Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «هومن افاضلی» پس از پیروزی یک بر صفر تیم ملی ایران برابر عراق و صعود این تیم به مرحله بعد انتخابی جام جهانی از گروه C مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: دیدار مقابل عراق از حساسیت بالایی برخوردار بود و بازیکنان فشار زیادی را در بیرون و درون زمین تحمل کردند و از این رو محتاط تر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره دلایل اصلی حساسیت بیشتر این دیدار نسبت به دیدارهای قبلی ایران در چارچوب این رقابت ها، تصریح کرد: ما باید در دیدار اول که مقابل هنگ کنگ بود پیروز می شدیم، اما سه‌شنبه شب باتوجه به وضعیت جداول سایر گروه ها با یک تساوی هم به دور بعدی راه می یافتیم از این رو باید احتیاط در دستور بازیکنان می بود که تصمیم کاملا درستی بود.

سرمربی اسبق تیم فوتبال ماشین سازی تبریز اضافه کرد: ضمن این که دیدار برابر عراق آخرین ایستگاه بود و باید کادر فنی بازی احتیاط را در دستور کار بازیکنان  قرار می‌دادند.

افاضلی درباره عملکرد ملی پوشان در دیدار سه شنبه شب مقابل عراق تصریح کرد: تمامی بچه‌ها به لحاظ فنی خوب بودند این درحالی بود که در ۳۰ دقیقه پایانی این دیدار سه تا چهار موقعیت صددرصدی گل نیز داشتیم که متاسفانه گل نشد. معتقدم می‌توانستیم حداقل با پیروزی دو بر صفر برنده باشیم.

وی ادامه داد: این درحالی است که ملی پوشان عراق در این دیدار فقط یک فرصت و موقعیت روی دروازه ایران داشتند و این از برتری مطلق ما حکایت داشت.

افاضلی در پاسخ به این سوال که آیا عقب نشینی ملی پوشان کشورمان در دقایق ابتدایی نیمه دوم و سپردن ابتکار عمل به بازیکنان حریف تاکتیک درستی بود، عنوان کرد: پاسخ یک کلمه ای این سوال درست بود. اما در توضیح باید اشاره کنم در دیدارهایی که تکلیف صعود و یا سقوط یک یا هر دو تیم را مسابقات مشخص می‌کند این سبک بازی کردن خارج از عرف نیست اما اگر شرایط به گونه دیگری بود این مساله خیلی طبیعی نیست و باید همچنان بازی رو به جلو در دستور کار باشد.

وی تاکید کرد: این درحالی بود که ما یک گل از عراق جلو بود و نباید بی‌گدار به آب می زدیم، صعودمان قطعی بود و عراق باید تهاجمی بازی می کرد که ابزارش را نداشت.

وی در پاسخ به این پرسش که در این باره بیشتر توضیح می‌دهید، اظهار کرد: عراق همان تیمی که انتظار داشتیم بود؛ بازیکنان این تیم از لحاظ فیزیکی قوی و نسبت به آسیا سازمان یافته‌تر بودند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت برتری فنی و فردی بازیکنان ایرانی بود  و این دلیل اصلی شکست‌شان برابر ایران بود.

مربی اسبق تیم ملی در رابطه با اظهار نظر «علیرضا جهانبخش» مبنی بر اینکه نسل کنونی بهترین نسل تیم ملی فوتبال کشورمان است، گفت: تیم ملی در هر دوره‌ای ستاره‌های خودش را دارد. در بعضی از نسل ها استعدادها بیشتر و در بعضی دوره ها این موضوع کمتر است. در گذشته بازیکنانی همانند علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدوی کیا و وحید هاشمیان در تیم ملی ایران بازی می کردند و آن نسل هم از بهترین نسل های فوتبال ایران بود همچنین در گذشته که علی پروین و سایر بزرگان در تیم ملی ایران بازی می‌کردند.

وی اضافه کرد: تیم ملی فعلی امثال کریمی و دایی را ندارد اما یک مورد که در این تیم بیشتر از سایر نسل ها وجود دارد تعداد لژیونرهای تیم ملی در این نسل است ما در هیچ نسلی این تعداد ملی‌پوش لژیونر نداشتیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره این که پیش از شروع این رقابت ها آیا به صعود ایران از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به مرحله بعدی رقابت ها امیدوار بوده یا خیر، تصریح کرد: بله به این تیم امید داشتیم اما می دانستیم کار ایران برای صعود به مرحله بعد سخت است و این تیم بدون اشتباه و یا اشتباهات قبلی انتظارات را برآورده کرد.

وی درباره عملکرد کادرفنی تیم ملی نیز عنوان کرد: عملکرد کادر فنی تیم ملی بسیار مناسب‌تر از دوره‌ای بود که «مارک ویلموتس» هدایت تیم ملی را برعهده داشت و باید به آنان خسته نباشید گفت.

افاضلی درباره صعود تیم ملی به جام جهانی نیز، اظهار داشت: با این تیم شانس‌مان برای صعود به جام جهانی بسیار بالا است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: عراق تیم ملی فوتبال تیم ملی فوتبال دراگان اسکوچیچ عراق علیرضا جهانبخش جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق

آفتاب‌‌نیوز :

علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر امروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی هر چه زود‌تر تشکیل جلسه دهد.

الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه پارلمان عراق درباره اخراج نیرو‌های نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشور‌های عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ستاره‌های والیبال علیه تیم ملی و پائز؛ دوباره بازیکن سالاری زیر تور
  • لیگ ملت‌ها: لیست رقیب ایران با حضور فوق‌ستاره
  • هشدار تن‌هاخ به ستاره یونایتد: این وضع را تمام کن
  • فوتسال تایلند با برتری برابر عراق به نیمه نهایی آسیا صعود کرد
  • برای بردن سیتی باید از جان مایه بگذاریم
  • برای بردن سیتی باید از جام مایه بگذاریم
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • پاداش آنچلوتی به ستاره‌های رئال پس از پیروزی