Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@01:45:44 GMT

رمز پیشرفت اصفهان توجه به سندهای بالادستی است

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۵۶۹۲

رمز پیشرفت اصفهان توجه به سندهای بالادستی است

ایسنا/اصفهان نامزد مجمع نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هر شورایی که سر کار بیاید باید به سندهای بالادستی التزام داشته باشد تا بتوانیم شهر اصفهان را در مسیر توسعه صحیح قرار دهیم، چرا که مردم اصفهان لیاقت زندگی بهتر را دارند.

احمدرضا مصور در گفت‌وگو با ایسنا درباره مهم‌ترین مشکلات شهری اصفهان و راهکارهای حل این مشکلات، اظهار کرد: اصفهان یک باغ شهر تمدنی بوده است و متولیان این شهر از دوره‌های خیلی قدیم برای توسعه این شهر چندان خوب عمل نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اصفهان که یک باغ شهر تاریخی بوده مردم آن در داخل یک فضای کاملاً مفرح زندگی می‌کردند، اما الزامات زندگی ماشینی امروز و توسعه تدریجی این شهر باعث شده که اصفهان دارای مخاطرات بالایی باشد.

وی افزود: اگر بخواهیم کلان مسئله‌ها را برای اصفهان نام ببریم قطعاً آلودگی هوا را باید در رأس آن قرار دهیم، چراکه آمار رسمی نشان می‌دهد که تعداد روزهای پاک اصفهان در برخی از سال‌ها کمتر از ۱۰ روز بوده است. البته در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیار خوبی برای کاهش آلودگی هوا انجام شده و تعداد روزهای سالم سال معمولاً به طور میانگین ۱۵۰ تا ۱۶۰ روز است که این هم جای نگرانی دارد.

این نامزد مجمع نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: دومین مشکلی که به آلودگی هوا ارتباط دارد، وضعیت حمل و نقل اصفهان است، چرا که اگر انتظار داریم وضعیت آلودگی هوا بهتر شود باید به فکر حمل و نقل عمومی پاک، ارزان، در دسترس و راحت برای شهروندان باشیم.

مصور با بیان اینکه شاخص‌های حمل و نقل نشان می‌دهد که ۵۰ درصد حمل و نقل در اصفهان توسط خودروهای شخصی انجام می‌شود، تصریح کرد: این وضعیت نگران کننده است و از طرفی هم اگر از مردم بخواهیم که از خودروهای خود استفاده نکنند، باید وسیله نقلیه خوب، ارزان و در دسترس را در اختیار آنان قرار دهیم که به استفاده از این شیوه حمل و نقل ترغیب شوند.

سهم متروی اصفهان در حمل و نقل عمومی ۱.۵ درصد است

وی با بیان اینکه سهم مترو اصفهان در حمل و نقل عمومی ۱.۵ درصد است، گفت: این سهم بسیار پایین است. سهم اتوبوس در حمل و نقل عمومی ۱۵ درصد و موتورسیکلت نیز ۱۲ درصد است. باید کاری کنیم که مردم بیشتر به دوچرخه‌سواری روی آورند. هم اکنون سهم دوچرخه در حمل و نقل عمومی اصفهان چهار تا پنج درصد است. این وضعیت به ما تکلیف می‌کند که باید تمرکز خود را بر روی مترو و افزایش خط‌های آن و شعبات خطوط اصلی بگذاریم.

این نامزد مجمع نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان، تصریح کرد: هم‌اکنون نزدیک به ۲۱ کیلومتر خط مترو داریم که هر چه زودتر باید مترو اصفهان به بهارستان متصل شود و البته باید به تراکم‌های جمعیتی نیز توجه کنیم. وضعیت کنونی مترو اصفهان به شکلی است که مسافران تنها از شمال به جنوب شهر و بر عکس می‌توانند سفر کنند.

