Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۴۹ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که درمجموع ۴۶ بیمار جدید شامل ۱۱ بستری و ۳۵ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

او افزود: از این تعداد ۱۵ مورد از بیرجند، ۸ مورد قاین، ۷ مورد از سربیشه، شهرستان‌های نهبندان و خوسف هرکدام ۶ مورد، شهرستان‌های طبس و سرایان هرکدام دو مورد جدید مبتلا به کرونا در زیرکوه شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی زاده گفت: همزمان در شبانه روز گذشته از ۱۹۴ تست سریع کرونا ۴۲ بیمار جدید شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در حال حاضر ۱۸۷ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۶۶ نفر کرونا مثبتند.

او گفت: از این تعداد ۴نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال یک نفر نامساعد است.

مهدی زاده  افزود:در شبانه روز گذشته ۴۲ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۴۸ بیمار شامل ۹ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۰هزار و ۶۴۹ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته او  تا روز گذشته ۶۰هزار و ۲۰۵ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۱هزار و ۶۲۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

مهدی زاده افزود:در شبانه روز گذشته با ثبت دو مورد فوت جدید، مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۹۱۱ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام /ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 شناسایی شد روز گذشته مهدی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۳۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ محدوده فرونشست در کشور شناسایی شد

تین نیوز

رییس سازمان نقشه برداری کشور گفت: تراز دریای خزر در حال کاهش است که عوامل مختلفی از جمله تغییر اقلیم در آن تاثیرگذار است، به طوری که نسبت به ۱۰ سال گذشته بیش از یک متر کاهش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی جاویدانه امروز یکشنبه در سومین نشست سیاستگذاری بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی ژئوماتیک ۱۴۰۳ اظهار داشت: ۲۲ ایستگاه در سواحل شمالی و جنوبی فعال است که وضعیت جزر و مد و تراز دریا را برای یک سال آینده پیش بینی می کند.

جاویدانه ادامه داد: تراز دریای خزر در حال کاهش است که عوامل مختلفی از جمله تغییر اقلیم داریم، بیش از یک متر نسبت به ۱۰ سال گذشته کاهش داشته است با توجه به وضعیت توپوگرافی بیشتر در سواحل دریای شمالی نشان خواهد داد.

تصویربرداری از ۱۵۰ شهر

رییس سازمان نقشه برداری کشور گفت: در ۲ سال گذشته با سرمایه گذاری های سازمان برنامه و بودجه و هماهنگی بین نهادهای مختلف، اقدام به توسعه زیرساخت ها، بازسازی شبکه ها و دستگاه های تصویر برداری کرده ایم و استان ها هدفمند فعالیت کردند.

وی عنوان کرد: ۲ هزار و ۴۴۰ شهر در کشور داریم که ۳۵۰ شهر فاقد نقشه است، این شهرها در گذشته روستا بودند که تبدیل به شهر شدند و اکنون برای ۱۵۰ شهر نقشه تهیه شده است.

جاویدانه اضافه کرد: تصویربرداری با پهپاد در سال ۱۴۰۱ از ۵۰ شهر و سال گذشته از ۱۰۰ شهر با همکاری شرکت های دانش بنیان انجام شد. همچنین در اواخر سال گذشته از ظرفیت بخش خصوصی با عکس برداری هوایی و تیم تخصصی عکسبرداری با هواپیمای سرنشین دار استفاده شد.

کرمان دارای بیشترین فرونشست

وی با اشاره به وضعیت فرونشست زمین در کشور، گفت: سازمان نقشه برداری به عنوان مسوول پایش وضعیت فرونشست، به صورت کامل وظایف خود را انجام داده است.

رییس سازمان نقشه برداری کشور بیان داشت: فرونشست باید در زمینه کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و کارگروه سازگاری با کم آبی، موضوع فرونشست را پیگیری می کند.

وی با بیان اینکه استان کرمان دارای بیشترین فرونشست است، گفت: وضعیت فرونشست تک تک استان ها را برای همه مسوولان ملی و استانی ارسال کردیم. وضعیت فرونشست هر استان متفاوت است؛ در همین راستا ۲۵۰ محدوده فرونشست و ۱۰ مورد تا محدوده شهر نزدیک به فرونشست وجود دارد.

این مقام مسوول تاکید کرد: علت عمده فرونشست، برداشت بی رویه آب و نیاز آبی بخش کشاورزی است، ضمن اینکه لازم است تا نقشه های خطر فرونشست تهیه شود، زیرا این امر برای حفظ سازه های قدیمی و سازه های جدید ضروری است.

بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی ژئوماتیک

جاویدانه با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی ژئوماتیک ۱۴۰۳ گفت: این همایش از ۹ تا ۱۰ اردیبهشت و نمایشگاه از ۹ تا ۱۲ اردیبهشت برگزار می شود.

وی ابراز داشت: امسال ۱۷۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که نسبت به سال گذشته که ۷۰ مورد بود، رشد چشمگیری داشته است. علاوه برارائه مقاله ها، ۹ کارگاه آموزشی و ۲ نشست تخصصی در حوزه دریامحور و چالش های نقشه برداران برگزار خواهد شد.

به روزرسانی سامانه ها و سخت افزارهای تصویربرداری

رییس سازمان نقشه برداری کشور با اشاره به اینکه در سطح سخت افزار و نرم افزار نیازمند به روزرسانی هستیم، گفت: ۳۰ ایستگاه و نرم افزار پردازش در حوزه ارسال تصاویر به روزرسانی شد.

وی اضافه کرد: سعی کردیم در تعامل با سایر دستگاه ها، توسعه و نگهداری را مورد توجه قرار دهیم و عکس برداری هوایی با استفاده از هواپیماهای سرنشین دار و دوربین های متریک و تصاویر ماهواره ای را انجام دادیم.

جاویدانه اظهار داشت: تولید چارت های دریایی از دیگر اقدامات است که تا پیش از این در انگلستان انجام می شد، این مهم از سال ۲۰۱۶ توسط سازمان نقشه برداری انجام شد و کل خلیج فارس را مورد پایش قرار دادیم.

وی، رونمایی از اطلس های پویا، تکمیل و به روزرسانی آرشیو ۷۰ ساله تصاویر، راه اندازی سامانه اصالت سنجی تصاویر، نظارت بر استانداردها، تدوین ۳۰ عنوان دستورالعمل، نیازسنجی و تعامل با دستگاه ها و تصویب آیین نامه جدید شورای عالی نقشه برداری را از دیگر اقدامات در این بخش عنوان کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۶ فوتی و مصدوم بر اثر سیلاب در استان‌های جنوبی کشور
  • تشریح بیش از ۲۴۰۰ جسد طی پارسال در پزشکی قانونی
  • ثبت ۵۶۳ فوتی در تصادفات استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۲
  • موانع مردمی سازی اقتصاد در دستگاه های دولتی شناسایی می شود
  • خدمات‌رسانی پایگاه‌های اجتماعی پایانه‌های مسافربری به ۲۴۶ بیمار اعصاب و روان در سال گذشته
  • شناسایی بیماران مبتلا به تب‌مالت در این استان
  • ۲۵۰ محدوده فرونشست در کشور شناسایی شد
  • شناسایی ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان کردستان
  • میانگین سن فوتی‌های کشور ۶۶.۲ سال است