Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نمایشگاه دائمی محصولات دانش‎بنیان صادراتی ایران در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی تهران با نام «خانه نوآوری و فناوری ایران»، میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه دانش پزشکی با شبیه‌سازهای ایران‌ساخت

سورنا ستاری در این مراسم با اشاره به محصولات ارائه شده در این نمایشگاه، گفت: دکتر نمکی همواره حامی شرکت‌های دانش‌بنیان است. وزارت بهداشت در حوزه دارو و درمان نقش کلیدی ایفا می‌کند و در ماه‌های اخیر، همکاری در زمینه توسعه آموزش پزشکی که در قالب سیمیلاتورهای آموزشی گسترش یافته بیشتر شده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان این‌که استفاده از تجهیزات فناورانه ایران‌ساخت به توسعه دانش پزشکی منجر می‌شود، ادامه داد: این کار کیفیت آموزش پزشکی را ارتقا خواهد داد و پژوهش را وارد دانشکده های پزشکی می‌کند. این اتفاق نو در حوزه آموزش های پزشکی است و با نگاهی به سطح فناوری این دستگاه‌ها متوجه خواهیم شد که هرکدام دنیایی از کار نوآورانه است که برخی از آن‌ها حتی نمونه مشابهی خارجی ندارد.

به گفته رییس بنیاد ملی نخبگان، تولید نمونه ایران‌ساخت این دستگاه ها اتفاق بزرگی در حوزه آموزش کشور است و  این دستگاه‌ها با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حمایت ۵۰ درصدی معاونت علمی و فناوری به زودی وارد پروتکل های آموزش می شوند.

 

نفوذ نوآوری در آموزش و درمان

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این بازدید، گفت: مدت ها یکی از رویاهای ما این بود که در آموزش پزشکی، آموزش مجازی که کرونا تاثیر زیادی بر کیفیت آموزش‌ها در همه علوم داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تزریق نواوری به آموزش حوزه پزشکی را ارزشمند دانست و گفت: با همت و اندیشه نابی که در معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری بود، به کمک همدلی‌ها و تلاش شرکت‌های دانش بنیان توانستیم امروز شاهد به کارگیری ابزاری باشیم که در آموزش پزشکی به دانش آموزان، دانشجویان و رزیدنت ها و اساتید در اجرای عمل های جراحی کمک کند.

وی افزود: این نگرانی وجود داشت که در آموزش پزشکی دچار کمبود و نقصان شویم و به دنبال راه‌کاری برای کاهش ارتقای دانش کادر پزشکی در بیمارستان‌ها و انجام مباحث آموزشی، بدون ایجاد آسیب و مزاحمتی برای بیماران بودیم.

نمکی، با بیان این‌که تجهیزات شبیه‌ساز شأن و منزلت بیمار را حفظ و آموزش کادر درمان را ارتقا می‌دهد، ادامه داد: برای احترام به حقوق بیماران ضروری است که کم‌ترین آسیب را در آموزش به بیماران تحمیل کنیم؛ چنین این ابزارهایی می تواند در این مسیر یاری‌گر باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دستگاه‌های شبیه سازی جراحی‌های بسیار ضریف با کمترین خطای پزشکی یک دستاورد بزرگ پزشکی دانست و گفت: در آینده نزدیک با شکستن تابوی سیاسی که در دنیا علیه ما ایجاد شده است، در همین دوران تحریم ایران راه صد ساله پیمود.

به گفته نمکی، واکسن به‌خصوص کووید ۱۹ که در ۶ پلت فرم‌ گسترده در حال توسعه است اثبات می کند که ایران به عنوان یکی از مراکز مهم دانش پزشکی در دنیا است و می تواند در جهان ‌نقش‎‌آفرینی کند.

وی افزود: مثلا در زمینه واکسن ششمین‌کشور مطرح دنیا هستیم که از نقطه صفر تا صد واکسن کووید ۱۹ را تولید کنیم. با توجه به قیمت های مناسبی که برای محصولات و تجهیزات پزشکی تعیین کرده ایم قطعا به زودی صادرات آنها شکل خواهد گرفت.

سیستم‌های تصویربرداری پزشکی و کمک تشخیصی، سامانه جراحی رباتیک از راه دور، دستگاه کاپیلارسکوپ، پروب تشخیص سرطان، شبیه ساز بی حسی موضعی نخاعی سینا، شبیه ساز جراحی لاپاروسکوپی سینا، شبیه ساز جراحی چشم سیمدیکس، سامانه راهبری جراحی پارسه و غیره بخشی از محصولات حوزه شبیه سازی بود که بازدید شد‌.

 

فرصتی برای معرفی دستاوردهای ایران‌ساخت حوزه پزشکی

این ربات ها در نمایشگاه دائمی محصولات ایران ساخت که در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی تهران با نام «خانه نوآوری و فناوری ایران» برپاست، میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران ساخت ربات های پزشکی وزیربهداشت علمی و فناوری رییس جمهوری درمان و آموزش پزشکی وزیر بهداشت ایران ساخت دانش بنیان دستگاه ها شبیه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۳۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ همزمان با آغاز هفته سلامت و در اولین روز از هفته سلامت، زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی اراک به صدا درآمد.

از یکم تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به عنوان هفته ملی سلامت نامگذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در مراسم نواختن زنگ سلامت در دبستان حاج کاظمی گفت: حدود ۶۲ هزار دانش آموز با عنوان همیاران سلامت آموزش دیدند که یک چهارم دانش آموزان استان مرکزی می‌شود.

مولوی افزود: اگر دانش آموزی سلامت جسمی داشته باشد، میتواند هم آموزش خوب ببیند و هم پرورش خوبی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم با بیان اهمیت سلامت در جامعه گفت: هرکشوری برای پیشرفت نیاز به نیروی جوان سالم دارد بنابراین باید از خانواده‌ها و آموزش و پرورش اقدام کرد، زیرا خانواده رکن مهمی است.

امانی افزود: برنامه‌های مختلفی در مدارس باهمکاری دانشگاه علوم پزشکی در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش بهداشت جسمی، دهان و دندان و سایر موارد برگزار می‌شود که به عنوان سفیران و همیاران سلامت همکاری می‌کنند.

روغنی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی هم با اشاره به شعار هفته سلامت با عنوان سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت گفت: دانش آموزان سفیران سلامت هستند که همراه با مراقبان سلامت آموزش‌های لازم در زمینه بهداشت فردی و اجتماعی، تحرک بدنی و سایر موارد را می‌بینند و به خانواده منتقل می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نمایش درخشان کاپیتان تیم ملی با ضربه کم‌نظیر (ویدئو)
  • طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • مسلمی نائینی: ارائه آموزش‌های تخصصی، مهارتی و دانش‌بنیان توسط جهاددانشگاهی
  • پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه «ایران‌هلث» برپا می‌شود
  • برپایی پاویون دانش بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث
  • درخشش دانش آموزان تویسرکانی در هفدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران
  • ایران هلث ۱۴۰۳؛ سکوی پرتاب شرکت‌های دانش‌بنیان به سوی صادرات
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی