Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از فدراسیون بسکتبال،‌ «مهران شاهین‌طبع» در خصوص شرایط تیم ملی در آستانه المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار داشت: باتوجه به تمریناتی که پس از پایان لیگ برتر پشت سر گذاشتیم، شرایط نسبتاً خوب پیش می‌رود. این تیم نیاز به بازی‌ها و تمرینات بیشتری دارد. با مشارکتی که بین بازیکنان در رقابت‌های پنجره سوم کاپ آسیا ۲۰۲۱ وجود داشت و با همکاری که بازیکنان با کادر فنی داشتند، شرایط برای ما در این تورنمنت خوب پیش رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو بازی مهم و خوبی را پشت سر گذاشتیم و در دیدار با قطر تیم خیلی خوب ظاهر شد. در بازی با عربستان شرایط متفاوت بود که نیاز به توضیحات بیشتری دارد.

وی در رابطه با برنامه‌های تدارکاتی تیم ملی پیش از اعزام به المپیک تصریح کرد: چند ماه گذشته کمپ تمرینی در تهران داشتیم و پس از آن رقابت‌های پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا بود که برای ما جزو بازی‌های تدارکاتی محسوب می‌شد. پنجشنبه شب ۲۷ خرداد ماه پس از پشت سر گذاشتن یک روز تمرینی در تهران، تیم ملی به ژاپن اعزام خواهد شد تا بتوانیم چهار بازی تداراکاتی در این کشور داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ادامه داد: برنامه ما در ژاپن به این شکل است که روز اول تیر ماه با تیم B ژاپن بازی خواهیم کرد، پس از آن در روزهای دوم، چهارم و ششم تیر ماه با تیم ملی ژاپن دیدار می‌کنیم. دو بازی اول در شهر میاگی و دو بازی دوم در شهر آیویت برگزار خواهد شد. پس از آن به ایران برخواهیم گشت و بلافاصله عازم اسپانیا می‌شویم. قرار است دو بازی در روزهای یازدهم و چهاردهم تیرماه با تیم ملی اسپانیا به ترتیب در شهرهای والنسیا و مادرید داشته باشیم. البته ما درخواست کردیم این دو بازی را چند روز عقب بندازند، اما هنوز جوابی به ما ندادند.

شاهین‌طبع افزود: پس از برگشت از اسپانیا به ترکیه خواهیم رفت تا در صورت امکان دو یا سه بازی در این کشور انجام دهیم. این دو بازی هنوز به طور کامل تایید نشده، اما مکاتبات اولیه آن از سوی فدراسیون انجام شده است. احتمال دارد این دو بازی با دو تا از تیم‌های ملی باشد که در ترکیه کمپ دارند. ۲۴ تیم دوم تا هفتم تیر ماه در مسابقات کسب سهمیه المپیک با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که چهار تیم از این تعداد، موفق به کسب سهمیه المپیک خواهند شد.

وی اظهار داشت: امکان این که بتوانیم با این چهار تیم دیدارهای تدارکاتی برگزار کنیم، وجود دارد. بین بازی‌های ما در اسپانیا و المپیک یک فاصله زمانی وجود دارد و در واقع یک شکاف بین بازی‌های تدارکاتی ما قرار گرفته است. برنامه‌ریزی کردیم در این بازه زمانی با ۲تا از۴ تیمی که المپیکی خواهند شد، بازی داشته باشیم. فدراسیون صحبت‌ها و مکاتبات اولیه با تیم‌هایی که امکان صعود دارند را انجام داده است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان اضافه کرد: ما روز ۲۷ تیرماه برای حضور در المپیک راهی ژاپن خواهیم شد. قرار است روز ۲۹ تیرماه یک بازی در توکیو با تیم ملی آرژانتین انجام دهیم. از آن‌جایی که این موضوع نیاز به هماهنگی دارد، سازمان تیم‌های ملی کشور ما و آرژانتین، به صورت مشترک با کمیته‌های ملی المپیک کشورمان مکاتبه کرده است تا با کمیته بین المللی المپیک در خصوص برگزاری این بازی تدارکاتی مکاتبه داشته باشند. باتوجه به این که بازی‌های المپیک در حباب انجام می‌شود، باید مجوز انجام این دیدار در ژاپن از سوی کمیته بین‌المللی المپیک داده شود اما هماهنگی‌های اولیه از هردو طرف انجام شده است.

شاهین‌طبع درمورد اعلام لیست اسامی نهایی ملی‌پوشان جهت اعزام به المپیک توکیو اذعان داشت: ما به تدریج جلو می‌رویم، مطمئناً لیست اسامی ۱۲ بازیکن نهایی المپیک پس از بازی‌های تدارکاتی که پیش‌رو داریم، اعلام خواهد شد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کمیته بین المللی المپیک تیم ملی بسکتبال ایران کمیته بین المللی المپیک مهران شاهین طبع شاهین طبع تیم ملی دو بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ برتر بسکتبال| صعود طبیعت تهران به مرحله نیمه‌نهایی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم طبیعت تهران در پنجمین دیدار مرحله یک چهارم نهایی بیست و پنجمین دوره لیگ برتر بسکتبال آقایان مقابل تیم پالایش نفت آبادان در تهران امروز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه به میدان رفت.

طبیعت موفق شد در نهایت با نتیجه ۸۱ بر ۷۵ مقابل پالایش نفت آبادان به پیروزی برسد و با سری ۳ بر ۲ به مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال صعود کند. در این دیدار آرمان زنگنه با ۱۷ امتیاز، ۱۲ ریباند، ۵ توپ ربایی و کارایی ۲۶ بهترین بازیکن شد.

تیم طبیعت در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر به مصاف تیم ذوب آهن اصفهان خواهد رفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرمربی تیم فوتسال قرقیزستان: مقابل ایران بدون استرس بازی می‌کنیم
  • شگفتی بزرگ در جام ملت‌های فوتسال آسیا با حذف ژاپن
  • شاگردان هاشمی در یک قدمی فینال لیگ بسکتبال
  • احتمال تقابل دو قدرت فوتسال آسیا/ حفظ رکورد یا انتخاب مسیر آسان؟
  • ناکامی پالایش نفت آبادان در لیگ بسکتبال
  • لیگ برتر بسکتبال|  صعود طبیعت به نیمه‌نهایی/ شهرداری یک گام به فینال نزدیکتر شد
  • لیگ برتر بسکتبال| صعود طبیعت تهران به مرحله نیمه‌نهایی
  • سفال‌منش:تقابل با ژاپن در یک‌چهارم نهایی؟تشنه این بازی هستیم
  • مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال
  • مصاف طبیعت و پالایش برای صعود به نیمه نهایی لیگ بسکتبال