فعال نبودن مادی‌ها، اکولوژی اصفهان را به مخاطره انداخته است

مصور افزود: اولویت سوم برای شهر اصفهان ایجاد فضای سبز بهتر است. فضای سبز باغ شهر اصفهان صرفا تفریحی نیست، بلکه این فضای سبز در کاهش آلودگی هوا و کویرزدایی نقش اساسی دارد و از طرفی از دیرباز تفریحات مردم با فضای سبز عجین شده است. هم‌اکنون مشکل جدی درباره فضای سبز داریم نه به این معنا که در این خصوص کوتاهی کرده ایم، بلکه اجازه نداده‌ایم مادی های شهر که هشت مادی هستند کار تاریخی خود را انجام دهند و رودخانه زاینده‌رود هم یک رودخانه فصلی شده و این دو مشکل اکولوژی شهر اصفهان و فضای سبز آن را بر هم زده است.

جمعیت اصفهان در حال پیر شدن است

وی با بیان اینکه مانند کشور، جمعیت اصفهان نیز در حال پیر شدن است، ادامه داد: جمعیت خانوار از ۴.۶ نفر در سال ۱۳۶۵ به ۴.۲ نفر در سال ۱۳۹۵ کاهش یافته است و در چهار سال گذشته نیز به احتمال قوی باز هم روند کاهشی داشته است. این آمارها نشان می‌دهد که جمعیت در حال کاهش و پیر شدن است و در نتیجه بحث تفریحات متناسب با سن جمعیت بسیار جدی می‌شود و باید به این فکر کنیم که دختران نیز نیاز به ورزش در چهارچوب ارزش‌های هنجاری دارند. شورای شهر در این باره باید سیاست‌گذاری و پروژه‌هایی را تعریف کند.

ظرفیت گردشگری اصفهان از پاریس بیشتر است

این نامزد مجمع نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: یکی دیگر از اولویت‌هایی که باید شورای اسلامی شهر منتخب مردم به آن توجه ویژه کند موضوع گردشگری است. ظرفیت گردشگری شهر اصفهان به تنهایی از بسیاری از شهرهای مطرح جهان مانند پاریس بیشتر است. برای مثال جاذبه‌های توریستی این شهرِ فرانسه به هیچ وجه در حد جاذبه‌های توریستی میدان نقش‌جهان نیست، اما از این ظرفیت بی‌نظیر اصفهان استفاده نکرده‌ایم.

مصور افزود: اولویت‌هایی که ذکر شده به گونه ای نیست که شهرداری به تنهایی بتواند این موارد را محقق کند. در اینجاست که نقش شورای شهر برجسته می‌شود به این معنا که شورا تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها را برای رسیدن به این مقصود می‌تواند فعال و میان آنان تعامل و هماهنگی برقرار کند. شورا می تواند هماهنگی فکری و یکدلی میان نهادهای مختلف ایجاد کند تا گردشگری اصفهان متحول شود.

یکدل نبودن مسئولان شهر سال‌ها به اصفهان ضربه زده است

وی یادآور شد: یکی از مشکلاتی که اصفهان سال‌ها تحمل کرده یکدل نبودن مسئولان آن در مباحث مختلف بوده است که این مشکل سبب آسیب به این شهر شده است و در سطح کلان هم این دیدگاه نسبت به اصفهان وجود داشته که اصفهانی‌ها برخوردار هستند و نیاز به کمک زیادی ندارند. این در حالی است که اصفهان نقاط محرومی دارد که با نقاط محروم سیستان و بلوچستان قابل مقایسه است.

این نامزد مجمع نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورا باید فعال برای حل این مشکلات اقدام کند، گفت: یکی از کارهای خوبی که در زمان دو شهردار سابق اصفهان انجام شده و در دوره شهردار کنونی نیز با تاخیر پیگیری شده است برنامه‌ریزی در تهیه سندهای بالادستی است که از اهمیت خاصی برخوردار است تا امور به شکل سلیقه‌ای انجام نشود.

مصور گفت: هم‌اکنون شهر اصفهان دارای برنامه بالادستی است، به طوری که برنامه‌ای پنج ساله و جامع دارد. هر شورایی که سر کار بیاید باید به سندهای بالادستی التزام داشته باشد تا بتوانیم شهر اصفهان را در مسیر توسعه صحیح قرار دهیم، چرا که مردم اصفهان لیاقت زندگی بهتر را دارند و اگر موارد پنجگانه ای را که به آن اشاره کردیم جدی نگیریم به شدت به شهروندان جفا کرده ایم.

سیاسی‌کاری برای شورای شهر سم مهلک است

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای تقویت و توجه بیشتر به احزاب دارید، گفت: بنده میان تحزب و تجمیع سلایق و تشکیلات رسمی شناسنامه‌دار و سیاسی‌کاری و سیاسی بازی تفاوت قائل هستم. معتقدم سیاسی‌کاری و سیاست‌بازی برای شورای شهر و اعضای آن سم مهلک است و اگر شورا خواست با یک دیدگاه سیاسی و جناحی به موارد شهری نگاه کند قطعا شهر ضرر می‌کند. اما از ابتدای انقلاب اسلامی شخصیت‌هایی مانند امام راحل، شهید بهشتی و مقام معظم رهبری بر تشکیلاتی کار کردن و تحزب اصرار داشته اند.

این نامزد مجمع نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: یک بدبینی تاریخی نسبت به کار جمعی داریم که هنوز هم این نگاه وجود دارد. در برخی ادوار شهرداری و شورای شهر خانه احزاب را به راه انداختند. وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم خانه احزاب نتوانست موفق باشد چرا که از تحزب، کار تشکیلاتی و تجمیع سلایق به سمت بازی کردن با ارباب قدرت پیش رفت. بنابراین تقویت احزاب باید به شکل صحیح انجام شود .

شورای شهر نسبت به قاعده‌مند کردن احزاب اقدام کند

مصور با بیان اینکه احزاب قدرتمند در توسعه شهر و کشور نقش مهمی دارند، گفت: اگر احزاب شناسنامه‌دار داشته باشیم زمانی که می‌خواهند لیست انتخاباتی بدهند اعلام می‌کنند این نامزد انتخاباتی نماینده حزب ما است و اگر به شورای شهر راه پیدا کرد پاسخگوی رفتار و اعمال او خواهیم بود. بنابراین شورای شهر حتما باید نسبت به قاعده‌مند کردن رفتارهای تشکیلاتی و احزاب در چهارچوب اختیارات خود توجه کند.

وی افزود: نظام اداره کشور یک نظام فدرال- محلی نیست که یکی از نوقص قانونی همین است. اگر این نظام به شکل فدرال-محلی تعریف شده بود درباره مباحثی چون احزاب بسیار ریزتر وارد می‌شدیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استانی اجتماعی انتخابات شورای شهر انتخابات ۱۴۰۰ زاينده رود آلودگی هوا اصفهان حمل و نقل عمومی آلودگی هوا قرار دهیم شورای شهر هم اکنون فضای سبز سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: اجرای عملیات کف‌فرش و پیاده‌روسازی ضلع جنوبی خیابان آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی به‌طول ۸۰۰ متر با ۸۰ درصد پیشرفت در دست اقدام است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پیاده‌روها باید استاندارد اساسی را دنبال کند و متناسب با هدف ساخت آن‌ها این امکان به شهروندان داده شود تا به معنای عام در کنار اصل حفاظت و ایمنی شخصی بتوانند به‌عنوان عابر از فضای لازم برای عبور و مرور استفاده کنند.

وی افزود: در راستای خدمت‌رسانی شایسته و پاسخ به مطالبات شهروندان منطقه ۹ شهرداری اصفهان عملیات پیاده‌روسازی در سطح این منطقه با هدف تسهیل در عبور و مرور عابران و سلامت شهروندان در قالب پروژه‌های محله‌محور در حال اجرا است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: عملیات پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی به‌طول ۸۰۰ متر در ضلع جنوبی این خیابان حدفاصل مادی غفاری تا خیابان قدس در حال انجام است.

قاضی‌عسگر ادامه داد: این پروژه شامل عملیات خاک‌برداری، تسطیح و ریگلاژ، بسترسازی متراکم، بتن‌ریزی و اجرای کف‌فرش پیاده‌روها با مبلغ اولیه پیمان برابر ۲۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در دست اقدام است.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی این پروژه گفت: پروژه کف‌سازی و پیاده‌رو سازی این خیابان با هدف استانداردسازی معابر، بهبود عبور و مرور، افزایش رفاه شهروندان و برقراری نظم گذرگاه‌ها طی مدت زمان چهار ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 746904

دیگر خبرها

  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی
  • پیشرفت ۲۰ درصدی اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی استان
  • اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • بهره مندی ۱۳ روستای نایین از آب شرب پایدار