Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@01:15:06 GMT

آمادگی حداکثری برای مشارکت حداکثری

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۴۴۴۱

آمادگی حداکثری برای مشارکت حداکثری

به گزارش گروه داده کاوی ایرنا، فضای مجازی در هفته‌ های منتهی به انتخابات به یکی از اصلی‌ ترین عرصه‌ های فعالیت نامزدها، رسانه‌ ها و کاربران برای اعلام نظر در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ تبدیل شده است. کاربران در فضای مجازی به اظهار نظر در خصوص موضوعاتی همچون مشارکت در انتخابات می‌پردازند و چهره‌ های مختلف جریان‌ های سیاسی در شبکه‌ هایی نظیر توییتر و کلاب هاوس به صریح‌ ترین شکل مورد نقد و تحلیل قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه داده کاوی ایرنا در گزارش‌های مستمر خود و در فاصله ۲ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری، پربازدیدترین محورهای مطرح شده در شبکه‌ های اجتماعی را مورد رصد قرار می‌دهد. این گزارش با استفاده از هوش مصنوعی و بر اساس رصد پست‌های پر بازدید تلگرامی و توییت‌های پرلایک در بازه زمانی ۱۱ صبح سه شنبه بیست و پنجم خرداد تا ۱۱ صبح چهارشنبه بیست و ششم خرداد ماه جمع بندی شده است.

تلگرام و آخرین تحولات انتخاباتی

در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت تا برگزاری سیزدهمین انتخابات  ریاست جمهوری، فضای کانال های تلگرامی بیش از هر چیز متاثر از آمادگی ارگان های دولتی و نهادهای مسئول برگزاری انتخابات است. در ادامه، اظهارات مسئولان مختلف در ستاد انتخابات کشور، سازمان ثبت احوال، صنعت برق، شورای نگهبان و ... در خصوص آخرین اخبار مرتبط با ۴ انتخابات روز ۲۸ خرداد مورد رصد قرار گرفته است.

محمد حسن صادقی مقدم معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان: وظیفه شورای نگهبان نظارت بر انتخابات است؛ شبکه ۳۰۰ هزار نفری ناظران این وظیفه را در روز انتخابات انجام خواهند داد. اولویت شمارش آرا در پایان رای‌گیری، با آرای ریاست جمهوری است. نشست روسای ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری با معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان برگزار شد.

محمد خدادی معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:۵۰۰ خبرنگار خارجی از ۲۲۶ رسانه بین المللی و از ۵ قاره جهان، انتخابات ۱۴۰۰ ایران را پوشش میدهند. این رسانه ها از ۳۹ کشور جهان بوده و هماهنگی لازم برای ورود و فعالیت خبری آنان فراهم شده است.

سیف‌الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور: در انتخابات پیش رو همراه داشتن اصل شناسنامه و دانستن شماره ملی ضروری است اما همراه داشتن کارت ملی ضرورتی ندارد و افراد فقط باید کد ملی خود را بدانند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران: کاندیداهای انتخابات شوراها برای تبلیغات تنها تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۶ خردادماه سال جاری فرصت دارند.

عیسی فرهادی فرماندار تهران: در تهران برای اولین بار چهار انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس و مجلس خبرگان به صورت همزمان برگزار می‌شود. در هر شعبه چهار صندوق برای چهار انتخابات وجود دارد که مجموعا نزدیک به ۱۸ هزار صندوق می‌شود.   نرم‌افزاری تحت عنوان شعبه‌یاب توسط وزارت کشور طراحی شده است. با نصب رایگان این نرم‌افزار روی تلفن همراه، مردم می‌توانند از شعبه‌های موجود تا شعاع یک کیلومتری محل سکونت خود مطلع شوند. حتی شعبات خلوت‌تر هم در این نرم‌افزار نشان داده می‌شود.

علی ربیعی سخنگوی دولت: فضاهای سرباز برای رای گیری انتخاب شده است. واکسینه کردن کارکنان انتخابات اتخاذ شده است. میتینگ انتخاباتی در فضاهای بسته ممنوع است. یکی از نزدیکترین شهرهای آمریکا در نزدیکی کانادا برای رای گرفتن از ایرانیان مقیم تعیین شده است.

 محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش: انتخابات امکانی برای مشارکت موثر مردم در آینده خودشان است. رای اولی ها نیز بسیار تعیین کننده هستند و برای اولین بار تجربه سیاسی و مشارکت در امری سیاسی را می‌آموزند.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق:  گروه های امدادی برق، برای تامین برق و رفع اختلالات فنی احتمالی در روز انتخابات تا پایان شمارش در آمادگی کامل به سر می برند.

حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا: محدودیت‌های تردد بین استانی با خودروهای پلاک غیر بومی به شهرهای نارنجی و قرمز در روز انتخابات به قوت خود باقی است. افراد می‌توانند بدون وسیله نقلیه خود و با وسیله نقلیه عمومی به استان‌های دیگر سفر کنند، اما اصل بر این است که این کار را انجام ندهند.

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور: انتخابات با دستور وزیر کشور آغاز می‌شود. چینش شعبه ها با انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی خواهد بود و طبق همین فرایند شمارش آراء و اعلام نتایج هم به همین ترتیب خواهد بود.

یک کانال تلگرامی اصولگرا نیز در پستی با بازنشر بیانیه علی لاریجانی نامزد احراز صلاحیت نشده برای دعوت مردم برای مشارکت در انتخابات نوشت: بهتر آن است که در اقدام ملّی انتخابات، یکسره با خدا معامله کنیم.   گرچه برخی رفتارهای نادرست داخلی و خارجی، مزاحمت‌هایی برای حرکت ملت ایجاد کرده؛ اما اراده شما بسیار قوی‌تر از آن‌هاست.   امید است با مطالبات حق طلبانه عموم مردم شریف و قانون مدار و عزم مسولین مربوطه روال های ناصحیحی که به اعتماد عمومی ضربه میزند اصلاح گردد.   ملّت عزیز. در مشکلاتِ سخت تحریم، صبوری کردید؛ ان‌شالله ظفر در پیش است. روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را به #روز_ملی_سرنوشت بدل کنیم.

