Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@23:34:29 GMT

رایزنی بن سلمان و جان کری در ریاض

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۶۰۰۵

رایزنی بن سلمان و جان کری در ریاض

خبرگزاری فارس:طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA)، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور امروز (چهارشنبه) با «جان کری» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور اقلمی دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف تلاش‌های بین‌المللی انجام شده برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را بررسی کردند.

در این نشست همچنین ولی‌عهد سعودی و نماینده آمریکا درباره ابتکارات ریاض در خصوص مسئله تغییرات آب و هوایی که هدف از آن کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و حفظ محیط زیست، با نام‌های «طرح سبز عربستان سعودی» و «طرح سبز خاورمیانه» است، گفت و گو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه «العربیه»، هر دو طرح شامل چند پروژه از جمله برنامه کاشت ۱۰ میلیارد اصله درخت در عربستان سعودی در دهه‌های آینده است.

کاخ سفید در بیانیه خود درباره این دیدار اعلام کرد: ایالات متحده و پادشاهی سعودی به پرداختن با جدیت و فوریت به چالشهای فزاینده آب و هوایی متعهد هستند. هر دو کشور اهمیت انتشار گازهای گلخانه‌ای و انجام اقدامات سازگار در سال‌های دهه ۲۰۲۰ را برای جلوگیری از بدترین پیامدهای تغییرات اقلیمی تایید می‌کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: جان کری بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۶۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، عبدالله العنزی، سفیر عربستان سعودی در ایران اعلام کرد که محمد نوار العتیبی، سرکنسول جدید این کشور در شهر مشهد مقدس خواهد بود و به محض اتمام اقدامات لازم، مأموریتش احتمالا در دو هفته آینده شروع خواهد شد.

کد خبر 846669 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه مشهد

دیگر خبرها

  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