Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@01:47:38 GMT

درخواست رئیس جمهور تونس برای اعمال اصلاحات جدی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۳۴۸۴

درخواست رئیس جمهور تونس برای اعمال اصلاحات جدی در کشور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «قیس سعید» رئیس جمهور تونس، ‌امروز چهارشنبه با تعدادی از نخست وزیران سابق دیدار کرد و خواستار برگزاری ‌گفت‌وگوی ملی برای رسیدن به اصلاحات جدی سیاسی به دلیل وجود فضایی از بی‌اعتمادی بین مردم و حکومت شد.

براساس گزارش «المیادین»، این درخواست رئیس جمهور تونس پس از آن مطرح شده است که نظام حاکم و شیوه کنونی رأی‌گیری‌ها به دودستگی و مختل شدن روند عادی عملکرد دولت منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که در کاخ ریاست جمهوری تونس برگزار شد، سه نخست وزیر سابق اعم از «علی العریض»، «یوسف الشاهد» و «الیاس الفخاخ» به اضافه «هشام المشیشی» نخست‌وزیر کنونی حضور داشتند.

در این دیدار، «حمادی الجبالی» و «مهدی جمعه» به دلیل حضور در خارج از کشور و «حبیب الصید»  به دلیل شرایط نامناسب جسمانی که از جمله نخست‌وزیران سابق هستند، حضور نداشتند.

از یک هفته گذشته تاکنون خیابان‌های تونس شاهد اعتراضات مردمی و برخی درگیری‌ها با نیروهای امنیتی بوده و در برخی موارد، صحنه‌های اعتراضات، زمان سرنگونی «زین‌العابدین بن‌علی» رئیس جمهور مخلوع این کشور را تداعی می‌کند.

این تحولات پس از آن رخ داده است که در اواخر ماه «مه» تعدادی از ژنرال‌های تونسی از رئیس جمهور خواستند تا کشور را به مسیر صحیح خود بازگردانده و آن را از عواقب ناخوشایند دور کند.

در ماه «فوریه» گذشته نیز، «قیس سعید» در واکنش به اقدام «هشام المشیشی» در برکناری 5 نفر از وزرای خود گفته بود: حاکمیت سیاسی در تونس باید نمود اراده واقعی ملت باشد. پایبندی به سوگند با معیارهای اجرایی صوری ارزیابی نمی‌شود، بلکه با عمل به نص صریح سوگندنامه ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: تونس اصلاحات قیس سعید رئیس جمهور تونس رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور رئیس جمهور در بین مردم شاهرود

دریافت 35 MB

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهور ایران اسلامی عصر پنجشنبه با مردم شاهرود دیدار کرد.

وی در این دیدار با مسئله مهم آب و همچنین رفع مشکلات مردم اشاره کرد. گزارش علی شهسوار برای مهر استان سمنان را ملاحظه می‌کنید.

کد خبر 6082106

دیگر خبرها

  • صحبت‌های مردم استان سمنان با رئیس جمهور
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • حضور رئیس جمهور در بین مردم شاهرود
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • رئیس جبهه اصلاحات: پاسخ ایران به اسرائیل مشروع بود
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • اعتبارات سفر دوم دولت به استان سمنان قابل توجه است
  • مراسم رژه روز ارتش با حضور رئیس‌جمهور
  • رژه ارتش در تهران در حضور رئیس جمهور | تصاویر
  • عکس/ رژه روز ارتش با حضور رئیس جمهور