Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح مرکز داده شهید فخری‌زاده در منطقه ویژه پیام در کرج خبر داد.

دسترسی گیمرهای ایرانی به بازی‌های آنلاین پرطرفدار بهتر می‌شودمحمدجواد آذری جهرمی روز چهارشنبه ۲۶ خرداد با حضور در منطقه اقتصادی پیام مرکز داده شهید فخری‌زاده  را افتتاح کرد.

به گزارش ایسنا، آذری جهرمی گفت: مرکز داده شهید فخری زاده توسط شرکت زیرساخت ساخته شده که ساخت آن کار بزرگی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذری جهرمی همچنین اعلام کرد: امروز آخرین روستای بالای ۲۰ خانوار البرز هم به اینترنت متصل شد و امیدوارم مردم از ما راضی باشند.

گفتنی است منطقه پیام در خلال این برنامه اعلام کرد:  افتتاح «مرکز تبادل داده بین‌الملل»، علاوه بر فراهم‌ آوردن زمینه صادرات خدمات محتوایی تولیدکنندگان محتوا، گام مهمی در رفع انحصار واردات پهنای باند بین‌الملل است.

یکی از اجزای زیرساختی سند مصوب طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات، مرکزی به نام تبادل داده بین‌الملل (IXP International) است.

خدمات این مرکز به حوزه فناوری مانند خدماتی است که مناطق ویژه اقتصادی کشور به صنایع اختصاص می‌دهند. همان‌طور که در مناطق ویژه اقتصادی، برخی ترجیحات و معافیت‌ها برای بخش‌های مختلف فراهم است، اعضای شورای عالی فضای مجازی و کارشناسانی که روی این سند کار کردند به این نتیجه رسیده‌اند که راه‌اندازی چنین فضایی برای توسعه شبکه ملی اطلاعات جزو موارد ضروری است.

از طریق راه‌اندازی این مرکز، تولیدکننده داخلی می‌تواند محتوایی که تولید کرده را برای مشتری خارج از کشور نیز دسترس‌پذیر کند. محتوای تولید شده در داخل می‌تواند با ترجیحات خوب، بهترین کیفیت و ارزان‌ترین قیمت از طریق این مرکز دیتا به دست مشتریان بین المللی برسد.

 اگر فردی در کشورهای همسایه قصد استفاده از محتوای VOD (پخش ویدیویی)  را داشته باشند مجبور به استفاده از IXP های بین‌المللی هستند و ما نیز به اجبار باید محتوا را به آن‌جا ببریم تا تبادل در آن نقطه انجام شود.

 با افتتاح این مرکز، کیفیت خدمات، بهبود یافته و قیمت برای تولیدکننده محتوای داخلی و مشتری خارج از کشور کاهش پیدا می‌کند.

 از طریق افتتاح این مرکز، امکان حضور پلتفرم‌ها و کسب‌وکارهای داخلی فعال در حوزه محتوا، در فضای بین‌المللی فراهم می‌شود.

یکی از ایده‌های دیگری که از طریق راه‌اندازی این مرکز دنبال می‌شود میزبانی محتوای بین‌المللی در داخل کشور است.

سعی داریم تا جایی که ممکن است برخی از محتواهای حوزه بین‌الملل که برای کاربران داخلی جذاب است و به آن نیاز دارند را در این مرکز بین‌المللی «هاست» (میزبانی) کنیم.

برای این کار، منطقه ویژه اقتصادی پیام را برای این کار در نظر گرفتیم چون می‌توان از قوانین ویژه اقتصادی که بر آن حاکم است استفاده کرد. گیمرها (بازیکنان بازی‌های آنلاین)  از این طریق می‌توانند به برخی از بازی‌های پرطرفدار آنلاین، دسترسی باکیفیت بهتر و تسهیلات مناسب داشته باشند.

در این مرکز همه چیز بومی و توسط شرکت زیرساخت راه‌اندازی شده است. اکنون برخی اپراتورها مراکز داده‌ای را در کنار این قطب دیتاسنتری ایجاد کرده‌اند. در این منطقه گمرکی سخت‌افزارها بدون تعرفه گمرکی عرضه می‌شود که این مسئله زیست‌بوم خوبی را در این منطقه به وجود خواهد آورد.

کی از مسائل مهم دیگری که به‌ واسطه این مرکز تسهیل می‌شود رفع انحصار خرید اینترنت در شرکت ارتباطات زیرساخت است. این موضوع مدت‌ها قبل با صدور دستوری از سوی وزیر ارتباطات آغاز شد.

برای رفع این انحصار در گام اول، تجاری «وویس بین‌الملل» را به اپراتورها واگذار کردیم که عواید آن وارد بخش خصوصی فعال در حوزه فناوری اطلاعات  شد. اکنون اپراتور به‌صورت مستقیم با پرووایدرها (تأمین‌کنندگان) وارد مذاکره می‌شود. این کار، رقابتی را ایجاد می‌کند که نتیجه آن کاهش قیمت و افزایش کیفیت است.

در حال حاضر نیز رفع انحصار از خرید و فروش پهنای باند اینترنت در برنامه قرار دارد.

البته در این مرحله ظرافت‌هایی نسبت به واگذاری‌های قبلی وجود دارد که باید به‌دقت آن‌ها را بررسی کرد. طراحی و تأسیس یک مرکز ارتباطی بین المللی نقطه‌ای برای آغاز رفع انحصار از واردات پهنای باند بین‌الملل است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شهید فخری زاده شورای عالی فضای مجازی اينترنت ویژه اقتصادی رفع انحصار بین المللی راه اندازی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپن حریفی برای فوتسال ایران نیست/ از حریفان آسیایی ترس نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا موفق شد با نتیجه ۵ بر ۳ بحرین را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند.

جواد اصغری مقدم بازیکن پیشین تیم ملی فوتسال ایران که اکنون به عنوان سرمربی در لیگ برتر ایران فعالیت می‌کند در گفت و گو با خبرنگار مهر به بررسی عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا پرداخت و گفت: همه تیم‌ها تلاش می‌کنند که در رقابت‌های آسیایی بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند و طبیعی است وقتی تیمی مثل ایران که به لحاظ فنی بهتر و قدرتمندتر باشد ممکن است در فاز دفاعی عملکرد ضعیف‌تری داشته باشند و فضاهای خالی زیادی در اختیار تیم حریف قرار بگیرد که البته نباید در دیدارهای حساس‌تر این اتفاق بیفتد. در نیمه اول کیفیت لازم را نداشتیم اما در نیمه دوم تیم ایران به لحاظ شخصیتی توانست خودش را پیدا کند.

وی ادامه داد: بازیکنان تیم ملی باید با احساس مسؤولیت بیشتری بازی کنند و همه حریفان را جدی بگیرند. به نظر می‌رسد در این بازی بچه‌های ما بحرین را دست کم گرفته بودند و در هر صورت هدف بردن و کسب ۳ امتیاز و صعود به مرحله بعد بود که به دست آمد. کادر فنی تیم ملی در بازی‌های آینده حتماً آنالیزها را انجام خواهند داد و نقاط ضعف را برطرف می‌کنند. در بازی‌های حذفی تیم‌ها قدرتمند تر هستند. در این ۲ بازی یک مقدار اشتباهات فردی زیاد بود که باید در بازی‌های مرحله حذفی کرد.

وی در خصوص احتمال تقابل ایران برابر ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی گفت: خوب است که زودتر به مصاف ژاپن برویم و این تیم را خیلی زود حذف کنیم. ژاپن تیم منظمی است که کیفیت خوبی دارد اما هیچوقت حریفی نیست که بتواند حرف خاصی برابر فوتسال ایران داشته باشد. پارسال بنا به دلایلی این تیم قهرمان شد اما پتانسیل تیم ایران به مراتب بهتر از ژاپن است. ما تیم ایران هستیم و از حریفان آسیایی ترس نداریم. هدف ما مسابقات جهانی است و هر بار که به مصاف ژاپن برویم باید به راحتی این تیم را شکست دهیم.

کد خبر 6083773

دیگر خبرها

  • کروس: باید بارسلونا را ۴-۰ می‌بردیم
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۲/ رئالیسم نوین ایرانی
  • زامهران: نساجی قطعا در لیگ برتر می‌ماند
  • عکسی از اصابت موشک های ایرانی به اسرائیل /نورنیوز به نقل از بی بی سی: به هر نقطه ای از اسرائیل دسترسی داریم
  • تیم اوسمار بهتر از یحیی گل محمدی بازی می‌کند!
  • ژاپن حریفی برای فوتسال ایران نیست/ از حریفان آسیایی ترس نداریم