Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@09:36:08 GMT

تسهیلات سهام عدالت به چه کسانی تعلق نمی گیرد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۲۳۵۴

تسهیلات سهام عدالت به چه کسانی تعلق نمی گیرد؟

باشگاه خبرنگاران: سمیه محمدی مسئول کارت‌های اعتباری سهام عدالت در پاسخ به این پرسش که برای تسهیلات سهام عدالت تاکنون چه میزان در خواست وجود داشته است؟ اظهار کرد: از هفته آخر اسفند ماه سال ۹۹ در خواست‌هایی که در سپرده گذاری مرکزی برای فرآیند دریافت این تسهیلات ثبت شده است، بیش از ۱۰۰ هزار درخواست بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول در پاسخ به این سوال که کدام بانک‌ها این تسهیلات را پرداخت می‌کنند؟ بیان کرد: در حال حاضر این تسهیلات توسط بانک ملی و تجارت پرداخت می‌شود.

محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا پایانه‌های دیگری برای پرداخت به این فرآیند اضافه می‌شوند؟ گفت: تاکنون با ۱۲ بانک غیر از بانک ملی و تجارت تفاهم نامه همکاری امضا کرده‌ایم و این بانک‌ها در حال پیاده سازی پلتفرم‌های مربوطه خود هستند و به زودی به جامعه هدف تعداد بانک بیشتری افزوده می‌شود.

تسهیلات سهام عدالت چقدر است؟

او در پاسخ به این سوال که رقم تسهیلات سهام عدالت چه میزان است؟ اظهار کرد: رقم این تسهیلات برای هر سهامدار متفاوت است، اما مبنای آن بر اساس سهام قابل معامله است؛ که با توجه به این ۶۰ درصد سهام عدالت تا کنون قابل معامله است؛ از این ۶۰ درصد ۵۰ درصد آن را سهامداران می‌توانند کارت اعتباری دریافت کنند.

محمدی در ادامه درباره بازپرداخت بدون سود این تسهیلات گفت: در بانک ملی باز پرداخت این تسهیلات به دو شکل کوتاه مدت و بلند مدت است، که در روش کوتاه مدت، دوره یک ماهه است و سودی به آن تعلق نمی‌گیرد و اگر شخصی بخواهد به صورت بلند مدت این تسهیلات را دریافت کند؛ اقساط آن به صورت انتخابی، با بازه زمانی سه ساله و با بهره سالانه ۱۸ درصد است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا این تسهیلات به افرادی که بخشی از سهام خود را فروخته‌اند هم تعلق می‌گیرد؟ بیان کرد: سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند حتی اگر یک سهم از سبد سهام عدالت خود را به فروش رسانده باشند، نمی‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند. سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند نیز باید حداقل‌های مورد نیاز بانک را داشته باشند، زیرا هر بانک شرایط خاص خودش را دارد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: نکته‌ای که مهم است و می‌توان به آن اشاره کرد؛ این موضوع است که افراد فاقد کارت ملی هوشمند که برای کارت ملی در خواست داده‌اند، می‌توانند کد رهگیری برگه در خواست کارت ملی هوشمند خود را برای دریافت تسهیلات به بانک ارائه دهند.

محمدی در پایان بیان کرد: افراد برای مشاهده وضعیت سهام عدالت خود می‌توانند به سامانه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه مراجعه کنند در صورتی که روش مستقیم را برگزیده باشند در بخش سهام عدالت قابل مشاهده است و در حالتی هم که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده باشند در بخش دارا می‌توانند نماد‌های سرمایه گذاری استانی را مشاهده کنند تا از آخرین وضیعت دارایی شان مطلع شوند.

منبع: فردا

کلیدواژه: تسهیلات سهام عدالت تسهیلات سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۲۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم|بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد مهدی احمدی مدیر کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس در برنامه مجله فوتبال شبکه خبر گفت: ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به ۶ بانک واگذار شد و تا ۲ سال این فرآیند را بانک شهر مدیریت خواهد کرد. باشگاه پرسپولیس نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان به نظام بانکی بدهکار است.  
 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • فیلم|بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • طرح یسنا؛ یارانه ۶۰۰ هزارتومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ + جزییات
  • سهم پنج درصدی استقلال و پرسپولیس به چه کسانی می‌رسد؟
  • اقتصاد فوتبال ایران رونق می‌گیرد؟
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی