Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@15:44:26 GMT

اعلام حمایت اهل‌سنت خراسان‌جنوبی از آیت‌الله رئیسی

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۵۱۶۸

اعلام حمایت اهل‌سنت خراسان‌جنوبی از آیت‌الله رئیسی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، شورای هم اندیشی اهل سنت ایران طی بیانیه‌ای حمایت قاطع خود از آیت الله رییسی را در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

حمایت جامعه اهل سنت از آیت الله رئیسی

امام جمعه اهل سنت بیرجند در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه در نماز جمعه و جماعت به کرات شرکت در انتخابات را تذکر داده‌ایم و حضور حداکثری مردم را خواستار شده‌ایم، اظهار داشت: با توجه به اعلام حمایت جامعه اهل سنت از آیت‌الله رئیسی، نظر ما همان نظر و اعلام حمایت ایشان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که در انتخابات به‌صورت یکپارچه به آیت‌الله رئیسی رأی دهیم.

وی با بیان اینکه اهل سنت از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در خط مقدم تمامی انتخابات بوده‌اند، افزود: انتظار می‌رود منتخب اصلح انتخابات ریاست جمهوری همچون دولت آقای روحانی اهل سنت را مورد بی‌مهری قرار ندهد و به قول‌ و وعده‌های داده شده خود عمل نماید.

وی عنوان داشت: نامزد اصلح باید از صفات رذیله دروغ‌ گفتن، خیانت کردن و عمل نکردن به وعده‌های داده شده به دور باشد و نسبت به امانتی که مردم به او سپرده‌اند! امین و خدمت‌گذار‌ باشد.

مولوی فاروقی با تاکید بر اینکه سپردن مسوولیت‌ها به افراد ناشایست خیانت است، خاطر نشان‌ کرد: تضییع حقوق دیگران، حیف‌ و میل‌ بیت‌المال و بهره‌ نجستن از استعدادهای خدادادی و نیروی‌های ارزشی نوعی خیانت به جامعه اسلامی می‌باشد.

وی در ارتباط با اولین اقدام دولت آینده اظهار داشت: در حوزه معیشت، اقتصاد، فرهنگی، امنیتی، نظامی و رفاه مردم تلاش نماید و یک بعدی عمل نکند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند "جمهوری‌اسلامی حکومتی مردمی است" گفت: آیات قرآنی و روایی بدترین عمل را انواع فساد دانسته و منفور خدا و پیامبر(ص) هستند.

رییس جمهور باید ضد فساد و تبعیض باشد

امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان هم حضور در انتخابات سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری را امری بسیار ضروری و حیاتی دانست و گفت: شرکت در این حماسه سیاسی و اجتماعی هم جنبه شرعی و هم جنبه قانونی دارد.

وی با بیان اینکه قانون حق رای‌دادن را به آحاد مردم داده است، افزود: هر فردی فارغ از هر نژاد، قومیت و مذهبی باید از حق شرعی و قانونی خود استفاده کند و در سرنوشت کشور سهیم باشد.

مولوی تصریح کرد: حضور فعال ملت ایران در انتخابات پیش‌رو مایه اقتدار جمهوری اسلامی، نماد اتحاد ملی و تجلی امت اسلامی است که باعث یاس و ناامیدی دشمنان اسلام، انقلاب و ملت ایران خواهد شد

وی با اشاره به اینکه بعنوان فردی از جامعه اهل سنت برخود لازم می‌دانم در این حماسه مبتنی بر شور و شعور انقلابی شرکت نمایم، در پای صندوق‌های اخذ  رای حضور یابم لذا در همین راستا نیز از همه آحاد مردم تقاضا می‌کنم در انتخابات پیش‌رو حضور پرشور و پر رنگی داشته باشند.

مولوی عبدالهی در ارتباط با شاخص‌های نامزد اصلح انتخابات ریاست جمهوری گفت: فردی با ایمان، خیرخواه، متقی‌مدار، صداقت‌محور و مردم‌دار باشد، نیرویی مجرب و کارآزموده، قوی‌‌تر، متعهدتر و دلسوزتر و توان مبارزه با فساد و حل مشکلات جامعه را نیز داشته باشد

وی خاطرنشان کرد: از فردی که ملت او را برای سکان داری مسولیت اجرایی کشور انتخاب می‌کنند انتظار می‌رود چهره ای انقلابی مومن و متعهد باشد و در کارنامه خود پیشینه ضدفساد و تبعیض داشته باشد تا مایه امید و دلگرمی مردم نسبت به نظام را فراهم کند و دشمنان انقلاب را نیز مایوس نماید.

مولوی عبدالهی با اشاره به اعلام حمایت مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان از آیت‌الله رئیسی یادآور شد: ما به آن تصمیم عاقلانه و شور مشورتی‌ که گرفته شده اهمیت داده و آحاد جامعه اهل سنت شهرستان درمیان به دیده منت خواهند نهاد.

دیدگاه مثبت علمای اهل سنت به آیت‌الله رئیسی

مولوی احراری عالم اهل سنت شهرستان درمیان نیز شرکت در انتخابات را ضروری دانست و گفت: از آنجائیکه هر کشوری را مردم آن می‌سازند و شرکت در انتخابات همایش مردم‌سالاری دینی و مایه اقتدار نظام است.

وی بابیان اینکه اداره تمام امور کشور برمی گردد به مردم و هرچقدر از لحاظ فرهنگی و مشارکتی جامعه در انتخابات  بیشتر باشد می‌تواند بر سرنوشت کشور تاثیرگذار و در ترقی و افول برنامه‌های راهبردی و سیاست‌های اجرایی ایفای نقش نماید.

مولوی احراری در ارتباط با نامزد شاخص سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: تقوا، تخصص، مردم‌داری، خدمت خالصانه و وقت‌کردن خود برای مردم به منظور بهره‌گیری از استعداد و خلاقیت‌های خدادادی خود در توسعه همه جانبه کشور استفاده کند.

وی استفاده از ظرفیت جوانان و اهمیت دادن به نقش‌آفرینی آنان در مدیریت‌های کلان کشور را زمینه ظهور و بروز توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه برشمرد.

مولوی احراری خط قرمز منتخب مردم  را دین و ارزش‌های اسلامی دانست، و افزود: دولت آینده باید در صدد حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با حداکثر توان و ظرفیت موجود باشد و در راستای معیشت و امنیت کشور گام‌های بلندی بردارد

وی شخصیت آیت‌الله رئیسی را برای اهل سنت شهرستان درمیان شناخته شده دانست و گفت: همچنان‌که در دو دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اهل سنت منطقه بعنوان گزینه اصلح از ایشان حمایت نمودند در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز حمایت خود را از ایشان اعلام می‌نمایند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اهل سنت انتخابات ریاست جمهوری خراسان جنوبی حمایت اهل سنت از رئیسی اهل سنت شهرستان درمیان انتخابات ریاست جمهوری امام جمعه اهل سنت آیت الله رئیسی جامعه اهل سنت اعلام حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی

رئیس هیئت عامل صندوق ملی مسکن از حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی این صندوق در بخش زیربنایی نهضت ملی مسکن استان خراسان جنوبی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند به نقل از اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیئت عامل صندوق ملی مسکن با استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با رئیس هیئت عامل این صندوق، وضعیت احداث مسکن‌های استان بررسی و مقرر شد با توجه به عملکرد مثبت این استان و تامین 4 هزار و 500 هکتار زمین، مساعدت و حمایت لازم از سوی صندوق برای پرداخت هزینه‌های عملیات زیربنایی انجام شود.

رئیس هیئت عامل صندوق ملی مسکن میزان پرداختی مراحل اولیه به این استان پس از ارائه مستندات را 2 هزار و 100 میلیارد ریال اعلام کرد.

استاندار خراسان جنوبی هم با بیان اینکه مسکن‌های احداثی طرح نهضت ملی مسکن در 30 شهر این استان به صورت ویلایی در حال احداث است گفت: فقط در بیرجند که مرکز استان است با توجه به محدودیت اراضی، واحدها به صورت 4 و 5 طبقه احداث می‌شوند.

جواد قناعت با اشاره به پیشتازی استان خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی تعهد ساخت مسکن حمایتی این استان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان