Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های آگاه آمریکایی چهارشنبه از طرح پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) برای ساخت یک پایگاه نظامی در اقیانوس آرام برای مواجهه با ارتش چین خبر دادند.

وبگاه «پالتیکو» به نقل از دو مقام آگاه نوشت که پنتاگون می‌خواهد یک پایگاه دریایی برای مواجهه با ارتش چین در منطقه تاسیس کند.

به گفته این مقام‌های آمریکایی، وزیر دفاع آمریکا در پی دریافت بودجه برای انجام این کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام مطلع در این زمینه گفت: «در حال بررسی تعدادی از پیشنهادها در هند-اقیانوس آرام و سرتاسر این بخش هستیم تا فعالیت‌های خود را بهتر هماهنگ و هماهنگ کنیم. اکنون زمان شروع کار است، هنوز جزئیات و مشخصات بسیاری برای نهایی شدن وجود دارد.»

یک مقام سابق پنتاگون نیز گفت که وزارت دفاع آمریکا درپی خارج ساختن منابع نظامی و مالی خود از خاورمیانه به اقیانوس آرام است.

به گفته مقام‌های آمریکایی، ساخت پایگاه دریایی همانند پایگاه دریایی ناتو در اروپا در دوره جنگ سرد است.

این در حالی است که در تازه ترین ارزیابی بخش‌های نظامی آمریکا آمده است که ناوهای هواپیمابر آمریکا در تیررس موشک‌های ابرفراصوت  چین قرار دارند.

به گزارش وبگاه «نیروی دریایی آمریکا» مدیر آژانس موشکی آمریکا وابسته به پنتاگون در روزهای گذشته گفت که ناوهای هواپیمابر آمریکا اینک با خطراتی از جانب دشمنان ایالات متحده مواجه هستند.

ارتش چین نیز در روزهای گذشته قابلیت‌های خود در استقرار و شلیک موشک‌های بالستیک که برای حمله به ناوهای هواپیمابر آمریکا تهیه شده را به نمایش گذاشت.

به نوشته وبگاه «واشنگتن اگزمینر» «جیانگ فنگ» از مقام‌های ارشد نظامی چین گفت که ارتش این کشور در یک رزمایش موشک‌های «دانگ‌ فنگ -26» که به قاتل ناوهای هواپیمابر آمریکا  معروف هستند را در یک رزمایش آبی، خاکی از قبل اعلام نشده به نمایش گذاشت.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: پنتاگون ارتش چین اقیانوس آرام پنتاگون پایگاه نظامی ارتش چین ناوهای هواپیمابر آمریکا پایگاه دریایی اقیانوس آرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا از طریق سوئیس در حال میانجیگری میان تهران و تل‌آویو

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، الجزیره امروز یکشنبه به نقل از یک مقام ارشد ایالات متحده نوشت: مقامات آمریکایی از طریق کانال سوئیس با اسرائیلی ها و ایرانی ها در تماس مستمر هستند.

این مقام آمریکایی به این شبکه خبری گفت: ناتوانی در مهار درگیری می‌تواند منجر به یک وضعیت فاجعه بار در منطقه شود.

وی افزود که رئیس جمهور بایدن ساعت‌ها را در اتاق عملیات سپری کرد و در زمان واقعی درباره این حملات توضیحاتی دریافت کرد.

این مقام واشنگتن مدعی شد که پس از موفقیت در دفع حمله ایران، همه نفس راحتی کشیدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چند موشک سپاه به پایگاه‌های نظامی اسرائیل اصابت کردند؟
  • چند موشک ایران به دو پایگاه نظامی اسرائیل اصابت کرد؟
  • مقام آمریکایی: پنج موشک ایران به پایگاه هوایی «نواتیم» اصابت کرد
  • مقام آمریکایی: ۵ موشک ایران به پایگاه هوایی «نواتیم» اصابت کرد
  • جزئیات تازه از حمله سپاه علیه اسرائیل به روایت مقامات آمریکا
  • افشای جزئیات تازه از ضربه موشکی ایران به دو پایگاه اسرائیل
  • مقام‌ آمریکایی : ایران ۲ پایگاه اسرائیل را هدف قرار داد
  • مقام‌ آمریکایی: ایران ۲ پایگاه اسرائیل را هدف قرار داد
  • آمریکا از طریق سوئیس در حال میانجیگری میان تهران و تل‌آویو
  • خیز آمریکا و ژاپن برای مهار چین