Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:07:38 GMT

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی خوب را چگونه بیابیم؟

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۲۳۷۷

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی خوب را چگونه بیابیم؟

بارها برای همه افراد نیاز شده که در یک شهر دنبال یک پزشک متخصص در تخصص خاصی باشند ولی به دلیل عدم آشنایی و شناخت آن شهر نمی توانند به این مقصود برسند. یکی از این تخضض های خاص طب فیزیکی می باشد که حتما باید برای این منظور به پزشک مجرب مراجعه کنید.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام وب سایت پی جو، شناخت پزشکان با تجربه و مجرب در شهرهای کشور به ویژه در کلان شهرها بسیار سخت و دشوار و در عین حال بسیار مهم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ویژه در تخصص های ویژه ای مانند: طب فیزیکی که بسیار در روند ادامه درمان و به دست آوردن توانایی جسمی و استقلال فرد تاثیر دارد. در ادامه به شما خواهیم گفت  چگونه متخصص طب فیزیکی و توانبخشی خوب  در شهر خود را توسط سایت پی جو بیابید.

 طب فیزیکی چیست؟

این تخصص که بیشتر مردم آن را با نام فیزیوتراپی و توانبخشی  می شناسند معمولا  در ادامه روند درمان جراحی و دارویی می باشد. ولی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی برای ادامه روند درمان بسیار نقش مهمی را خواهد داشت. زیرا مراجعین به این متخصصان معمولا افرادی هستند که از لحاظ حرکتی و فیزیکی دچار مشکل هستند و در  صورت عدم درمان درست و مناسب ممکن است تمام عمر خود را با یک مشکل فیزیکی مواجه شوند و یا استقلال حرکتی خود را از دست دهند لذا  طب فیزیکی برای این بیماران بسیار  در ادامه  زندگی افراد تاثیرگذار است. در سایت پی جو لیست پزشکان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز ، اصفهان، تهران و سایر شهرهای ایران درج شده است.

طب فیزیکی در چه بیماری توسط متخصص طب فیزیکی و توانبخشی برای افراد لازم است؟

در این بخش به بیماریهایی که منجر می شود تا افراد به طب فیزیکی احتیاج پیدا کنند اشاره خواهیم کرد:

1. مشکلات کمر و درد کمر: این بیماران افرادی هستند پزشک درمان جراحی را برای آنها در نظر نگرفته و با تجویز طب فیزیکی ادامه روند درمان را خواهند داشت.

2. درد در ناحیه گردن این مورد هم مشابه مورد قبلی می باشد.

3. بیماران دچار سکته مغزی: این بیماران که بعد از  بهبودی و ترخیص از بیمارستان دچار مشکلات حرکتی و فیزیکی هستند عمدتا باید توسط این متخصصین ادامه روند بهبودی و بازتوانی فیزیکی خود را انجام دهند. این افراد معمولا دچار مشکل در حرکت و ایستادن هستند و فلجی را به صورت درجاتی در اندام های خود دارند. اگر این توانبخشی به درستی و توسط پزشک مجرب انجام پذیرد می تواند بسیار در برگشت قدرت فیزیکی این بیماران موثر باشد.

4. مشکلات و اختلالات رشته های عصبی در عضلات حرکتی: این بیماران هم به نوعی با مشکل در حرکت مواجه هستند که توسط این متخصصین تا حدود زیادی قابل درمان و بازتوانی خواهند بود.

5. مصدومان و ورزشکاران حرفه ای: این افراد که عموما از ورزشکاران حرفه ای هستند و ادامه حیات حرفه ای و شغلی آنها در گرو این درمان یعنی طب فیزیکی می باشد. زیرا این افراد در صورتی که توسط پزشکی مجرب و کاربلد درمان شوند سریعا می توانند به فرم ایده آل و و ورزش حرفه ای خود باز گردند و در صورتی که این درمان به درستی انجام نشود ممکن است خیلی زودتر از موعد عمر ورزش حرفه ای آنها به پایان برسد.

6.  افراد دچار بیماری های مزمن مفصلی مانند: آرتروز، که این بیماری اگر در ناحیه گردن و کمر باشد بیشتر نیاز به این نوع درمان را خواهد داشت.

7. بیماران دچار دیسک کمر: این بیماران هم یکی از افرادی هستند که بیشترین مراجعه به مراکز فیزیوتراپی را دارند زیرا علاوه بر بازتوانی حرکتی از درد کمر آنها نیز با انجام این درمان کاسته خواهد شد.

