۴:۰۱

بامداد امروز محسن مهرعلیزاده، یکی از کاندیداهای انتخابات 1400 با انتشار متنی انصراف خود را از ادامه حضور در رقابت های انتخاباتی اعلام کرد. انصرافی که در آن از هیچ کاندیدای دیگری اسم برده نشده و نکته جالب توجه در آن، درج ساعت نگارش انصراف نامه در ذیل آن است؛ ساعت سه و نیم بامداد 26 خرداد 1400.

آمار واجدین شرایط شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۱۴:۰۰

بر اساس سخنان جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور، پنجاه و نه میلیون و سیصد و ده هزار و سیصد و هفت نفر، کل واجدین شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ هستند. 

نکته مهم دیگر در آمارهای انتخاباتی، حائز شرایط رای شدن یک میلیون و سیصد و نود و دو هزار و صد و چهل و هشت نفر جدید در این انتخابات است؛ افرادی که اصطلاحا «رای اولی» خوانده می‌شوند.

به روایت تصویر نیم نگاهی به آمارهای انتخابات 1400 بیاندازید:

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 ریاست جمهوری رئیس جمهور سیزدهم انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۲۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات در تهران تمام الکترونیک است + فیلم

معاون استاندار تهران از برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس خبر داد و گفت: در حوزه انتخابیه تهران به دلیل کثرت نامزدها شمارش آرا طولانی بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، عباس جوهری ظهر امروز در شورای اداری شهرستان ورامین با اشاره به آمادگی استان تهران برای برگزاری انتخابات اظهار داشت: در دور نخست انتخابات از 10 حوزه انتخابیه، 8 حوزه تعیین تکلیف شدند و در دور دوم انتخابات شاهد برگزاری انتخابات در تهران و ورامین خواهیم بود.

 

.

 

وی افزود: در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس 32 نامزد انتخابات برای تصاحب 16 کرسی مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند و در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک نیز 2 نامزد برای تصاحب یک کرسی رقابت خواهند کرد.

معاون سیاسی استاندار تهران در ادامه گفت: بر اساس تقویم وزارت کشور برای انتخابات، کارها برای دور دوم انتخابات در استان تهران انجام می‌شود.

جوهری تصریح کرد: دور دوم انتخابات در مجلس شورای اسلامی، برای نخستین بار در تهران به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد لذا امیدواریم به بهترین نحو انجام شود تا سنگ بنای خوبی برای ادوار آینده باشد.

اختصاصی| لیست 16 نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

معاون سیاسی استاندار تهران با بیان اینکه تمهیدات لازم در راستای آموزش کاربران اندیشیده شده خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه تهران به دلیل کثرت نامزدها شمارش آرا طولانی بود لذا امیدواریم در این انتخابات شمارش آرا در اولین فرصت انجام و به اطلاع مردم برسد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است + فیلم
  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • شمارش معکوس معرفی بهترین فوتبالیست جهان!
  • شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین آزادراه شهید شوشتری