Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@13:23:11 GMT

پایگاه اسپایکر تبدیل به موزه می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۲۶۱۷

پایگاه اسپایکر تبدیل به موزه می شود

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراقی، امروز (چهارشنبه - ۱۶ ژوئن) اعلام کرد که محل وقوع جنایت «اسپایکر» در استان صلاح‌الدین عراق به یک موزه یادبود شهروندانی که در این مکان به دست داعش به شهادت رسیدند، تبدیل خواهد شد.

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «ناس» منتشر شد، اعلام کرد که الکاظمی در جریان سفر به استان صلاح‌الدین، از پایگاه اسپایکر، بازدید کرد و ضمن قرائت فاتحه برای شادی روح شهدایی که در این مکان جان خود را از دست دادند، گفت: این مکان را به یک پروژه و موزه یادبود تبدیل خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، وی ضمن تمجید و تجلیل از فداکاری‌های عراقی و تاکید بر همبستگی آنها گفت که به صورت مستقیم بر این امر نظارت خواهد کرد.




وی افزود: «این مکان شاهد یکی از شنیع‌ترین جنایاتی بود که عرق شرم را بر پیشانی انسانیت می‌نشاند. خون‌های بی‌گناهانی که در این‌جا ریخته شد، وجدان همه عراقی‌ها از تمامی طیف‌ها را بیدار کرد. این خونها انگیزه پیروزی بزرگی شدند که عراقی‌ها، مقابل قدرتمندترین نیروی تروریستی کسب کردند. این خونهای پاک، هویت ملی عراق و وحدت عراقی‌ها را تقویت کردند. باید این خونهای پاک را با حفظ پیروزی‌های کسب شده علیه تروریسم و صیانت از هویت ملی خود به یاد آوریم».

نخست‌وزیر عراق در ادامه گفت: باید از گذشته درس بگیریم و از تکرار چنین فجایع و جنایاتی جلوگیری کنیم. فساد و سوء مدیریت و سیاست‌های اشتباه دلایل چنین فجایعی هستند. وحدت، موسسات و نهادهای ما، گرایشات ملی‌مان مانع تکرار چنین جنایات خواهند شد.


 
وی در پایان از طرف‌های مسئول خواست تا حق و حقوق خانواده‌های شهدای اسپایکر را بدهند.


 
پایگاه اسپایکر (ماجد التمیمی) در نزدیکی شهر تکریت واقع در استان صلاح‌الدین عراق قرار داد که عناصر سازمان تروریستی داعش در ۱۲ ژوئن سال ۲۰۱۴ پس از یورش  به شهر تکریت و اشغال این شهر، بیش از دو هزار نفر از دانشجویان پایگاه نیروی هوایی اسپایکر را اعدام و در گور جمعی دفن کردند. 

دادگاه کیفری مرکزی عراق در سال ۲۰۱۷، حکم اعدام ۲۷ نفر از افرادی داد که در این جنایت دست داشتندد را صادر کرد و  ۲۵ متهم را به دلیل عدم اثبات اتهامشان، آزاد کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۲۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق

پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در غرب عراق هدف حمله قرار گرفت. این حمله ساعاتی پس از حمله به یک پایگاه نیرو‌های آمریکایی در شمال شرق سوریه رخ داد.

 

به گزارش انتخاب، منابع امنیتی، روز دوشنبه ۳ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران خبر دادند که پایگاه «عین‌الاسد» محل استقرار نیرو‌های آمریکایی در غرب استان الانبار عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

پیشتر خبرگزاری «رویترز» به نقل از دو منبع امنیتی عراقی گزارش داد که شامگاه یکشنبه، ۲ اردیبهشت، دست‌کم پنج موشک از شهر زمار عراق به سوی یک پایگاه نظامی آمریکایی در شمال شرق سوریه شلیک شد.

همچنین این حمله چند ساعت پس از آن رخ داد که گردان‌های حزب‌الله عراق از سرگیری عملیات‌های خود علیه نیرو‌های آمریکایی را به دلیل ناکامی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که هفته گذشته به ایالات متحده سفر کرده بود، تا جدول زمانی خروج نیرو‌های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از خاک عراق را تعیین کند.

این حمله همچنین دو روز پس از حمله جمعه شب به اردوگاه «کالسو» متعلق به نیرو‌های حشد الشعبی در استان بابل در جنوب بغداد رخ داد که ایالات متحده دخالت در آن را رد کرد.

نیرو‌های آمریکایی و گروه‌های شیعه مسلح مورد حمایت ایران در ماه‌های اخیر در بحبوحه درگیری‌های منطقه‌ای مرتبط با جنگ اسرائیل در نوار غزه، حملاتی را انجام داده‌اند که منجر شد محمد شیاع السودانی در ژانویه گذشته خواستار پایان حضور نظامی آمریکا در این کشور شود.

دیگر خبرها

  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد