Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، به تازگی، سیدقاسم نعمتی، رییس مرکز فاوای بیمه مرکزی از به حاشیه رفتن سامانه بدهکاران بزرگ صنعت بیمه گلایه کرده و گفته که این سامانه بنابرمطالبه خود شرکت‌های بیمه ایجاد  شد، اما اطلاعاتی  در این سامانه وارد و بروز رسانی هم انجام نشد.

به صورت مشخص، هنوزمعلوم نیست که چرا شرکت های بیمه ای  از بارگذاری اطلاعات بدهکاران بزرگ خود در این سامانه شانه خالی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما هرچه که هست فرجامی برای  این سامانه به دنبال نداشت.

یک فرضیه ثابت نشده وجود دارد که تا قبل از شکل گیری شرکت‌های بیمه خصوصی،معضلی بنام بدهکاران بزرگ بیمه‌ای کمتر در صنعت بیمه به چشم می خورد،چراکه همواره عملکرد چند شرکت بزرگ بیمه‌ دولتی از ناحیه وزارت امور اقتصادی و دارایی زیر ذره‌بین قرارداشت.

اما به نظر می رسد که پس از حضورشرکت‌های بیمه خصوصی در کشور، زمین بازی به‌گونه دیگر تغییر کرد.

گویی که  این شرکت‌ها برای کسب پرتفوی و کسب سهم بیشتر ازبازار رقابت شانه به شانه را آغاز کردند.

این روند تا جایی ادامه یافت که برخی از بیمه‌گذاران  بزرگ  که اکنون در زمره بدهکاران بزرگ صنعت بیمه به شمار می روند در مواردی  نرخ وشرایط خود را به بیمه‌گران تحمیل کردند.

 کارشناسان صنعت بیمه، همواره ازلزوم شفافیت در اعلام نام بدهکاران بزرگ  سخن گفتند و بیمه مرکزی را به راه اندازی سامانه‌ای تحت عنوان سامانه بدهکاران بزرگ بیمه‌ای تشویق کردند.

مدتی بعد، غلامرضا سلیمانی، رییس کل بیمه مرکزی از راه‌اندازی سامانه بدهکاران بزرگ بیمه‌ای خبردادو اذعان داشت که بدهی معوق شرکت‌های بزرگ به صنعت بیمه، فاقد توجیه اقتصادی است و شناسایی این بدهکاران باعث صیانت از منابع صنعت بیمه خواهد‌ شد.

سامانه بدهکاران صنعت بیمه به حاشیه رفت

پس از راه‌اندازی سامانه بدهکاران بزرگ صنعت بیمه، انتظار می‌رفت که بیمه‌گران روندی متفاوت درپیش بگیرندو با شفاف سازی  نام این بدهکاران، نهاد ناظرهم مانع از عقدقرارداد شرکت‌های بیمه با آنها شود تا اینگونه ، روندی  معیوب اصلاح شود.

حال چرا برخی ازشرکت‌های بیمه‌ای با وجود آگاهی ازتبعات منفی عقدقرارداد با بدهکاران بدحساب با آنها بر سر میز مذاکره می‌نشینند؟

رییس هیات مدیره شرکت بیمه ملت، طول عمرکوتاه مدیریتی و نگاه سهم بازار را ازجمله عوامل به حاشیه رفتن سامانه بدهکاران بزرگ صنعت بیمه برشمرد. 

"بهروز اسدنژاد"، اذعان داشت که آثار عملکردی مدیران صنعت بیمه که یک صنعت تعهدی است درهمان سال خود را نشان نمی‌دهد و مدعی شد: هنگامی که یک مدیر می‌داند ممکن است سال بعد دریک شرکت حضور نداشته باشد، فقط پرتفوی برای وی اهمیت پیدا می‌کند.

به گفته وی، هم‌اکنون رویکرد افزایش سهم از بازار درصنعت بیمه غلبه دارد که باعث می‌شود مدیران ارشد صنعت بیمه به سوددهی چندانی  فکر نکرده و حتی پرتفوی را در شرایط سربه سرهم جذب می‌کنند.

ریسک‌های تکلیفی وزنه‌ها سنگین صنعت بیمه

جدای ازاین مواردکه براشتیاق شرکت‌های بیمه در جذب پرتفوی بیمه‌گذاران بدهکار تاثیر گذار بوده اما علت کم توجهی برخی از بیمه‌گران به سامانه بدهکاران بزرگ صنعت را در عوامل دیگری هم می‌توان جستجو کرد.

یکی از این موارد ریسک‌های تکلیفی است که سهامداران شرکت‌های بیمه‌ای با خود به همراه دارند؛گاهی این سهامداران با امید تهاتربدهی خود در پایان سال، بخش بزرگی از حق بیمه خود را پرداخت نمی‌کنند.

با نگاهی گذرا به صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه‌ای می توان دریافت که برخی از بیمه‌گذاران بدهکار بزرگ را صنایعی مانند خودروسازی، هواپیمایی، کشتیرانی، پتروشیمی، فولاد و گاهی بانک‌ها تشکیل می‌دهند.

ازسوی دیگر،اختیاری بودن درج اطلاعات بیمه‌گذاران در سامانه بدهکاران بزرگ صنعت بیمه و عدم تاثیرگذاری آن در روال کاری شرکت‌های بیمه هم باعث کم توجهی به این سامانه شد.

شکی نیست که در بلند مدت حضور بدهکاران بزرگ،حرکت صنعت بیمه را با کندی سرعت روبروخواهد کرد.

پس برای رفع این ضعف،این صنعت باید با خود اصلاحی بعضی ازاشکالات موجود در این زمینه را یکبار برای همیشه درمان کند، درغیر اینصورت تبعات طولانی تر شدن لیست بدهکاران بزرگ این صنعت را به دست اندازخواهد کشاند.

پربیننده ترین هزینه‌های دندانپزشکی در سال گذشته حدود ۵۵ درصد افزایش یافت بیشترین رشد قیمت سهام بیمه به کوثر رسید ۱۲۵ شعبه هالک بانک ترکیه برای کم بینایان در نظرگرفته شد امکان ارائه خدمات بیمه به صورت افت فروش ایرلاین ها وجود ندارد بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به صادرات رسید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنعت بیمه راه اندازی سامانه شرکت های بیمه ای صنعت بیمه بیمه گذاران بزرگ بیمه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۳۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی اختلال در سامانه الکترونیک بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، چند روزی ازبروز  اختلال در سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت به دلیل آنچه این سازمان بیمه گر ارتقای زیر ساخت های سامانه عنوان می کند می گذرد.

  تداوم اختلالات سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت،علاوه بر بیماران  پزشکان را نیز با مشکلاتی مواجه کرده است.

 بنابر اعلام مسئولان ، به دلیل رشد ورودی سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت در کنار لزوم ارائه خدمات جدید بیمه ای، تقویت زیرساخت و نحوه ارائه خدمت این سامانه را ضروری کرده است .

 از این رو در روزهای اخیر و پس از بررسی های متعدد صورت گرفته توسط تیم های فنی، تصمیم به جابجایی بستر سامانه و ارتقاء و بروز رسانی سیستم نسخه نویسی الکترونیکی گرفته شد.

 این امر موجب بروز اختلال در روند صدور نسخه الکترونیک بیمه سلامت شده است.

  از   اهداف این ارتقاء بهبود امنیت اطلاعات سلامت مندرج در پایگاه های داده، بهبود فرآیند پشتیبانی از نسخه نویسی الکترونیکی (نظیر سرعت بالاتر، کاهش اشکالات فرآیندی و توسعه زیرساختی)  است و انتظار می رود با اجرایی شدن این تغییرات، سرعت پاسخگویی در انجام فرآیندها افزایش بیابد.

 

دیگر خبرها

  • بررسی اختلال در سامانه الکترونیک بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل
  • رفع اختلال سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده
  • رفع اختلال در سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت
  • راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد