Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با هفته جهاد کشاورزی عملیات تولید و برداشت بیومس آرتمیای پرورشی از دومین مزرعه بزرگ پرورش آرتمیا در مجتمع شیلاتی فسندوز میاندوآب آغاز شد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی ، اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: این مزرعه دارای ۲۵ هکتار مساحت کل و ۱۸ هکتار مساحت مفید بوده و در سال ۱۴۰۰ راه اندازی گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرامتی با بهره برداری از این مزرعه سطح استخرهای پرورش آرتمیا در مجتمع فسندوز به ۴۵ هکتار افزایش یافته و هم اکنون با اقدامات به عمل آمده مشکلات این مجتمع مرتفع شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری سطح زیر کشت آرتمیا به ۲۰۰ هکتار افزایش یابد.

وی ادامه داد: در این راستا با تولید ۲۰ تن سیست آرتمیا و ۲۰۰ تن بیومس آرتمیا در این مزارع حداقل برای ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال می گردد.

مدیر شیلات و آبزیان استان نیز در این زمینه گفت : با آغاز هفته جهاد کشاورزی حفاری اولین چاه آب در یکی از مزارع پرورش آرتمیا در مجتمع آبزی پروری دشت فسندوز میاندوآب با مجوز سازمان آب استان نیز عملیاتی شد.

محمد باقر قریشی افزود: پیش بینی می شود با حفاری حداقل ۱۰ حلقه چاه آب دارای مجوز در سال جاری در این مجتمع کار احیاء و بهره برداری از تعداد ۱۰ مزرعه با مساحت ۲۰۰ هکتار شروع و به تدریج تمامی مزارع تولیدی واگذار شده به مرحله تولید موجود ارزشمند و سودآور آرتمیا رسیده و برای ۱۰۰ نفر زمینه اشتغال پایدار ایجاد گردد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: میاندوآب آرتمیا آذربایجان غربی فسندوز میاندوآب فسندوز پرورش آرتمیا پرورش آرتمیا در مجتمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد برزعلی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراکز خرید متعددی در استان گلستان برای جمع آوری محصولات زارعی سال جاری پیش بینی شده است.

وی افزود: این مراکز در بخش‌های دولتی و غیر دولتی فعالیت خواهند کرد.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه ناظران جهاد کشاورزی بر این مراکز حضور خواهند داشت، گفت: فعالیت این مراکز از اردیبهشت آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گندم و ۴۸ هزار و ۵۰۰ هکتار کلزا کشت شده است پیش بینی می‌شود امسال در گلستان بیش از یک میلیون تن گندم و۱۱۰ هزار تن کلزا از سطح مزارع استان برداشت شود.

بزرعلی اظهار کرد: با توجه به اینکه ۸۴ هزار هکتار از اراضی استان جو کاشته شد پیش بینی می‌شود ۱۶۰ هزار تُن جو در استان تولید شود.

کد خبر 6079780

دیگر خبرها

  • امسال ۹۳ هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • مزرعه پرورش مار پیتون؛ لحظه برداشت ۵۸ تخم یک مار پیتون کمیاب (فیلم)
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • آبگیری و راه‌اندازی مزارع پرورش آرتمیا در مجتمع فسندوز چهار برج آغاز شد
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • چغندرکاران خوزستانی زودتر محصول خود را برداشت کنند
  • امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود