Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی اخبار حاکی از این است که پدرخوانده های جریان اصلاح طلب به دنبال فشار بر همتی برای کناره گیری وی از رقابت های انتخابات هستند. - اخبار سیاسی -

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم- محسن مهرعلیزاده یکی از دو  کاندیدای جبهه اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری، صبح امروز به نفع عبدالناصر همتی دیگر کاندیدای این جبهه انصراف داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسیدن اصلاح طلبان به اجماع برای حمایت از یک کاندیدا در روزهای گذشته مهمترین دستور کار این جناح بود که علی رغم برگزاری جلسات متعدد به نتیجه مطلب نرسید؛ برخی گروه‌های اصلاح طلاب حاضر به حمایت از همتی نشدند ولی برخی دیگر نظیر کارگزاران و افراد و اشخاصی مثل بهزاد نبودی پشت سر همتی قرار گرفتند.

با برگزاری آخرین جلسات مشورتی در میان این گروهها و پس از اینکه اقبال کمی به مهرعلیزاده شد، وی از این رقابت‌ها به نفع همتی کناره گیری کرد هرچند عدم اتفاق نظر روی همتی نیز به انشقاق در میان گروه‌های اصلاح‌طلب انجامید.

پس از انصراف مهرعلیزاده، برخی بزرگان اصلاح‌طلبان نظیر سید محمد خاتمی نیز با صدور بیانیه‌ای از کناره‌گیری وی به نفع همتی تقدیر کردند اما همزمان برخی پدرخوانده‌های جریان اصلاحات به دنیال برنامه دیگری مبنی بر فشار به عبدالناصر همتی برای کناره گیری از رقابت‌ها هستند.

هدف اصلی از این فشار، تاثیر گذاشتن بر میزان مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای است و این افراد که پیش از این نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای کاهش میزان مشارکت تلاش می‌کردند، سعی دارند تا با کنار رفتن کاندیدای جناح اصلاح‌طلب این هدف را محقق سازند.

این در حالیست که میزان مشارکت مردم طبق آمارهای معتبر نسبت به ماه‌ها و هفته‌های گذشته بیشتر شده و در حال حاضر میزان مشارکت بیش از 50 درصد برآورد می‌شود.

هرچند احتمال اینکه عبدالناصر همتی بازی در زمین طراحی شده توسط این جناح رادیکال را بپذیرد کم است ولی تجربه سال‌های گذشته خصوصا انتخابات 88 نشان می‌دهد پدرخوانده‌های جناح اصلاح طلب این بار به دنبال فتنه دیگری قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میزان مشارکت اصلاح طلبان کناره گیری اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۴۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش

به گزارش خبرنگار مهر با افزایش نسبی تقاضا در دقایق میانی و پایانی بازارِ امروز در گروه خودرویی‌ها، می‌توان منتظر اتفاقات خوبی در بازار سهام در روز آینده باشیم. با این وجود همچنان ترس و فشار فروش در بازارِ امروز دیده شد. همین موضوع منجر به منفی شدن شاخص کل و قرار گرفتن ۳۰۴ نماد در محدوده منفی، شد.

با توجه به این اتفاقات، به نظر می‌رسد که فشار فروشِ امروز در معاملات فردا کمی از شدت آن کاسته شود. با این حال، امید می‌رود که در ادامه، تقاضا در بازار تقویت شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود فردا روز مثبت و متعادلی را در بازار سرمایه را شاهد باشیم.

کد خبر 6086539 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!