همچنین در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، حضرت آیت الله خامنه‌ای امروز چهارشنبه ۲۶ خرداد به صورت رادیو و تلویزیونی با مردم سخن خواهند گفت. سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی ساعت ۱۹ به صورت زنده از شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی پخش خواهد شد.

توییتر و اظهارنظر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

حساب توییتری منتسب به محسن رضایی در ۲۴ ساعت گذشته ۵۳ توییت منتشر کرده که در پرلایک ترین توییت، آمده است: سلام بر مادران مهربان سرزمینم؛ پرداخت حقوق مادام العمر به شما از افتخارات دولت ما خواهد بود.

حساب توییتری منتسب به سعید جلیلی در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ توییت منتشر کرده که در پرلایک ترین توییت، آمده است: کسانی که منافع‌شان در واردات دانه‌های روغنی است، از جمله موانع خودکفایی هستند و باید مقابل آنها ایستاد.

حساب توییتری منتسب به محسن مهرعلیزاده در ۲۴ ساعت گذشته ۳ توییت منتشر کرده که در پرلایک ترین توییت، می خوانیم: این برد شیرین را به فرزندان ایران زمین تبریگ میگویم، همیشه حماسه می آفرینید. #امید_به_فردایی_روشن

لازم به ذکر است که مهرعلیزاده صبح روز چهارشنبه ۲۶ خرداد از رقابت‌ها کناره گیری کرد.

حساب توییتری منتسب به عبدالناصر همتی در ۲۴ ساعت گذشته ۵ توییت منتشر کرده که در پرلایک ترین توییت، آمده است:دختران و پسران #رای_اولی عزیزم! سبک زندگی و علائق‌ شما برای من مهم است همان‌طور که آینده‌ی شما و رفاه و احترام شما. برای داشتنِ #حق_انتخاب مخصوصا انتخاب سبک زندگی، جمعه خانواده‌تان را پای صندوق رای بیاورید. از حق انتخاب‌تان استفاده کنید که ما پیروزیم! #هر_نفر_ده_نفر 

حساب توییتری منتسب به علیرضا زاکانی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ توییت منتشر کرده که در پرلایک ترین توییت، آمده است: دقایق آخر بازی بود که گفتگوی ویژه خبری شبکه دو شروع شد. پیروزی تیم ملی فوتبال پس از ده سال بر عراق و صعود به عنوان تیم اول را به مردم خوبمان تبریک میگویم. امیدوارم جمعه در میدان سیاست هم، مردم با حضور گسترده پیروزی شان بر وضع موجود را پس از هشت سال جشن بگیرند.

زاکانی هم دومین نامزدی بود که به نفع سیدابراهیم رئیسی از عرصه رقابت ها خارج شد.

حساب توییتری منتسب به امیرحسین قاضی زاده هاشمی در ۲۴ ساعت گذشته ۲ توییت منتشر کرده که در پرلایک ترین توییت، می خوانیم: با جوان‌ها غیرممکن‌ها، ممکن می‌شود. آفرین به بچه‌های #تیم_ملی که در شرایط بد آب و هوایی بحرین و با وجود از دست رفتن حق مسلم میزبانی ایران با #غیرت و بدست آوردن ۴ برد شیرین، به مرحله بعدی مقدماتی #جام_جهانی مقتدرانه صعود کردند. ترکیب جوانی و غیرت می‌شود پیروزی. #ایران_قهرمان

در بازه بررسی، سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری توئیتی را در صفحه خود منتشر نکرد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ شورای نگهبان داده كاوي ستاد انتخابات کشور انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ شورای نگهبان داده كاوي انتخابات ۱۴۰۰ شورای نگهبان داده كاوي ستاد انتخابات کشور انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری حساب توییتری منتسب ۲۴ ساعت گذشته انتخابات ۱۴۰۰ ستاد انتخابات شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان، گفت: تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و تدابیر لازم پیش‌بینی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ابوالفضل رفیعی با تاکید بر بازنگری در اعضای برخی شعب با توجه به نتیجه عملکرد دور اول و با هدف تضمین هر چه بیشتر اجرای مطلوب و سلامت انتخابات در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: با توجه به تصمیم هیئت‌های اجرایی ذی‌ربط، در تعداد و محل شعب اخذ رأی حوزه‌ای انتخابیه زنجان - طارم و خدابنده در دور دوم تغییری داده نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه همچون دور نخست، امکانات دولتی مشخص شده جهت بهره‌مندی از تبلیغات عادلانه می‌‍تواند در اختیار نامزدها باشد، گفت: مطابق روز شمار انتخابات دور دوم، فهرست امکانات و نحوه استفاده از آن‌ها به کاندیداها اعلام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، تاکید کرد: یازدهم اردیبهشت‌ماه 1403 اسامی و کد انتخاباتی نامزدهایی که به مرحله دوم راه یافته‌اند در حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه با انتشار آگهی اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

وی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه 13 اردیبهشت تا  8 صبح روز پنجشنبه مورخ 20 اردیبهشت ادامه دارد.

گفتنی است، انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین تنها منتخب به دور دوم کشیده شده است. محمد اسماعیلی و نبی‌اله محمدی برای حوزه زنجان و طارم و همین طور سعید رفیعی و احمد بیگدلی برای حوزه خدابنده با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی