Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@06:03:12 GMT

حرکت دینی و انقلابی امامزادگان باید استمرار یابد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۵۹۳۰

حرکت دینی و انقلابی امامزادگان باید استمرار یابد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده امروز (چهارشنبه) در همایش استانی روز بزرگداشت امامزادگان در مسجد آستان فاطمه اخری رشت، اظهار کرد: باید با استفاده ابزارهای مدرن تبلیغاتی امامزادگان را به عنوان معارف دینی معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه جایگاه امامزادگان جایگاهی ویژه، قابل توجه و برجسته است، افزود: هرگاه جبهه دینی و اسلامی و انقلابی با محوریت رهبران دینی حرکت کرد همراه با پیروزی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان تقویت جبهه انقلابی ضد استکباری هدف اصلی امامزادگان و اولیای دینی در طول تاریخ است، اضافه کرد: بهترین مصداق جبهه انقلابی که در رأس آن فقیه جامع الشرایط قرار گرفت و نتیجه آن احیای ارزش‌های اسلامی بود، انقلاب اسلامی به رهبری امام است.

وی با بیان اینکه نظام ما در اوج اقتدار و ادامه دهنده تفکر انقلابی امامزادگان واجب التعظیم است، ادامه داد: جریان مقاومت در لبنان و فلسطین و یمن به برکت الگو برداری از انقلاب در مقابل استکبار به پیروزی رسیده اند.

علیزاده بر استمرار حرکت دینی و انقلابی امامزادگان تاکید کرد و گفت: باید با افزایش بصیرت از مسیر امامزادگان فاصله نگیریم.

وی تبدیل بقاع به قطب فرهنگی و آشنایی مردم با معارف اسلامی را از مصادیق ادامه دادن راه امامزادگان برشمرد و گفت: راه اندازی طرح‌های کمک مومنانه برای حمایت از اقشار کم برخوردار جامعه، راه اندازی مراکز افق برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و بازارچه‌های خیریه برای رونق اشتغال تنها بخشی از کارکردهای بقاع متبرکه است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: از آغاز مبارزه با کرونا تاکنون بیش از ۷۰ هزار بسته‌های معیشتی با هزینه ۱۵ میلیارد تومان توسط مراکز افق بقاع متبرکه بین نیازمندان گیلان توزیع شده است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه دشمن به دنبال یاس و نا امیدی جامعه انقلابی ما است، اظهار کرد: برای حفظ اقتدار و عظمت انقلاب با شرکت پرشور در انتخابات بار دیگر دشمنان ایران اسلامی را ناامید می‌کنیم.

کد خبر 5236748

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل اوقاف گیلان تکریم امامزادگان انتخابات 1400 ویروس کرونا مشارکت مردم در انتخابات سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه بوشهر گرگان عکس استانها آمار کرونا چالش شفافیت اردبیل انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر و روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند

مکان‌ها از دو جهت اهمیت دارند، نخست آنکه هر مکانی بُعد اجتماعی دارد و این بدان معناست که می‌توان مکان را پلی ارتباطی میان افراد و جامعه دانست. نقش مکان‌ها در تعاملات اجتماعی و فراهم آوردن محلی برای ارتباط افراد با یکدیگر است. چراکه ابعاد محیط اجتماعی بر یکدیگر تأثیر می‌گذارد و رابطه متقابل معناداری را ایجاد می‌کند. تمدن نوین اسلامی بر خلاف تمدن‌های رایج و مادی جهان رنگ و بویی از آموزه‌های وحیانی و دینی را در خود جای نداده‌اند، دارای ارکان و فاکتورهای طلایی و ممتازی است که ضامن بقا و سعادت زندگی مادی و اخروی است. مساجد، مکان‌های مقدس و بقاع متبرکه نیز در بٌعد اجتماعی از همین الگو پیروی می‌کنند.

مسجد، امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان جایگاه عبادت مسلمانان، از مهم‌ترین نهادهای جامعه اسلامی با کارکردی چند منظوره به شمار می‌آید و همواره در طول تاریخ اسلام نقشی بنیادین و اصلی ایفا نموده است. در پیروزی انقلاب اسلامی، این اماکن مقدس به عنوان پایگاه اصلی انقلاب نقش آفرینی کرد و امروز هم می‌تواند در کانون تحولات اسلامی قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام عبدالله هادیان در این خصوص اظهار کرد: وجود امامزادگان در ایران بُعد تاریخی و مذهبی عمیقی دارد؛ آنها پیشینه تاریخی دارند و بر اساس گفته‌های بزرگان شیعه ناب بودن مردم ایران به برکت همین امامزادگان است.

