Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@16:02:23 GMT

آيين رونمایی از كتاب «رضای جمهور» برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۳۵۰۴

آيين رونمایی از كتاب «رضای جمهور» برگزار می شود

آيين رونمايي از كتاب «رضاي جمهو» که توسط انتشارات حوزه علمیه خراسان به چاپ رسیده، به همت معاونت پژوهش این حوزه و با همكاري معاونت تبلیغات آستان قدس رضوي در رواق كتاب حرم مطهر امام رضا(عليه السلام) برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آيين رونمايي از كتاب "رضاي جمهور" که توسط انتشارات حوزه علمیه خراسان به چاپ رسیده است، به همت معاونت پژوهش این حوزه و با همكاري معاونت تبلیغات آستان قدس رضوي عصر امروز چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ از ساعت ۱۷:۳۰ در رواق کتاب واقع در در صحن قدس حرم مطهر امام رضا(عليه السلام) برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مؤلف این کتاب حجت الاسلام حسين الهي پارسا از پژوهشگران حوزه علمیه خراسان است که موضوع ضرورت تشكيل حكومت و رضايتمندي عمومي و جايگاه ولايت فقيه از منظر فقه سياسي را به نگارش در آورده است.

 

در مقدمه کتاب می خوانیم: «کشور داری و اداره حکومت از سوی رهبر یک جامعه نیازمند تبعیت مردم از وی و نیز به رسمیت شناخته شدن او از سوی آحاد مردم آن جامعه می باشد؛ به طوری که همگان به دستورات و فرامینش در امور مختلف گردن نهاده و او را در برقراری نظم عمومی و آرامش کشور یاری رسانند.

 

از رهگذر این اطاعت پذیری است که تصمیم های حاکم ضمانت اجرایی یافته و نافذ می گردند. در سایه چنین حکومتی مردم روز به روز شاهد تعالی و رونق مادی و معنوی جامعه خویش خواهند بود».

 

مؤلف در اين كتاب به چهار مورد از ديدگاه‌هاي مطرح شده در خصوص چگونگي و اینکه از چه راهي اين حكومت مي‌تواند مشروعيت خود را بدست آورد، از منظر علما و انديشمندان جامعه شناس مي پردازد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: حوزه علمیه خراسان مراسم رونمایی رونمایی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ¹

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا» ² پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی» ³ اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

۱_ سوره آل عمران آیه ۱۰۴

۲_ بند ۶ اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳_ بند یک اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 6088409

دیگر خبرها

  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • چگونه طلبه شویم؟