Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@01:16:02 GMT

فعالیت انجمن بلاکچین به دستور وزارت کشور متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۵۲۷۸

فعالیت انجمن بلاکچین به دستور وزارت کشور متوقف شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از دستور وزارت کشور برای توقف فعالیت‌های انجمن بلاکچین خبر داد.

رحیم زارع در گفت وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت برخی از انجمن‌ها و تشکل‌های فعال در حوزه رمزارز که در قالب NGO به فعالیت در این حوزه و خروج ارز از کشور اقدام کرده بودند،‌ اظهار داشت: پیگیری این موضوع در روزهای گذشته منجر به دستور وزارت کشور برای توقف فعالیت‌های انجمن بلاکچین به دلیل انجام برخی تخلفات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان امور اجتماعی وزارت کشور روز گذشته در نامه ای به هیات مدیره انجمن بلاکچین، به آنها دستور داد فعالیت های خود را به طور کامل متوقف کنند و در این نامه با اشاره به گزارشات واصله مبنی بر اقدامات مغایر اساسنامه و خلاف تعهدات این انجمن و ضرورت رسیدگی به این تخلفات، به انجمن فناوران زنجیره بلوک (بلاکچین) دستور داده شده از تاریخ ابلاغ این تذکر، تمامی فعالیت های خود را به طور کامل متوقف کنند.

زارع ادامه داد: در این نامه با اشاره به اینکه مسئولیت هرگونه سوء استفاده و تخلف از عنوان و پروانه تشکل بر عهده اعضای هیات مدیره و مدیرعامل آن است، از مخاطبان خواسته است گزارشی از دلایل صدور فهرست هشدار توسط این انجمن بدون پشتوانه فی و با استفاده از نام انجمن بلاکچین را ارائه کنند و همچنین از این NGO غیرتجاری خواسته شده اقدامات خود در حوزه رمزارز و ارتباط با شرکت‌های فعال در این حوزه را با مستندات لازم ارائه کنند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای گذشته و پس از انتشار گزارشاتی در خصوص فعالیت برخی شرکتهای حوزه رمزارز در محل انجمن بلاکچین و تبلیغات این شرکتهای خاص برای خروج ارز از کشور، تعدادی از نمایندگان مجلس خواستار برخورد وزارت کشور و اطلاعات با این تخلفات شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رحیم زارع وزارت كشور انجمن بلاکچین انجمن بلاکچین وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی از امسال/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور

کاظم وطن خواه به مناسبت سی ام فروردین روز آزمایشگاهیان، گفت: این روز فرصتی است که به نوبه خود از همکاران آزمایشگاهی در حوزه‌های بهداشت، درمان، بیمارستان ها، کلینیک‌ها و سایر بخش‌های آزمایشگاهی تقدیر کنیم.  خدمات این بخش در حوزه سلامت کمتر دیده می‌شود، هرچند حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تشخیص‌های حوزه سلامت منتج از آزمایش‌هاست که نشان دهنده جایگاه و اهمیت آزمایشگاه است.

وی یادآور شد: بالغ بر ۸ هزار آزمایشگاه در سطوح مختلف در کشور داریم که باید دسترسی به موقع و خدمات منصفانه و باکیفیتی را برای مردم فراهم کنند. 

رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت اظهار کرد: در این زمینه برنامه ایجاد شبکه آزمایشگاهی را از سال گذشته دنبال کرده ایم، به این منظور که در اقصی نقاط کشور حتی مکان‌های صعب العبور آزمایشگاه‌های نمونه حضور داشته باشند و نمونه‌های آزمایشگاهی به سطوح بالاتر تخصصی ارجاع داده شوند.

وطن خواه افزود: به عبارت دیگر در این طرح هیچ فردی به خاطر یک کیت تخصصی لازم نیست از شهر‌های کوچک به شهر‌های بزرگتر و مراکز استان‌ها سفر کند. خدمات باید در دسترس مردم باشد و در قالب این طرح نمونه گیری از آن‌ها انجام می‌شود و پس از ارجاع آزمایش، نتایج نیز به موقع در دسترس آنها قرار می‌گیرد. 

رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت با بیان این که این طرح از سال گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب شروع شده و نتایج خوبی به همراه داشته است، اظهار کرد: امسال بقیه دانشگاه‌ها نیز به این برنامه پیوسته و طرح به صورت سراسری اجرا می‌شود.

وطن خواه تصریح کرد: به جز ایجاد دسترسی برای مردم، این طرح با توجه به تحریم‌ها و محدودیت منابع ارزی در تهیه تجهیزات آزمایشگاهی، موجب بازآرایی و بهره برداری بهینه از منابع نیز خواهد شد و از موازی کاری‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • روند رشد آسیب‌های اجتماعی در قزوین متوقف شد
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی از امسال/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • نرخ دستمزد صنف تدارکات سینمای ایران تعیین شد/ سقف ۷۰ میلیون تومان
  • تعیین نرخ دستمزد مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات سینما
  • نرخ دستمزد مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات سینمای ایران تعیین شد
  • تبلیغ کولر گازی متوقف نشده است
  • فعالیت بنادر مسافری هرمزگان متوقف شد