وی با تأکید بر اینکه مردم ایران هیچ وقت مشرک نبودند، ادامه داد: شرک به عنوان انحرافی بزرگ هست که در کتاب مقدس قرآن از آن به عنوان ظلم عظیم یاد شده و انجام آن توسط برخی افراد اشتباه استراتژیکی است که آینده را تحت شعاع قرار می‌دهد؛ ثمره مشرک نبودن مردم ایران همین هست که خداوند متعال کشور را به نور وجود امامزادگان متبرک می‌کند.

استاد حوزه و مبلغ دینی تصریح کرد: عقاید شیعه با عمل خود شیعیان و همچنین شهادت مظلومانه و پرمعنا ائمه و امامزادگان باعث حفظ اعتقادات قوی مردم ایران شده است. وجود مبارک امام رضا (ع) ایران را مرکز شیعه کرد؛ بعد از حضور بابرکت و مناظرات علمی ایشان که علم اسلام را جهانی کرد، دیگر شیعه چند شاخه نمی‌شد و همه شیعه ۱۲ امامی شدند.

وی عنوان کرد: در غزه نیز شایعه‌سازی بسیاری در رسانه‌ها منتشر شده که ایران به اسرائیل کمک می‌کند ولی تاکنون حدود ۱۰ هزار کودک در غزه شهید شده و دنیا تکان خورده که چرا این کودکان مظلومانه کشته می‌شوند؛ شهادت به چراغ راهی برای استحکام عقاید شیعیان تبدیل شده است. وقتی علم امامت و اهل بیت (ع) جهانی شد، مرکز سوال برای همه دنیا ایجاد شد که چرا امامزادگان به شهادت می‌رسند و آن زمان مردم به سمت آنها حرکت کردند و حتی در کنار امامزادگان خانه سازی شد.

هادیان با اشاره به اینکه به امام رضا (ع) لقب عالم آل محمد داده شد، افزود: در حال حاضر کنار حرم حضرت معصومه (س) شهر قم نیز به مرکز تحقیقات دینی تبدیل شده و از همه دنیا به آنجا مراجعه و به سراسر دنیا علم اهل بیت (ع) را صادر می‌کنند؛ بقعه حضرت عبدالعظیم حسنی در تهران که از محدثین اهل بیت (ع) بوده یا امامزاده سلطان علی بن محمدباقر در اصفهان و مشهد اردهال و مشابه آن در کشور زیاد هست که بقاع متبرکه امامزادگان مرکزی برای گرفتن حاجات مردم تبدیل شده است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به جایگاه ویژه معنوی امامزادگان گفت: این ظرفیت فرهنگی و معنوی می‌تواند به عنوان مراکزی باشد که اوقاف روی آنها سرمایه‌گذاری کند؛ بقاع متبرک امامزادگان انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می‌کنند.

وی با اشاره به آیه (وَ لا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ اَمواتًا بَل اَحیاء) سوره آل عمران گفت: افرادی که در راه خدا شهید شدند، اموات نیستند آنها احیا هستند و در نزد پروردگار رزق و روزی می‌خورند که رزق آنها دنیایی نیست؛ بقاع متبرکه اماکن زنده و پویا است و از نظر معنوی مأمن مردم است.

هادیان با اشاره به اینکه نیازهای مردم در مساجد و بقاع متبرکه باید برطرف شود، عنوان کرد: با پرداخت تسهیلات ازدواج، اشتغالزایی و فرزندآوری یا فرهنگ‌سازی، فعالیت‌های اقتصادی، گفتمان‌سازی و برگزاری مراسمات ویژه در بقاع همچنان پناه بودن امامزادگان تقویت می‌شود؛ از خاصیت مأمن بودن برای حل مشکلات جامعه باید بهره‌مند شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است
  • از کشتن افراد عینکی به جرم روشنفکر بودن تا حذف پول و مذهب از مناسبات اجتماعی / فاجعه‌بارترین حرکت قرن بیستم برای ساخت اتوپیای روستایی
  • اکثر یهودیان با اشغال‌گری و ظلم رژیم صیهونیستی مخالفند
  • راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است
  • جامعه کلیمیان ایران همواره به نظام و انقلاب وفادار بوده اند
  • صادق خلخالی در فروردین ۵۸: زمانی می‌خواستیم جنازه‌ی منحوس پهلوی را آتش بزنیم/ اعدام هویدا یک عمل انقلابی بود
  • هنر انقلاب اسلامی ظرفیت بالایی برای تولید آثار درسطح فراملی دارد
  • حقیقت‌یابی و حق‌طلبی ‌ویژگی‌ بارز هنر انقلابی است
  • یادی از سید شهیدان اهل قلم؛ نماد روشنفکری دینی در ایران