8. بهبود یافتگان جراحی های ارتوپدی: این افراد که معمولا جراحی در ناحیه کمر و پا و ندرتا لگن را دارند باید حتما ادامه درمان را با طب فیزیکی داشته باشند. زیرا بازگشت قدرت عضلات و توانایی حرکت مفاصل توسط یک سری درمانهای غیر دارویی و توسط متخصصین این رشته انجام می شود. در صورتی که پزشک متخصص این درمان را به درستی انجام دهد فرد با سرعت بیشتری دوران ریکاوری را پشت سر خواهد گذاشت و در صورتی که این درمان ها به درستی انجام نپذیرد امکان از دست دادن توانایی های فیزیکی در برخی اندام ها بالا خواهد رفت.

9. از دیگر بیمارانی که نیاز به طب فیزیکی دارند می توان به بیماران: پارکینسونی، قطع عضو، معلولان حرکتی اشاره کرد.

معرفی پزشکان متخصص طب فیزیکی در سایت پی جو

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد طب فیزیکی ادامه روند درمان و یکی از مهمترین مراحل درمانی می باشد که در صورتی که به درستی انجام نپذیرد ممکن است زندگی فرد را تا آخر عمر تحت الشعاع قرار دهد. به همین دلیل شناسایی بهترین متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شهر و استان و یا کشور  بسیار مهم است ما به شما سایت پی جو را معرفی می کنیم که در این مورد می تواند به شما کمک شایانی کند. در سایت پی جو اسامی پزشکان متخصص طب فیزیکی در اهواز ، و سایر شهرهای ایران درج شده است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: متخصص طب فیزیکی توانبخشي متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ادامه روند درمان درستی انجام سایت پی جو حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۲۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت گفت: ۴۶پروژه خدماتی و پزشکی در استان تکمیل و تحویل شده است.
دکتر عبداله دیدبان با بیان اینکه در دولت سیزدهم شاهد توسعه و پیشرفت زیرساخت‌های درمانی و پزشکی در سطح است قزوین هستیم اظهار کرد: بعد از سفر رییس جمهور به استان قزوین و تخصیص اعتبارات روند اجرای پروژه‌های درمانی و پزشکی استان قزوین جان تازه‌ای گرفته است.
وی افزود: در سی ماه گذشته ۴۲ پروژه درمانی و پزشکی در سطح استان قزوین تکمیل و به بهره برداری رسیده است و دو پروژه نیز به طور موقت تحویل داده شده است.
این مقام حوزه بهداشت و درمان استان یادآور شد: ۶٠ پروژه نیز با پیشرفت‌های مختلف تا ۸۵درصد در حال اجرا است که خدمات رسانی این پروژه‌ها در سطح استانی و ملی است.
دیدبان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از پروژه‌های مهم در حوزه درمان که در حال اجراست پروژه بیمارستان ۷٠٠ تختخوابی است که در حال حاضر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد این در حالی است که تا قبل از دولت سیزدهم پیشرفت این پروژه ۹ درصد بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: یکی از پروژه‌های مهم دیگر احداث بیمارستان اعصاب و روان است که این مجموعه در مساحتی بالغ بر ۶۵٠٠ متر مربع با ۱۵٠ تخت به بهره برداری خواهد رسید.
این مقام گفت: در مجموع برای احداث پروژه‌های درمانی و پزشکی در استان هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
دیدبان در حوزه درمان نیز خاطرنشان کرد:در بخش MRI در استان قزوین پنج دستگاه فعال داریم.
این مقام حوزه بهداشت و درمان استان قزوین در ادامه افزود:هم اکنون در استان قزوین ۲ مرکز جراحی چشم وجود دارد و به ارایه خدمات به بیماران می‌پردازد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص رتبه دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه ۱۸را دارد.
دیدبان در ادامه از رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حوزه غذا و دارو خبر داد.
ارائه بیش از ۴۵۰ نوع خدمات در مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت از دیگر اقدامات حوزه بهداشت و درمان استان است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به آنها اشاره کرد.
دیدبان در ادامه از کمبود متخصص بیهوشی اتاق عمل در بیمارستان‌های استان گلایه کرد و گفت: کمترین فارغ‌التحصیل در رشته بیهوشی در استان قزوین در سال‌های اخیر وجود دارد و این آمار رو به کاهش است.
کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در این نشست خبری گفت: در سال ۱۴۰۲ حوزه نظارتی فعالیت‌های مستمری داشته که ماحصل آن ۲ هزار و ۳۷۶ نظارت انجام شده است.
کشاورز در خصوص فعالیت‌های نظارتی اظهارداشت: ۱۶۱ مورد اخطار کتبی، ۳۱ مورد تعزیرات، ده مورد نظام پزشکی، چهار مورد دادسرا و یک مورد پلمب انجام شده است.
کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی: ۱۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان از سایر استان‌ها هستند.

دیگر خبرها

  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • ادامه دوری حسن یزدانی از اردوی تیم ملی
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی