Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یکی از کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر در شیراز معتقد است که لازمه اجرای صحیح وظایف مشخص شده برای شوراییان منتخب، داشتن علم و آگاهی و گذشتن از منافع شخصی است.
به گزارش آریا از شیراز، مسعود زارعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 28 خردادماه امسال شاهد رویداد مهمی در کشور هستیم، گفت: شورای شهر به عنوان نمایندگان محلی مردم نقش مهمی در نظارت بر امور شهری و آبادانی شهر دارند که لازمه اجرای صحیح این وظایف علم و آگاهی و گذشتن از منافع شخصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به اینکه ما شورا گریز و بعضا شورا ستیز هستیم و اگر بخواهیم تحولی در شهر ایجاد شود باید از خودمان آغاز و روحیه شورا پذیری را تقویت کنیم، افزود: اعضای شورا‌های شهر، باید بتوانند نقاط ضعف و قوت شهر خود را شناخته و با تقویت پتانسیل‌های نهفته در هر شهر، آن را به مزیت‌های قابل اتکایی در اقتصاد کشور تبدیل کنند.

زارعی با اشاره به اینکه در بعضی امور شورای شهر، فعالیت‌های خوبی و مطالعاتی انجام شده که تبدیل به مصوبه شده است، ادامه داد: برای تحول در شورای اسلامی شهر و روستا باید از نو شروع کنیم.

این نامزد انتخابات شورای شهر شیراز اظهار کرد: نامزد‌های شورا باید روند 5 دوره شورای قبل و نقاط ضعف را بررسی و مواردی که کمتر به آن توجه شده است را مشخص کنند.

او خاطرنشان کرد: شورا باید یک پازل و کلیات 4 ساله از برنامه بلندمدت مشخص کند که در طی مدت 4 سال دچار انحراف برنامه نشود و تکلیف کمیسیون‌های شورا نیز متناسب با آن مشخص شود تا این فرصت‌ها از بین نرود.

زارعی با بیان اینکه 4 سال خدمت به شورا و مردم، تحول و ریل گذاری فرصت کمی است، لذا بنده حدود 10چالش شهر را بررسی کرده‌ام که مهمترین آن‌ها بحث حمل و نقل ترافیک، تاثیر جهانی شدن در شهر، حاشیه نشینی، محیط زیست شهری، نظام درآمد شهرداری، مدیریت یکپارچه خدمات شهری، آسیب پذیری شهری، مسکن شهری، فقر شهری و حقوق شهروندی است.

این نامزد شورای ائتلاف و شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی از حل شدن مبحث لایه درآمد پایدار شهرداری با با کمک نمایندگان مجلس سخن گفت و افزود: اصلاح و تصویب لایحه عوارض نوسازی از سوی شورای نگهبان به شهرداری‌های کلانشهر‌ها و شورا‌های اسلامی شهر از یک و نیم درصد به دو نیم درصد افزایش یابد و این رد شده است.

زارعی با اشاره به شناسنامه دار شدن درختان و جلوگیری از قطع آن ها، ادامه داد: شناسنامه دار کردن درختان موضوعی است که در کمیسیون مادۀ 100 قانون شهرداری بایستی تعریف شود.

او در پایان با بیان اینکه تصفیه خانه شیراز جوابگوی نیاز شهروندان نیست، آن را تهدید کننده محیط زیست دانست که باید هرچه سریعتر مشکلات ناشی از آن برطرف شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فارس شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۳۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان ضمن اشاره به غنیمت شمردن فرصت خدمت به مردم گفت: شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، محمدمهدی فردوسی بعد از ظهر امروز در آیین معارفه شهردار جدید بادرود در مجتمع فرهنگ و هنر بادرود با تقدیر از زحمات تمامی شهرداران شهرهای استان اصفهان، خطاب به شهردار جدید بادرود اظهار داشت: در مدت 15 ماه باقی‌مانده از عمر شورا باید تمام هم و غم شما خدمات‌رسانی شایسته به مردم باشد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری‌ها باید اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و خدماتی را در این مدت کوتاه باقی مانده لحاظ کنند، افزود: تکمیل پروژه‌های شاخص نیمه‌تمام و اجرای طرح‌هایی که مورد مطالبه مردم است، در چرخه خدمت‌رسانی ضرورت دارد و این طرح‌ها در اولویت‌های بودجه قرار گرفته است و مدیران شهری باید تمرکز خود را در این حوزه‌ها قرار دهند.

فردوسی در این مراسم شهر بادرود را به لحاظ مذهبی زیارتی و وجود آستان مقدس آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(ع) و حضور زائران و مجاوران و گردشگران مذهبی حائز اهمیت دانست و گفت: مدیران شهری باید بدون مسامحه خدمت‌رسانی به مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی ضمن اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد شهرستان نطنز و وجود مراکز حساس در این منطقه تاکید کرد: شهرستان نطنز با وجود سایت هسته‌ای شهید احمدی روشن در دنیا شناخته شده است و می‌طلبد که همه با تلاش و همت وافر برای رفع دغدغه‌های مردم کار کنند.

شهرداری کاشان 1200 میلیارد تومان پروژه فعال دارد

به گزارش تسنیم؛ آیین معارفه شهردار جدید بادرود با حضور محمدمهدی فردوسی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان، امام جمعه بادرود، فرماندار نطنز و سایر مسئولان شهرستان نطنز و بادرود در مجتمع فرهنگ این شهر برگزار شد و در این مراسم از زحمات علی رجبی شهردار پیشین تقدیر و رضا غلامرضایی به عنوان شهردار جدید بادرود معرفی شد.

انتهای پیام/804

دیگر خبرها

  • اجرای طرح نور تأمین کننده منافع زن و خانواده است
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند
  • دعوت از همه دستگاه‌ها برای حضور فعال در طرح نور
  • ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی و قضایی از اجرای صحیح قانون
  • در راستای تامین منافع شهروندان در کنار شهردار خواهیم بود
  • نرخ بالای هدررفت آب در سیلاب‌ها / تعارض منافع مانع اجرای آبخیزداری در کشور
  • تصویب کلیات حفظ حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان؛ تکلیف «معلم بلاگرها» مشخص شد
  • دولت برای رهایی از بحران اقتصادی از الگوی مشارکتی و واگذاری وظایف به شوراها استفاده کند