Web Analytics Made Easy - Statcounter

مومنی گفت: با فروش زمین در مناطق آزاد مخالف هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حمیدرضا مومنی» عصر امروز (چهارشنبه 26 خرداد) در پنجاهمین جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی استان گلستان اظهار کرد: امیدواریم منطقه آزاد نسل سوم که اینچه برون نیز جزو آن به شمار می رود بتواند با یک رویکرد و فضای جدید به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی کشور ادامه داد: نباید اشتباهات منطقه آزاد نسل اول و دوم را در این منطقه آزاد داشته باشیم.

 

مومنی بیان کرد: در منطقه آزاد برخی مسائل مثل گمرک، حمایت های مالی دولت، قانون کار و غیره متفاوت است و این مهم مزیتی برای توسعه اشتغال به شمار می رود.

 

وی خاطرنشان کرد: در ایران منطقه آزاد متفاوت با دیگر کشورها است، منطقه آزاد ما در ایران سازمان عمران مناطق هستیم و این در حالی است که مناطق آزاد تولید ثروت می کنند و بخشی از آن برای مناطق استقرار هزینه می شود.

 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی کشور تاکید کرد: در ایران منطقه آزاد را ایجاد می کنیم و بعد به دنبال زیرساخت ها می رویم و این در حالی است که سرمایه گذار منتظر آن نمی ماند که زیرساخت ها را برای آنها تامین کنیم.

 

مومنی یادآور شد: نقشه راه مناطق آزاد باید از قبل مشخص شده باشد و در مناطق آزاد جدید با دو رویکرد کار را پیگیری می کنیم، نخستین برنامه ما راه اندازی و تصویب اساسنامه است و استان باید کمک کند که طرح جامع را نیز به صورت همزمان اجرایی کنند و درخواست ما این است که از مشاوران خارجی متخصص در این زمینه استفاده شود.

 

وی به ارائه اسناد مالکیت به سرمایه گذاران در مناطق آزاد تاکید کرد و افزود: با فروش زمین در مناطق آزاد مخالف هستیم و دولت امتیازی برای ما ارائه کرده است تا سقف سه میلیارد دلار تا کالاهایی که از منطقه آزاد وارد می شود به آن تخفیف دهیم.

 

این مقام مسئول به بحث بهره برداری از مناطق آزاد تاکید کرد و گفت: بنا نداریم که مناطق آزاد اسلامی را به شکل موجود مدیریت کنیم و می توانیم در چارچوب مشخص وارد مذاکره شویم به شرط آنکه سرمایه گذار طرح جامع را اجرا کند.

 

مومنی بیان کرد: 800 پروژه با بیش از 120 هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد در طول هشت سال گذشته در مناطق آزاد کشور اجرا شده است.

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمیدرضا مومنی منطقه آزاد اینچه برون مناطق آزاد مناطق آزاد منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۴۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۲ قطعه زمین به متراژ ۶ هزار مترمربع برای اجرای برنامه‌های دانشگاه آزاد بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید رازقی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور در دیدار با مسئولان شهرستان جم تفاهم‌نامه تحویل و تحول زمین برای احداث و راه‌اندازی ساختمان جدید دانشگاه آزاد اسلامی مرکز جم و ساختمان سرای نوآوری نفت و گاز و پتروشیمی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر را امضا و از محل اختصاص‌یافته به آن بازدید کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در حاشیه این بازدید در جلسه‌ای با مسئولان شهرستان جم اظهار کرد: نگاه مثبت، همسو و هم گرایانه‌ای میان برنامه‌های توسعه و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی استان و مدیران استانی و شهرستانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در جنوب استان بوشهر با قرار داشتن شهرستان‌های جم و عسلویه و صنایع مختلف، ظرفیت‌های متعددی وجود دارد که نه تنها اولویت برنامه دانشگاه؛ بلکه اولویت کشور است، عنوان کرد: با رایزنی‌های انجام‌شده و وسعت نظر مدیران شهرستان، دو قطعه زمین به برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی تعلق گرفت. قطعه زمینی به متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ متر جنب اتوبان جم برای راه‌اندازی سرای نوآوری نفت و گاز و پتروشیمی دانشگاه آزاد اسلامی استان و قطعه زمین دیگر به متراژ ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع برای ساخت ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز جم به مجموعه دانشگاه استان اهدا شد.

رازقی با تأکید بر اینکه تربیت نیروی انسانی متخصص، پیشبرد مرز‌های دانش، ارتباط با جامعه و خدمات‌رسانی، ارتقای فرهنگی جامعه از نقش‌هایی است که به‌عنوان کارکِرد برای دانشگاه در نظر گرفته می‌شود، مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید، با اشراف و اذعان به این مباحث، رویکرد جدیدی را اتخاذ کرده که با همراهی مدیران شهری روبرو بوده و باعث دلگرمی و پیشبرد سریع اهداف و برنامه‌های دانشگاه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تزریق ۲ همت اعتبار برای اجرای طرح‌های کلیدی استان گلستان
  • پشت پرده فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سینمای ایران! آیا رواست که سرمایه‌ها این‌گونه از کشور خارج شوند؟
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فاز سوم پروژه‌‎های زودبازده
  • بهره برداری از ۱۴ پروژه اجرای طرح هادی در رودسر
  • اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای احداث فضای سبز بیشه خزایی
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد
  • اهدای ۲ قطعه زمین به متراژ ۶ هزار مترمربع برای اجرای برنامه‌های دانشگاه آزاد بوشهر
  • جهش مسکن ملی با شهرک ها در مازندران/سایه برج ها بر سر دریا