Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:56:08 GMT

فرماندار مراغه: مشارکت مبنای مردم‌سالاری دینی است

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۲۸۷۴

فرماندار مراغه: مشارکت مبنای مردم‌سالاری دینی است

سیدعلی موسوی روز چهارشنبه در دفتر نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در مراغه حضور یافت و اظهار داشت: حضور ملت در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی تا جایی در دیدگاه امام راحل دارای اهمیت بود که حدود ۵۰ روز پس از پیروزی انقلاب، مردم برای انتخاب نوع حکومت در پای صندوق رای حاضر شدند و به مردم‌سالاری دینی رای دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: برگزاری پنج انتخابات در دومین سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و کلام گویای امام راحل مبنی بر اینکه «میزان رای ملت است» نیز نشان می‌دهد که این نظام بر پایه‌ مشارکت مردم استوار است.

فرماندار مراغه با اشاره به اینکه حتی انتخاب نامزد اصلح نیز در رتبه دوم و پس از مشارکت حداکثری مورد توجه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: حضور ملت ایران در هر صحنه‌ای از دفاع مقدس تا انتخابات‌، همواره با پیروزی و آثار مثبت همراه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران آگاه و پشتیبانی نظام هستند، بیان کرد: این ملت با حضور گسترده خود در انتخابات ۲۸ خردادماه بار دیگر با آرمان‌های انقلاب، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید میثاق خواهند کرد. 

تدبیرهایی برای برگزاری انتخابات سالم در شرایط کرونا

رئیس هیات اجرایی انتخابات و فرماندار مراغه با اشاره به آماده‌سازی ۲۲۰ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان، گفت: ۱۹ شعبه اخذ رای نسبت به انتخابات قبلی در سطح شهرستان اضافه شده تا در شرایط ناشی از کرونا از تجمع مردم در شعبه‌ها جلوگیری شود.

«موسوی» بیان کرد: کار افزایش تعداد شعبه‌ها در سطح شهرستان هم با مطالعه انجام شد و تعداد شعبه‌های مناطقی که در انتخابات گذشته با استقبال مواجه شده و دارای بیش از هزار رای بود، به دو برابر افزایش یافت.

به گفته وی برای شعبه‌های اخذ رای شهرستان وسایل بهداشتی شامل ماسک، مواد ضدعفونی و حتی در برخی از شعبه‌ها دستکش تهیه شده است و زمان برگزاری انتخابات قابلیت تمدید خواهد داشت تا توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا مورد توجه قرار گیرد. 

فرماندار مراغه اظهار داشت: زمان رسمی برگزاری انتخابات از ساعت هفت روز جمعه تا ساعت ۱۷ خواهد بود اما بر اساس اعلام وزارت کشور، امکان تمدید تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه نیز برای اولین‌بار در تاریخ برگزاری انتخابات فراهم شده است. 

وی ادامه داد: به همین منظور ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد روز بعد نیز طی ۲۷ و ۲۸ خردادماه لغو شده است. 

شرایط برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور مهیاست

رئیس هیات اجرایی انتخابات و فرماندار مراغه اظهار داشت: در این شهرستان شرایط لازم برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور مهیاست و چهار هزار و ۵۰۰ نفر در قالب عوامل اجرایی، نظارتی و حفاظتی در برگزاری انتخابات مشارکت می‌کنند.

«موسوی» تعداد واجدان شرایط رای شهرستان در انتخابات ۲۸ خردادماه را ۲۰۱ هزار و ۲۳۴ نفر اعلام کرد و ادامه داد: ۱۰۲ هزار و ۲۸۱ نفر از این تعداد را آقایان تشکیل می‌دهند و چهار هزار و ۵۴۲ نفرشان نیز رای اولی هستند. 

سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان با ششمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا طی روز جمعه، ۲۸ خردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود و هریک از رهبران فکری جامعه از زاویه نگاه خود، ملت را به حضور در پای صندوق رای دعوت می‌کنند.   
 

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ فرمانداران مشارکت انتخاباتی مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ فرمانداران مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ فرمانداران مشارکت انتخاباتی مراغه برگزاری انتخابات فرماندار مراغه ۲۸ خردادماه شعبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیپور: مردم برای تشکیل مجلسی مقتدر و قوی مشارکت گسترده‌ای در مرحله دوم انتخابات داشته باشند

به گزارش «نماینده»، کمال علیپور با قدردانی از حضور مردم در انتخابات مجلس گفت: حضور مردم پای صندوق‌های رای به معنای تعیین سرنوشتشان است. مشارکت مردم در انتخابات مجلس در برخی از شهرها به بالای ۷۰ درصد رسید که به صورت میانگین در کل کشور ۴۰ درصد بود.

علیپور یادآور شد: مردم در تمامی برهه‌ها و صحنه‌ها با حضورشان انقلاب اسلامی و نظام را بیمه کردند که افتخاری برای ملت ایران است که دموکراسی دینی و اسلامی حاکم است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده در ۲۱ حوزه در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود، گفت: مشارکت در مرحله دوم همچون مرحله اول مهم است. وقتی مردم با حضور در پای صندوق‌های رای می‌توانند در تعیین سرنوشت خود تاثیرگذار باشند پس چرا حضور پیدا نکنند.

وی در پایان گفت: برای داشتن مجلس مقتدر و قوی نیاز به مشارکت مردم در انتخابات داریم تا افراد متخصص را انتخاب کرده و راهی مجلس کنند. مردم با حضور در مرحله دوم با نگاه ویژه‌تر نمایندگان را برای کرسی‌های باقیمانده انتخاب کنند.

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • دور دوم انتخابات در کلات با ۴۴ شعبه اخذ رای برگزار می‌شود
  • ببینید | کنایه رئیس قوه قضائیه به مشارکت پایین مردم در انتخابات
  • مبنای کار در مدیریت منابع آبی مشارکت تشکل‌های کشاورزی است
  • علیپور: مردم برای تشکیل مجلسی مقتدر و قوی مشارکت گسترده‌ای در مرحله دوم انتخابات داشته باشند
  • جوهرۀ مردم‌سالاری دینی چیست؟
  • «مشارکت مردم» جوهرۀ مردم‌سالاری دینی
  • همکاری دانشجویان در برگزاری انتخابات نمادی از مشارکت اجتماعی فعال نسل جوان
  • برگزاری جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان چالدران