Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از مدیسن نت، در این تحقیق، محققان دانشگاه بریستول بریتانیا سیستم ایمنی چهار نوزاد زیر ۳ ماه را که از کووید ۱۹ بهبود یافته بودند ارزیابی کرده و آنها را با بزرگسالانی که از این بیماری بهبود یافته بودند مقایسه کردند.

در مقایسه با بزرگسالان، نوزادان سطح نسبتاً بالایی آنتی‌بادی و سلول‌های ایمنی تولید می‌کنند که می‌تواند به طور خاص در برابر کروناویروس نقش حفاظتی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان، به همین دلیل به نظر می‌رسد نوزادان قادر به مهار کووید ۱۹ در زمانی هستند که انتظار می‌رود آسیب پذیرتر باشند.

چرا خانواده‌ها متوجه ابتلای کودک به کرونا نمی‌شوند؟ | راهنمای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

دکتر «آنو گونکا»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «با انجام مطالعه دقیق بر روی نوزادانی که در مقابل کووید ۱۹ شدید محافظت شده بودند، ما نشان دادیم که از نظر تشکیل آنتی بادی‌های خاص و سلول‌های ایمنی علیه کروناویروس، ایمنی محافظتی قوی ای دارند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «این اطلاعات بسیار مفیدی برای طراحی واکسن‌های کووید ۱۹ در آینده است که می‌تواند درصدد القا و تقلید از این ایمنی محافظتی باشد.»

در طی شیوع پاندمی، بچه‌ها خیلی کمتر از بزرگسالان مبتلا به کووید ۱۹ شدید شدند. محققان خاطرنشان کردند که این امر خصوصاً در نوزادانی که مستعد بیماری‌های شدید ناشی از ویروس‌های تنفسی دیگر مانند RSV (ویروس دوره‌ای تنفسی) و آنفلوانزا هستند، غیر منتظره بود.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

کد خبر 607944 برچسب‌ها نوزاد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نوزاد کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شدید حزب‌الله لبنان به حمله‌های امروز رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از واکنش خود به حمله‌های عصر امروز رژیم صهیونیستی به ۳ خودرو در شهرک‌های «عین بعال» و «الشهابیه» در جنوب لبنان خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی به روستاهای مقاوم جنوبی و به ویژه تعرض به شهرک‌های عین بعال و الشهابیه و هدف قرارگرفتن غیرنظامیان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۷:۲۵ شامگاه امروز سه‌شنبه شانزدهم آوریل ۲۰۲۴ مقر فرماندهی لشکر شرقی ۷۶۹ در کریات شمونه را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار دادند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی به روستاهای مقاوم جنوبی و به ویژه تعرض به شهرک‌های عین بعال و الشهابیه و هدف قرارگرفتن غیرنظامیان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۷:۳۰ شامگاه امروز سه‌شنبه شانزدهم آوریل ۲۰۲۴ مقر یگان رصد هوایی میرون را را با تسلیحات موشکی و توپخانه‌ای هدف قرار دادند.

رسانه‌های عبری زبان نیز از به صدادرآمدن آژیر هشدار در «میرون»، «صفصوفه» و «کریات شمونه» در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که این پنجمین بار طی روز جاری است که آژیر هشدار در منطقه‌های مختلف الجلیل علیا در شمال سرزمین‌های اشغالی به صدا در می‌آید.

از سوی دیگر حزب‌الله لبنان اعلام کرد که دو رزمنده مقاومت اسلامی لبنان به نام‌های «محمود ابراهیم فضل الله» (شادی) متولد سال ۱۹۷۵ میلادی از اهالی شهرک «عیثانا» در جنوب لبنان و «محمد حسین مصطفی شحوری» (جابر) متولد سال ۱۹۹۴ میلادی از اهالی شهرک «الشهابیه» در جنوب لبنان در راه قدس به شهادت رسیده‌اند.

همچنین خبرنگار المیادین از حمله‌های توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف شهرک‌های «یارون» و «مارون الراس» در جنوب لبنان خبر داد.

کد خبر 6080365

دیگر خبرها

  • واکنش شدید حزب‌الله لبنان به حمله‌های امروز رژیم صهیونیستی
  • اختلال در سیستم ایمنی بدن با گرمای شدید
  • هشدار تهران به اسرائیل نسبت به هرگونه واکنش متقابل + فیلم
  • گرمای شدید موجب اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود
  • طنزپردازان همیشه در صحنه درباره تنبیه اسرائیل چه گفتند؟
  • واکنش هنرمندان به تنبیه رژیم متجاوز + تصاویر
  • نوزادان حیات وحش را لمس نکنید
  • واکنش حماس نسبت به حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • سیلی شب گذشته سپاه به رژیم صهیونیستی و واکنش مداحان+ عکس
  • بازماندگان کووید شدید ماه‌ها بعد با مشکلات سلامتی مواجه می شوند