Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهین فاطمی، مدیرعامل درسا و رییس شورای عالی برندهای پوشاک ایران با اعلام این خبر که «درسا به زودی تولید و استفاده از چرم طبیعی را کنار خواهد گذاشت و به جای تولید محصول، روی تولید یک سیستم عامل دیجیتال برای دیزاین و سبک زندگی یا Operating System متمرکز خواهد شد»، گفت: «دنیای آینده دیگر دنیای محصول و برند نیست، ما باید ارزش‌های ویژه تری به دنیای جدید ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «برند، بخشی از صنعت و از الزامات آن است، اما دیگر نمی‌توان گفت ما می‌خواهیم یک برند بسازیم و داشتن برند قوی مزیت محسوب نمی‌شود؛ بلکه ما باید ارزش ویژه‌تری به دنیای جدید ارائه کنیم. تولید کیف و کفش باکیفیت، دیگر برای دنیای آینده جذاب نیست؛ بنابراین ما باید چیز جدیدی‌تری که برحسب هرم مازلو انگیزه‌های درونی افراد را تحریک و آنها را شگفت زده  می‌کند ارائه دهیم.»

مدیرعامل درسا  در ادامه سخنرانی خود با اشاره به این که شاید کسی در این جمع بگوید: ما باید اول کیفیت محصولات خود را درست کنیم و سپس به سراغ گام‌های بعدی برویم، گفت: «بله ما می‌دانیم، کیفیت‌مان ایراداتی دارد. کیفیت فقط خاص ما نیست و بسیاری از برندهای بزرگ جهان با این موضوع مشکل دارند. مساله این است که ما آن قدر اعتماد به نفس‌مان پایین آمده که فکر می‌کنیم باید همه چیز را درست کنیم تا گامی به جلو برداریم. ما شاهد بودیم که یکی از موبایل‌های اپل با کلی ایراد به بازار ارائه شد. در مورد برندهای دیگر نیز می‌توان چنین مثال‌هایی را آورد. چنین برندهایی با عذرخواهی و اصلاح مسیر خود را ادامه دادند. پس چرا کسب وکارهای ایرانی فکر می‌کنند همچنان باید در عصر صنعتی بمانند و مابقی را تماشا کنند؟»

شاهین فاطمی با تاکید بر الزامات تحول دیجیتال و ویژگی‌های یک شرکت پیشرو در مسیر رشد و توسعه پایدار به رویکرد شرکت درسا اشاره کرد و گفت: «درست است که ما در عصر صنعتی هم مشکلاتی داشتیم اما چه بخواهیم و چه نخواهیم وارد عصر ارتباطات شده‌ایم و باید متناسب با این عصر فکر کنیم. موضوعی که در مورد درسا مطرح کردم، مسئولیت من، همکاران و شرکای ما را سنگین‌تر خواهد کرد. امیدواریم بتوانیم حداقل تا سه سال آینده برای این صنعت دستاورد ارزشمندی داشته باشیم.»

این کارآفرین ایرانی با طرح این سوال که «چرا درسا چنین مسیری را در پیش گرفته است؟ به مبحثی تحت عنوان سازمان‌های دوسوتوان که در سال‌های اخیر در دنیا مطرح شده ارجاع داد و گفت: «سازمان‌های دوسو توان قابلیت ویژه‌ای را در خود پرورش می‌دهند که براساس آن، به موازات وظایف روتین تولید و اجرای درست سیستم مارکتینگ، به آینده سازمان، آینده کشور و رخداد‌های جهانی نیز فکر می‌کنند. به این خاطر و به مقتضای تحولات عصر دیجیتال، سازمان‌ها باید دوسوتوان باشند چون در غیر این صورت از بین خواهند رفت.»

خالق برند درسا در بخش دیگری از سخنان خود در همایش تجلیل و تقدیر از چهره‌های ماندگار صنعت خرده فروشی، با نقل قولی از جیکوب مورگان که می گوید «آینده آن چیزی نیست که برای افراد اتفاق می‌افتد، آینده پدیده‌ای‌ست که ما آن را خلق می‌کنیم»، ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌های پلتفرمی جای شرکت‌های سنتی را گرفته‌اند و برهمین اساس اگر ما فکر کنیم که باید اول مشکلات مختلف را حل و سپس رو به جلو حرکت کنیم، یک روز صبح بلند شده و می‌بینیم رقبایی که قبلا وجود نداشته و ما به آنها فکر نکرده بودیم جای ما را در بازار گرفته‌اند. این چشم انداز دنیای آینده و سازمان‌های آینده است که فناوری و نوآوری در آن حرف اول را می‌زند.»

وی در خصوص واکنش برند درسا به مجموعه تحولات اخیر تصریح کرد: «هر روز اتفاقات جدیدی می‌افتد و به این خاطر درسا در آینده هیچ شرکتی نخواهد داشت و به سمت مجازی بودن حرکت خواهد کرد. ما به خوبی می‌دانیم چنین کاری سخت است؛ اما در حال تمرین کردن هستیم و می‌دانیم برای اینکه در دنیای مجازی تاثیرگذار باشیم باید شناخت کاملی از آن داشته باشیم»

شاهین فاطمی در بخش دیگری از گفته‌های خود با اشاره به جریان‌های مافوق صنایع به عنوان نیروهای پیشران و شکل دهنده آینده دنیا اشاره کرد و اذعان کرد: « نیروهای پیشران مجموعه اتفاقاتی هستند که بر اساس اتفاقات زمینی، گرمایشی، تکنولوژی و... رخ می‌دهند. اتفاقاتی که باعث می‌شوند، جریان‌های جدیدی در دنیا به وجود بیایند. این جریان‌ها مسیرهای بیست سال آینده یک اتفاق را در دنیا تغییر می‌دهند. این جریانات که مرتبط به هیچ صنعتی نیستند و مافوق صنایع عمل می‌کنند ترندها را در دنیا به وجود می‌آورند. بنابراین اگر ما بخواهیم سازمان پیشرانی داشته باشیم، حتما باید با نیروهای پیشران آشنا باشیم. با همین اصل محیط زیست در کشورهای ما بیش از کشورهای مترقی باید محور و مرکز توجه باشد. ما باید برای از همین امروز برای نسل‌های آینده و دنیای آینده راه‌کار داشته باشیم. به همین دلیل است که باید اقرار کنم برنامه‌هایی در دست داریم که درسا تا 3 سال آینده بتواند تولید و استفاده از چرم طبیعی را کنار بگذارد.

در دنیای امروز دیگر تغییرات دموگرافیک مفهوم اصلی خود را از دست می‌دهد و مغز و احساس افراد در رتبه نخست اهمیت قرار دارد و مفاهیمی چون سن، جنسیت و نظایر آن دیگر اهمیتی ندارد. به زودی نقش زنان در صنعت تغییر خواهد کرد، امروز ما از 10 بانوی ارزش آفرین تقدیر کردیم ولی اقرار می کنم و یقین دارم در آینده نزدیم این خانم‌های ارزش آفرین هستند که دورهم جمع می‌شوند و تصمیم می گیرند آیا ما مردان سنعت شایسته تقدیر هستیم یا نه.

آقای فاطمی در پایان به آینده‌ای اشاره کردند که از هم اکنون آغاز شده. این که سیستم‌های بلاک چین به کسب و کار برندها و صنعت خرده فروشی هم وارد شده و محصولات مجازی به صورت مجازی خریداری می‌شوند. وی از NFT به عنوان آینده‌ی محتومی حرف زد که از همین الان باید عرصه‌ تولید و ارائه محصولات آینده سازمان‌هایی که به دنبال آینده‌ای پایدار هستند را تحت تأثیر قرار دهد.

پربیننده ترین آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۰۳/۲۶) امیدواریم هفته های آینده خبرهای خوبی درباره مذاکرات وین داشته باشیم / محموله جدید واکسن امشب وارد کشور می‌ شود معلمان مقطع ابتدایی در اولویت واکسیناسیون باشند آموزش و پرورش مهلت سفارش کتب درسی را تمدید کرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چرم خرده فروشی صنعت پوشاک شرکت درسا داشته باشیم دنیای آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۳۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ فروردین مهلت آخر ثبت‌نام بیمه رایگان ویژه آینده زنان خانه‌دار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، نیّر الهامی افزود: تاکنون هزاران زن در این طرح ثبت نام کرده اند ولی ظرفیت استان در این خصوص بیش از این هاست و امیدواریم میزان ثبت نام در این طرح با توجه به رایگان بودن آن، نزدیک به ۱۰۰ درصدی شود.
او اضافه کرد: مادران روستایی و عشایر که فرزند سوم آنان اول سال ۱۳۹۶ به دنیا آمده باشند، در قالب این طرح به صورت رایگان بیمه می‌شوند.
الهامی گفت: برای مادرانی که بیشتر از سه فرزند دارند، به ازای هر فرزند ۲ سال سابقه ارفاقی در نظر گرفته می‌شود.
الهامی خاطرنشان کرد: مادران مشمول این طرح می‌توانند با مراجعه سایت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یا به صورت حضوری به کارگزاری‌های فعال در آذربایجان غربی مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار کاپلو به یوونتوس با تمجید از طارمی
  • تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی
  • استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ محصول جدید سایپا در بازار چقدر ارزش دارد؟
  • کشت و صنعت مغان صاحب برند بذر گندم شد
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • (تصاویر) دنزا زد ۹ جی تی؛ محصول جدید از ائتلاف ناموفق مرسدس بنز
  • ۳۰ فروردین مهلت آخر ثبت‌نام بیمه رایگان ویژه آینده زنان خانه‌دار
  • مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است /جبهه پایداری اهل معامله است چون صندلی برایش مهم است نه ارزش ها