Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فدراسیون بسکتبال، مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان در خصوص شرایط تیم ملی در آستانه المپیک توکیو اظهار داشت: با توجه به تمریناتی که پس از پایان لیگ برتر پشت سر گذاشتیم، شرایط نسبتاً خوب پیش می‌رود. این تیم نیاز به بازی‌ها و تمرینات بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با مشارکتی که بین بازیکنان در رقابت‌های پنجره سوم کاپ آسیا ۲۰۲۱ وجود داشت و با همکاری که بازیکنان با کادر فنی داشتند، شرایط برای ما در این تورنمنت خوب پیش رفت. ۲ بازی مهم و خوب را پشت سر گذاشتیم؛ در دیدار با قطر تیم خیلی خوب ظاهر شد، در بازی با عربستان شرایط متفاوت بود که نیاز به توضیحات بیشتری دارد.

وی در رابطه با برنامه‌های تدارکاتی تیم ملی پیش از اعزام به المپیک بیان کرد: چند ماه گذشته کمپ تمرینی در تهران داشتیم و پس از آن رقابت‌های پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا بود که برای ما جزء بازی‌های تدارکاتی محسوب می‌شد. پنجشنبه شب ۲۷ خرداد ماه پس از پشت سر گذاشتن یک روز تمرینی در تهران، تیم ملی به ژاپن اعزام خواهد شد تا بتوانیم ۴ بازی تدارکاتی در این کشور داشته باشیم. برنامه ما در ژاپن به این شکل است که روز یکم تیر ماه با تیم B ژاپن بازی خواهیم کرد، پس از آن در روز‌های ۲، ۴ و ۶ تیر ماه با تیم ملی ژاپن دیدار می‌کنیم. ۲ بازی اول در شهر میاگی و ۲ بازی دوم در شهر آیویت برگزار خواهند شد. پس از آن به ایران برخواهیم گشت و بلافاصله عازم اسپانیا می‌شویم. قرار است ۲ بازی در روز‌های یازدهم و چهاردهم تیرماه با تیم ملی اسپانیا به ترتیب در شهر‌های والنسیا و مادرید داشته باشیم. البته ما درخواست کردیم این ۲ بازی را چند روز عقب بیندازند، اما هنوز جوابی به ما نداده اند.

شاهین‌طبع افزود: پس از برگشت از اسپانیا به ترکیه خواهیم رفت تا در صورت امکان ۲ یا ۳ بازی در این کشور انجام دهیم. این ۲ بازی هنوز به طور کامل تایید نشده، اما مکاتبات اولیه آن از سوی فدراسیون انجام شده است. احتمال دارد این ۲ بازی با ۲ تا از تیم‌های ملی باشد که در ترکیه کمپ دارند. ۲۴ تیم دوم تا هفتم تیر ماه در مسابقات کسب سهمیه المپیک با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که ۴ تیم از این تعداد، موفق به کسب سهمیه المپیک خواهند شد. امکان این که بتوانیم با این ۴ تیم دیدار‌های تدارکاتی برگزار کنیم، وجود دارد. بین بازی‌های ما در اسپانیا و المپیک یک فاصله زمانی وجود دارد و در واقع یک شکاف بین بازی‌های تدارکاتی ما قرار گرفته است. برنامه‌ریزی کردیم در این بازه زمانی با ۲ تا از ۴ تیمی که المپیکی خواهند شد، بازی داشته باشیم. فدراسیون صحبت‌ها و مکاتبات اولیه با تیم‌هایی که امکان صعود دارند را انجام داده است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان اضافه کرد: ما روز ۲۷ تیرماه برای حضور در المپیک راهی ژاپن خواهیم شد. قرار است روز ۲۹ تیرماه یک بازی در توکیو با تیم ملی آرژانتین انجام دهیم. از آن‌جایی که این موضوع نیاز به هماهنگی دارد، سازمان تیم‌های ملی کشور ما و آرژانتین، به صورت مشترک با کمیته‌های ملی المپیک کشورمان مکاتبه کرده اند تا با کمیته بین المللی المپیک در خصوص برگزاری این بازی تدارکاتی هماهنگی داشته باشند. با توجه به این که بازی‌های المپیک در حباب انجام می‌شوند، باید مجوز انجام این دیدار در ژاپن از سوی کمیته بین‌المللی المپیک داده شود، اما هماهنگی‌های اولیه از هر ۲ طرف انجام شده است.

شاهین‌طبع در مورد اعلام لیست اسامی نهایی ملی‌پوشان جهت اعزام به المپیک توکیو اذعان داشت: ما به تدریج جلو می‌رویم، مطمئناً لیست اسامی ۱۲ بازیکن نهایی المپیک پس از بازی‌های تدارکاتی که پیش‌ رو داریم، اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید

ایران ۷۰ - عربستان ۶۴ / برد سخت تیم ملی بسکتبال در بازی تدارکاتی مقابل سعودی‌ها

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم ملی بسکتبال ایران فدراسیون بسکتبال مهران شاهین طبع تیم ملی بسکتبال شاهین طبع ۲ بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست استقلال در یک بازی تدارکاتی

با کنار رفتن استقلال از رقابت‌های جام حذفی، این تیم از زمان برگزاری دیدار برابر شمس آذر تا جدال حساس هفته بعد مقابل تراکتور، دوازده روز زمان داشت و به همین دلیل، آبی پوشان امروز یک مسابقه دوستانه را برگزار کردند.

استقلال که در این مسابقه با ترکیبی از بازیکنان جوان و نیمکت نشین خود پای به زمین مسابقه گذاشته بود، با یک گل برابر آریو اسلامشهر تن به شکست داد.

در این بازی تدارکاتی، محمدرضا خالد آبادی، مجتبی فراشبندی، محمدحسین مرادمند، سامان تورانیان، میلاد فخرالدینی، جعفر سلمانی، امید حامدی‌فر، حسین زواره‌ای، سینا عامری، پیمان بابایی و امیرمحمد عالیشاه در ترکیب اصلی تیم استقلال به میدان رفتند.

همچنین در نیمه دوم، امیرعلی صادقی، ایمان سلیمی و زبیر نیک نفس به زمین رفتند.

 

دیگر خبرها

  • پاسخ تکراری انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!
  • شکست استقلال در یک بازی تدارکاتی
  • اعلام برنامه نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال
  • پائز: المپیکی شدن ایران اصلا یک رویا نیست
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • ردپای مربی قزوینی در المپیکی شدن الفتی
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۴ اردیبهشت
  • نهایی شد: نبرد المپیکی حسن و کامران در مجارستان
  • الفتی، اولین المپیکی تاریخ ژیمناستیک ایران شد
  • ژیمناستیک ایران برای اولین بار المپیکی شد