Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این استان به عنوان پرفروش ترین استان در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰شناخته شد.

افشین تحفه‌گر با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ از ۱۷ خرداد ماه همزمان با سراسرکشور، در خراسان رضوی آغاز شد و با توجه به تمدید صورت گرفته این طرح تا ۲۵خرداد ماه ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بهارانه ۱۴۰۰،  ۱۱۲ کتابفروشی از سراسر استان شرکت کردند که از این تعداد ۸۴ کتاب‌فروشی مربوط به مرکز و ۲۸ کتاب‌فروشی مربوط به شهرستان‌های استان بود که در مقایسه با طرح بهارانه ۹۹ افزایش ۶۵ درصدی با مشارکت  ۴۴ کتاب‌فروشی را شاهد بودیم.

تحفه‌گر عنوان کرد: اعتبار استان ۴ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال بود که از این مبلغ  ۴ میلیارد و ۶۹۶ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۲۴۰ ریال آن مصرف شد و در مقایسه با بهارانه ۹۹، مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۵ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال معادل ۸۹ درصد افزایش اعتبار داشتیم.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کل فروش  در طرح بهارانه ۱۴۰۰ را ۲۵ میلیارد و ۴۲۹ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۴۶۱ ریال بیان و اظهار کرد: بیش از ۵۳ هزارجلد کتاب در طی این طرح به فروش رفت که این رقم در مقایسه با طرح بهارانه ۹۹، با مبلغ ۱۳ میلیارد و ۱۴۱ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۸۳ ریال معادل ۱۰۸ درصد افزایش داشته است. مقایسه طرح بهارانه ۹۹ و ۱۴۰۰ بیانگر استقبال بی‌نظیر مردم فرهیخته، فرهنگ‌مدار وعلاقمند به کتاب خراسان رضوی از طرح‌های فصلی فروش کتاب است.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، تحفه‌گر گفت: ۸۶۹ کتاب‌فروشی در سراسر کشور در بهارانه ۱۴۰۰ شرکت کردند و کل فروش کشور بیش از ۲۲۰میلیارد ریال بود. سهم فروش خراسان رضوی ۱۳درصد کل فروش کشور است و بعد از تهران پرفروش‌ترین استان کشور هم از نظر مبلغ و هم از نظر تعداد کتاب فروخته شده است.

وی ضمن تشکر از حمایت عموم مردم از صنعت نشر و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم کتاب به‌ عنوان میراثی ماندگار و عنصری رشد آفرین و روشنگر و رسانه‌ای پایدار در پهنه زندگی تک تک افراد جامعه نمایان و در سبد خرید فرهنگی خانوار قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی طرح بهارانه کتاب خراسان رضوی بهارانه ۹۹ کتاب فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۲۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان

۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینما‌ها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینما‌ها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

براساس این گزارش، پردیس سینمایی «کوروش» تهران با فروش بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ایران‌مال» تهران با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان، پردیس سینمایی «آزادی» تهران با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد + آمار
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