Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع عالی رتبه سعودی از امتیازات جدیدی پرده برداشت که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان اعلام آمادگی کرده در ازای آغاز اجرای آتش‌بس به گروه انصارالله بدهد.

به گزارش ایسنا، این منبع به سایت "سعودی لیکس" گفت: بن سلمان از طریق میانجی‌های بین‌المللی که آخرین آنها هیئت عمانی بود که هفته گذشته در یمن با جنبش انصارالله دیدار کرد، امتیازات جدیدی را در ازای اجرای آتش‌بس به این جنبش ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع اظهار کرد: هیئت عمانی چند امتیاز رسمی را از طرف عربستان به انصارالله ارائه کرد به این شرط که آنها حملات نظامی خود به عربستان را متوقف کرده و در مذاکرات شرکت کنند.

منبع یاد شده در ادامه گفت: بن سلمان با پرداخت ده‌ها میلیارد به گروه انصارالله برای بازسازی مناطق تحت کنترلشان و نیز به رسمیت شناختن حاکمیت آنها بر شمال یمن موافقت کرد.

طبق اظهارات منبع مذکور، با وجود اینکه انصارالله از این امتیازها استقبال کرد اما بازگشایی فرودگاه صنعا و بندر حدیده را به عنوان حقی انسانی شرط پذیرش این امتیازها اعلام کرد.

در پی این تحولات، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: تیم لیندرکینگ، فرستاده ویژه این کشور به یمن، جهت دیدار با مسؤولان ارشد دو کشور یمن و عربستان و نیز مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، به زودی به ریاض خواهد رفت.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، فرستاده این کشور به یمن در سفر خود به ریاض، آخرین تلاش‌های انجام شده برای برقراری آتش‌بس در یمن به عنوان تنها راه امدادرسانی به یمنی‌ها را بررسی خواهد کرد و همچنین او به اعمال فشار برای انتقال آزاد کالاهای اساسی و کمک‌های بشردوستانه به سراسر یمن ادامه خواهد داد.

این وزارتخانه در ادامه از تلاش‌های عربستان برای پیشرفت در اجرای توافق ریاض استقبال کرده و این توافق را برای تحقق ثبات، امنیت و شکوفایی در جنوب یمن ضروری دانست، همچنین این وزارتخانه از اقدامات عمان در حمایت از صلح تقدیر کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه عربستان به بیمارستان رفت

به گزارش جماران؛ تلویزیون رسمی عربستان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده بستری شده است.

ایرنا به نقل از «عربی ۲۱» نوشت: دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.


 

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