Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با شروع شمارش معکوس شروع این انتخابات با آخرین اخبار و مستندات برخط با شماییم.   به گزارش «تابناک»، کمتر از ۳۶ ساعت تا شروع انتخابات ۱۴۰۰، آنچه مسجل به نظر می رسد، کاهش شمار کاندیداهای انتخاباتی از هفت تن به پنج تن است. اتفاقی که در پی انصراف قطعی دو کاندیدای انتخابات رقم خورده و موجب شکل گیری بحث ها و اوج گیری برخی اختلاف نظرهایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  با ما همراه باشید با اخبار برخط و به روز انتخابات:   آیا انصراف از کاندیداتوری مهلت قانونی دارد؟ ۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۱۵:۰۰

در پی انصراف قطعی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری و احتمال انصراف برخی دیگر از کاندیداها، این سوال به وجود می آید که فرایند انصراف چگونه است و آیا مهلتی خاص دارد یا خیر؟

برای پاسخ به این سوال ناگزیر از مراجعه به قانون انتخابات ریاست جمهوری هستیم که بر اساس تبصره ذیل ماده 55 آن (الحاقی 1372/1/17)، «هریک از داوطلبان ریاست جمهوری در صورت تمایل به انصراف از داوطلبی باید شخصا و یا از طریق نماینده تام الاختیار خود و به صورت کتبی انصراف خود را به وزارت کشور اعلام نمایند.»

بدین ترتیب مشخص می شود که انصراف از کاندیداتوری مهلت معینی ندارد و صرفا با اعلام به وزارت کشور رسمیت پیدا می کند. این در حالی است که اگر طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری که در مسیر تبدیل به قانون قرار دارد، بی تغییر در ماده قانونی مربطو به انصراف فرجام بیابد، انصراف از کاندیداتوری مهلتی معین خواهد یافت.

تصمیم عجیب زاکانی؛ هم انصراف و هم حضور! ۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۱۴:۰۲

علیرضا زاکانی، کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود اعلام کرد: «هدف پیروزی جبهه انقلاب بود و اینک با اقبال مردم، مصداق تحقق آن، برادر عزیزم آقای رئیسی است.»

این کاندیدای انتخابات 1400 در ادامه پیام خود این جمله را نوشته «در فرهنگ بسیجی، انصراف از طی مسیر معنا ندارد؛ این آغاز یک راه است...» که از آن انصراف وی از کاندیداتوری حاصل نمی‌شود، هرچند تاکید کرده که رای خودی به یکی دیگر از کاندیداها تعلق خواهد گرفت؛ یعنی حضور وی به عنوان یکی از کاندیداهای انتخاباتی به شیوه‌ای که می‌شود انصراف خواندش!

انصراف یک کاندیدا در ساعت 03:30 ۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۱۴:۰۱

بامداد امروز محسن مهرعلیزاده، یکی از کاندیداهای انتخابات 1400 با انتشار متنی انصراف خود را از ادامه حضور در رقابت های انتخاباتی اعلام کرد. انصرافی که در آن از هیچ کاندیدای دیگری اسم برده نشده و نکته جالب توجه در آن، درج ساعت نگارش انصراف نامه در ذیل آن است؛ ساعت سه و نیم بامداد 26 خرداد 1400.

آمار واجدین شرایط شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۱۴:۰۰

بر اساس سخنان جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور، پنجاه و نه میلیون و سیصد و ده هزار و سیصد و هفت نفر، کل واجدین شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ هستند. 

نکته مهم دیگر در آمارهای انتخاباتی، حائز شرایط رای شدن یک میلیون و سیصد و نود و دو هزار و صد و چهل و هشت نفر جدید در این انتخابات است؛ افرادی که اصطلاحا «رای اولی» خوانده می‌شوند.

به روایت تصویر نیم نگاهی به آمارهای انتخابات 1400 بیاندازید:

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 ریاست جمهوری رئیس جمهور سیزدهم انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری انصراف از کاندیداتوری ۱۴۰۰ ۰۳ ۲۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۲۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج

به گزارش "ورزش سه"، کاظم دستگردی ضمن اعلام این خبر، افزود: دو نفر از كانديداها مدارک خود را پس گرفتند بنابراین ۱۳ نفر برای مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج ثبت‌نام کردند. با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت وزارت محترم ورزش و جوانان، انشاالله در اوايل تيرماه مجمع انتخاباتی فدراسيون شطرنج برگزار خواهد شد.

اسامي ۱۳ نامزد انتخابات فدراسيون شطرنج به شرح ذیل است:

۱. فاطمه ابوالقاسمی
۲. مجتبی ارشدی
۳. احمد علی بابايی
۴. مهرداد پهلوان زاده
۵. كمال جوانمرد
۶. عليرضا خسروی
۷. شهريار رحمانی اصل
۸. وحيده صوابيه
۹. حمزه علی پور
۱۰. حميد گودرزی
۱۱. محمدرضا محمدی بهابادی
۱۲. مسعود ناموری آذر
۱۳. امیرعرفان هاشمی

گفتنی است؛ ثبت نام از داوطلبین احراز پست ریاست و هیئت رئیسه فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران، از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۹ فروردین‌ماه در دبیرخانه فدراسیون شطرنج صورت گرفت و در نهایت شادی پریدر که هم اکنون سرپرستی فدراسیون را برعهده دارد، در انتخابات ثبت نام نکرد.

دیگر خبرها

  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • وزیر «سرپیچی» را در نطفه خفه کرد/سرپرست‌ها رییس فدراسیون نمی‌شوند
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • انصراف بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس عوام انگلیس از انتخابات آینده
  • ۹ روز مانده تا آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج