Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آبفای استان تهران از قطع آب مشترکان پرمصرف ساکن تهران از شنبه خبر داد.

محمد رضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی با اشاره به میزان مصرف آب در کلان‌شهر تهران و شهرهای آن گفت: امسال به لحاظ کاهش بارندگی در کشور سال ویژه‌ای است، به طوری که در ۵۰ سال اخیر میزان بارش‌ها در سراسر کشور به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در استان تهران هم وضعیت و شرایط خاصی داریم به طوری که ۳۵ درصد نزولات جوی کاهش پیدا کرده است، امسال هم میزان بارندگی در تهران ۲۸۴ میلی متر بوده به طوری که این عدد در سال گذشته ۴۸۵ میلی متر گزارش شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران بیان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران در سال قبل یک میلیارد و ۱۳۴ میلیون متر مکعب بوده، ولی امسال ۷۵۰ میلیون متر مکعب کاهش به ثبت رسیده است که چیزی بالغ بر ۳۰۰ میلیون متر مکعب حجم بارندگی کاهش داشته است.

بختیاری اضافه کرد: در حال حاضر مصرف آب در تهران حدود ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده که این رقم بسیار بالایی است.

او در خصوص جیره بندی آب در تهران گفت: امسال ما برنامه‌ای برای قطعی یا جیره بندی آب تا به امروز نداشته‌ایم و نخواهیم داشت، ولی وضعیت نگران کننده‌ای در سد‌های استان تهران را داریم.

بختیاری اضافه کرد: به زودی در مناطق پرمصرف هم کاهش فشار آب را اعمال خواهیم کرد، ولی برنامه‌ای برای جیره و سهمیه بندی آب تا این لحظه در استان تهران نداریم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران بیان کرد: سه آیتم سبز، نارنجی و قرمز را برای تهران تعریف کرده‌ایم که سال گذشته به دلیل وضعیت مناسب بارش‌ها در قسمت سبز قرار داشتیم و وضعیت ذخایر سد‌ها خوب بود، امسال شهر و استان تهران در قسمت نارنجی قرار گرفته است و تا به این لحظه وارد شرایط قرمز نشدیم و اگر خدایی نکرده میزان مصرف افزایش یابد و بیش از حد مجاز که برای این مسئله در نظر گرفته شده پیش برویم در اولین اقدام آب مشترکان پرمصرف را قطع خواهیم کرد.

او تصریح کرد: اکنون در مرحله اخطار قرار داریم به تمام مشترکان پر مصرف اخطار‌های لازم را می‌دهیم که اگر رعایت نکنند و میزان مصرف از حد مجاز بیشتر شود قطع آب پرمصرف‌ها را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: البته ما در برخی مناطق شهرستان اطراف تهران قطعی آب ناشی از قطع برق داریم، برخی چاه‌ها مستقیما به شبکه برق وصل هستن،د لذا زمانی که برق می‌رود آب نیز قطع می‌شود، ولی این موضوع به دلیل کمبود آب نیست، چاه‌ها آماده هستند، در برخی مناطق با نصب دیزل از این موضوع جلوگیری کردیم، اما در برخی نقاط امکان نصب دیزل وجود ندارد.

بختیاری در پایان تصریح کرد: از شنبه آب مشترکان پرمصرف اگر رعایت نکنند قطع خواهد شد، مشترکان باید اخطاری را که به آن‌ها داده می‌شود، جدی بگیرند و مصرف خود را مدیریت کنند./باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۳۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

سخنگوی صنعت برق در خصوص اقدامات تشویقی برای بهینه سازی مصرف گفت: در زمینه برنامه‌های تشویقی مدیریت مصرف، پاداش صرفه جویی مطابق سال قبل است و مشترکان می‌توانند با کاهش مصرف پاداش تا ۲هزار تومان به ازای هر کیلووات پاداش بگیرند. ۴۷ میلیون جایزه نظیر خودرو و لوازم خانگی هم جزو جوایزی است که برای هموطنانی که صرفه جویی میکنند در نظر گرفته ایم. در همین رابطه پویش با انرژی در هفته‌های آینده رونمایی خواهد شد.

مصطفی رجبی مشهدی گفت: ۱۸۰ برنامه عملیاتی در ۶ محور تدوین شده که یکی از آنها توسعه ظرفیت نیروگاهی است. از ابتدای دولت ۸۵۶۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور افزوده شده که شامل احداث واحد‌های جدید و ارتقای واحد‌های موجود است. همچنین حدود ۱۷۰۰ مگاوات ظرفیتی است که از طرف صنایع ایجاد شده و تا پایان تابستان به ۱۸۷۱ مگاوات خواهد رسید. امیدواریم این میزان تا پایان سال به ۱۰ هزار مگاوات برسد و برق صنایع با پایداری تأمین شود.

او افزود: صنایعی که تاکنون اقدامی برای احداث نیروگاه نکرده اند، در اولویت برنامه‌های مدیریت مصرف قرار خواهند گرفت و صنایعی که نیروگاه ساختند معاف هستند. در بخش کشاورزی بر اساس مصوبه هیئت وزیران چاه‌های کشاورزی که ۵ ساعت مشارکت در مدیریت مصرف داشته باشند، در ۱۹ ساعت باقی مانده برق آنها رایگان است. اگر میزان مشارکت بیشتر از ۵ ساعت باشد، پاداش نقدی شامل آنها خواهد شد.

او در خصوص مراکز غیرمجاز رمز ارز گفت: در حال حاضر ۸ هزار مرکز غیرمجاز رمزارز شناسایی شده و ۸۰۰ مگاوات معادل مصرف این ماینر‌ها بوده که برای تامین آن باید ۱۱۰۰ مگاوات نیروگاه را ایجاد می‌کردیم. بر اساس قانون جدید دستگاه‌های ضبط شده امحا میشود و معادل ۱۰۰ برابر تعرفه‌های برق جریمه می‌شوند. موارد مجاز رمزارز نیز بر اساس ضوابط می‌توانند در ساعات غیر پیک و از ۱۲ شب تا ۷ صبح از ماینر‌ها استفاده کنند و اگر از تابلو برق سبز خرید کنند محدودیتی ندارند.

او در خصوص تغییر ساعت کار ادارات گفت: بر اساس ماده ۴ مصوبه هیات وزیران در همین رابطه، امسال نیز تغییر ساعت کاری را خواهیم داشت و اگر تغییری در این زمینه اتفاق بیفتد اطلاع رسانی خواهد شد. یقیناً از ۱۵ خرداد تغییر ساعت کاری را خواهیم داشت .

سخنگوی برق در پاسخ به سوالی در مورد بدهی صنعت برق گفت: اواخر سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه را بین پیمانکاران و تولیدکندگان عرضه کردیم و در حال حاضر ۱۰۰ همت بدهی داریم. بر اساس قانون مانع زدایی به دنبال راهکار‌هایی هستیم که این بدهکاری‌ها طی سه سال تسویه شود و پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان برای امسال پیش بینی می‌کنیم. 

او در خصوص صادرات و واردات برق گفت: برنامه ما این است که بخش خصوصی در صادرات و ترانزیت برق مشارکت کند. در گام اول به افغانستان، پاکستان و ترکیه و عراق با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات امکان صادرات وجود دارد. قطعا این به توسعه سرمایه‌گذاری تجدیدپذیر‌ها کمک خواهد کرد و بر این اساس تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر می‌توانند ۸ ماه برق خود را صادر کنند و ۴ ماه دیگر برق را در تابلو برق عرضه کنند.

او افزود: سال گذشته ۶۰۰ مگاوات تبادل برق را با ترکیه داشتیم. برنامه ریزی کردیم برای نهایی کردن بخش تجاری خرید و فروش برق با بازار منطقه‌ای در کشور ترکیه معرفی شده که اگر نهایی شود امکان تجارت با کشور ترکیه فراهم است. پیش‌بینی می‌کنیم ۵۰۰ مگاوات واردات برق از کشوره‌ای ترکمنستان و ارمنستان داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • (ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • هشدار هواشناسی؛ تهرانی‌ها آماده باشند
  • اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق گسترده‌تر از ۲ سال گذشته
  • قبض سنگین برق برای مصرف‌کنندگان کولر گازی
  • قبض سنگین برق در پی استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل