Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا هشت دستگاه از این سامانه‌ها روز چهارشنبه در ادامه سفر استاندار خراسان جنوبی به سربیشه و با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان استان و شهرستان تحویل خانوارهای عشایر محله کسراب سربیشه شد.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی در این آیین گفت: هزینه خرید این تعداد سامانه خورشیدی قابل حمل ۱۱ میلیارد و ۷۷۲ میلیون تومان است که ۹۰ درصد اعتبار هزینه شده برای خرید آنها توسط شرکت توانیر پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی عصمتی‌پور افزود: هزینه هر دستگاه سامانه خورشیدی ۹ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان است که ۱۰ درصد آن توسط شخص متقاضی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: سهم شهرستان سربیشه از هزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی که امروز و در فاز نخست توزیع شد، ۱۰۸ مورد است و تعدادی از سامانه‌های خورشیدی به صورت نمادین در کسراب سربیشه به جامعه عشایری استان تحویل شد.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: این تعداد پنل در محلات عشایری که از برق و روشنایی محرومند، نصب می‌شود و ۴۳۴ پنل خورشیدی هم سال گذشته بین عشایر استان توزیع شده است.

وی افزود: خراسان جنوبی چهارمین استان عشایری کشور است و ۱۵ هزار و ۶۷۶ خانوار عشایری در استان داریم که جمعیت ۸۱ هزار نفری را شامل می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی به همراه نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، امام جمعه و فرماندار سربیشه از منطقه عشایری کسراب در شهرستان سربیشه بازدید و با عشایر منطقه دیدار کرد.

منطقه عشایری کسراب با  ۳۲۴ نفر جمعیت در بخش مرکزی شهرستان سربیشه واقع شده‌ است.

ملانوری همچنین در سفر به شهرستان سربیشه در جمع مردم صولابست حضور یافت و در این بازدید با مردم صولابست دیدار کرد.

بررسی میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمرانی در دست اقدام دستگاه‌های اجرایی در راستای محرومیت‌زدایی از این منطقه اهداف این بازدید بود که استاندار خراسان جنوبی بر شتاب‌بخشی به روند اجرای طرح‌ها تاکید کرد.

صولابست روستایی در دهستان درح است که ۵۰ خانوار جمعیت دارد.

استاندار خراسان جنوبی صبح امروز در ادامه دور دوم سفرهای شهرستانی خود، امروز با استقبال امام جمعه و فرماندار سربیشه وارد این شهرستان مرزی شد و بدو ورود با حضور در یادمان شهدای گمنام شهر مود، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

پروژه ساماندهی تقاطع غیر همسطح شهر مود با حضور استاندار خراسان جنوبی به طور رسمی افتتاح شد و ملانوری به همراه نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی از پروژه در دست احداث باند دوم محور بیرجند - سربیشه به عنوان قطعه‌ای از محور بیرجند - زاهدان و طرح اقدام ملی مسکن شهرستان نیز بازدید کرد.

وی همچنین در شورای اداری شهرستان شرکت و با خانواده شهید مسعود اکبری هم دیدار کرد.

استاندار خراسان جنوبی هفته گذشته (۱۹ خرداد) در آغاز دومین دور از سفرهای شهرستانی خود به شهرستان‌های فردوس و سرایان سفر کرد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.

برچسب‌ها زندگی عشایری حمید ملانوری انرژی برق توسعه ایران سربیشه خراسان جنوبی صفحات خورشیدی پروندهٔ خبری خدمات ماندگار و گام های توسعه در خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری حمید ملانوری انرژی برق زندگی عشایری حمید ملانوری انرژی برق توسعه ایران سربیشه خراسان جنوبی صفحات خورشیدی استاندار خراسان جنوبی شهرستان سربیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به آغاز رسمی جشنواره بین المللی کوچ عشایر در روز جمعه گفت: ۴۱ طایفه عشایری کشور و عشایر سه کشور خارجی میهمان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر جعفرآباد مغان هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسن محمدی‌ادیب عصر پنجشنبه در مراسم آغازین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر در جعفرآباد بیله‌سوار، گفت: برای دومین سال متوالی جشنواره کوچ عشایر در استان اردبیل به صورت بین‌المللی و با حضور عشایر غیور کشورمان و سه کشور خارجی در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: در این جشنواره شرکت‌کنندگان سعی می‌کنند تا آداب، رسوم و توانمندی‌های خود را در عرصه‌های مختلف به نمایش گذاشته و با برگزاری برنامه‌های نمادین عروسی عشایر، برپایی آلاچیق، تولید محصولات صنایع دستی و لبنی، بازی‌های بومی، محلی و سایر ظرفیت‌ها بتوانند قابلیت بی‌نظیر خودشان را در معرض نمایش بگذارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از 41 طایفه عشایری، 32 طایفه مختص استان اردبیل است و از هشت استان کشور نیز عشایر سعی کردند تا در این رویداد حاضر شده و توانمندی عشایر ساکن در مناطق خود را به نمایش بگذارند.

محمدی‌ادیب افزود: برای دومین سال متوالی از کشور عراق، ترکیه، مغولستان، نیجریه و افغانستان نیز طوایف عشایری حاضر شده تا در قالب برنامه‌های آیینی، موسیقی ظرفیت‌های عشایر اقوام و قبایل مختلف عشایری را در کنار زیباترین گنجینه‌های کوچ، زندگی و هویت عشایری و همچنین سواره شتر، اسب و جهاز به نمایش بگذارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این رویداد از ساعت 9 صبح فردا به صورت رسمی آغاز شده و تا 18 عصر ادامه خواهد داشت که امیدواریم میهمانان مختلف در این رویداد بتوانند با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و همچنین ظرفیت‌های بی‌نظیر عشایر شاهسون استان و سایر عشایر غیور و غیرتمند کشورمان، ساعات خوشی را در کنار عشایر سپری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: مسئولان میراث فرهنگی، امور عشایری و دستگاه‌های دیگر تصمیم گرفتند تا در قالب جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر مغان از کوچ برتر، شتر و اسب برتر، جهاز و آلاچیق برتر نیز در پایان این مراسم تجلیل کرده و برترین‌ها را در این حوزه‌ها معرفی کنند.

محمدی‌ادیب بیان کرد: عشایر نماد هویت و غیرت ایرانیان هستند و امروز نیز به عنوان مرزبانان غیرتمند در مرزهای کشور و مناطق مختلف سعی می‌کنند تا حامی و مدافع انقلاب اسلامی باشند.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد