Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس؛ رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور از ابلاغ شیوه نامه حمل و نقل مسافران معلول و توانخواه به انضمام وظایف تفکیکی مدیران فرودگاه ها، شرکت های خدمات فرودگاهی، شرکت های هواپیمایی، دفاتر فروش بلیط هواپیما و وظایف مسافران دارای معلولیت از سوی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ابراهیم کاظمی مومن سرایی» با اشاره به تفکیک وظایف در این بخشنامه در خصوص وظایف مدیران فرودگاه ها گفت: آموزش کارکنان در خصوص نحوه برخورد با افراد دارای معلولیت، هماهنگی با سازمان های مربوطه برای حمل و نقل افراد دارای معلولیت به فرودگاه ها و مهیا کردن شرایط حمل و نقل داخل فرودگاه ها، فراهم کردن شیب راهه ها، مناسب سازی آسانسورها و کارگذاری درب های اتوماتیک، مناسب سازی مسیرها، تابلوها و امکانات رفاهی از جمله وظایف مدیران فرودگاه هاست.

«ابراهیم کاظم مومن سرایی» در ادامه در مورد وظایف شرکت های هواپیمایی گفت: رعایت دستورالعمل های پذیرش و حمل مسافر، دسترسی راحت و ایمن به صندلی در پرواز، همکاری در جانمایی فرد همراه، مهیا کردن وسایل توانبخشی مورد نیاز افراد دارای معلولیت مثل ویلچر، استفاده از علائم مناسب سازی شده برای اطلاع رسانی در داخل هواپیما از وظایف این شرکت هاست.

کاظمی مومن سرایی همچنین در خصوص وظایف افراد دارای معلولیت نیز گفت: در این بخشنامه اعلام وضعیت و نوع معلولیت به دفاتر فروش بلیت، تورهای هوایی و یا شرکت هواپیمایی در هنگام ذخیره جا و ارایه پاسخ صحیح به منظور تکمیل فرم های مربوطه، رعایت شرایط و ضوابط تعیین شده شرکت هواپیمایی از جمله مراجعه به پزشک معتمد و یا اخذ مجوز پرواز و ترخیص برای همراه مسافر معلول و توانخواه، حضور به موقع در محل پذیرش مسافر و همراه داشتن مدارک و اسناد کامل از قبیل کارت شناسایی معتبر و سایر اسناد مورد نیاز از وظایف افراد دارای معلولیت است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هواپیما حمل و نقل معلولیت شرکت های هواپیمایی افراد دارای معلولیت مناسب سازی فرودگاه ها حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۲۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان

سیستان و بلوچستان-  مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: عملیات پذیرش، اعزام و بازگشت عمره‌گزاران پس از گذشت ۹ سال از چهارم اردیبهشت‌ماه جاری در فرودگاه بین‌المللی زاهدان انجام خواهد شد.
خسروی بنجار افزود: عملیات پذیرش، اعزام و بازگشت عمره‌گزاران در قالب سه کاروان توسط شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با ۲۶۰ مسافر انجام خواهد شد.
وی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۴ اردیبهشت بازه زمانی عملیات پذیرش و اعزام ۲۶۰ زائر سیستانی و بلوچستانی با سه کاروان و یک پرواز توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به بیت‌الله الحرام است. مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان در ادامه با تأکید بر به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های اداره کل برای انجام عملیات عمره مفرده خاطرنشان کرد: پیش‌بینی و تمهیدات لازم برای ارتقای سطح کیفی و ارائه خدمات مطلوب به زائران در عملیات عمره مفرده ۱۴۰۳ به منظور کاهش ایستایی زائران با رعایت ملاحظات مربوط در دستور کار قرار گرفته است. منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!
  • جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان