Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این سند که یک نسخه آن تحت عنوان پیشنهاد درباره آیند مسیر روابط با روسیه در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شده و بر سه اصل فاصله گیری، بازدارندگی و تعامل استوار است تصریح می‌کند: اتحادیه اروپا برای اینکه منافع خود را از پیش‌ ببرد باید بتواند با روسیه در خصوص چالش‌های کلیدی تعامل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سند یادشده می‌افزاید که همه گیری کرونا بیان‌گر تعامل سازنده دو طرف در زمینه بهداشت عمومی بود و ضروری است که ما در خصوص مقابله با تغییرات اقلیمی و سایر مسائل زیست محیطی  گفت‌وگوهای نزدیکی با روسیه داشته باشیم.

این سند پیشنهاد توسعه تعاملات فنی با دولت مسکو را مطرح و تاکید کرده که همکاری در زمینه جلوگیری از بروز درگیری‌ در سطح منطقه و جهان از ایران و خاورمیانه تا افغانستان، مقابله با تروریسم و عدم اشاعه تسلیحات اتمی امری ضروری است.

دیپلمات‌های ارشد گروه ۱+۴ و ایران طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا توافق هسته‌ای ایران را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا کنند.  در جریان آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیات ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در نشست خبری از بروکسل با مروری بر مفاد سند پیشنهادی تصریح کرد که اتحادیه اروپا و مسکو باید بتوانند در زمینه منافع مشترک با یکدیگر همکاری کنند.

او با بیان اینکه روابط دو طرف در مقطع کنونی به پایین ترین حد رسیده است خاطر نشان کرد: هدف ما باید پیدا کردن راه‌هایی برای تغییر تدریجی شرایط به سمت یک رابطه پایدار و قابل پیش‌بینی باشد. بورل تصریح کرد سند یادشده به صورت هم‌زمان پیشنهاد عقب راندن، مهار و تعامل با روسیه را بر پایه یک رویکرد عمل‌گرایانه ارائه می‌دهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این سند را برای ارائه در اجلاس آتی اتحادیه اروپا در بروکسل که روزهای ۲۴ و ۲۵ ماه ژوئن برگزار می شود، آماده کرده است.

روابط روسیه با غرب تیره شده است و مسکو در پاسخ به اخراج دیپلمات های خود، دیپلمات های کشورهای آمریکا، چک، لهستان و بلغارستان را اخراج کرده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ تا کنون دهها بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد روسیه وضع کرده اند و این اقدامات برای فشار بر رهبری روسیه همچنان ادامه دارد.

پربیننده ترین رفع تحریم جزو اساسی برجام است / از اقدامات ایران نگرانیم در مذاکرات وین به توافق نزدیک تر شده ایم / انتخابات ریاست جمهوری ایران تأثیری بر روند مذاکرات ندارد سوییس: بایدن از تسهیل مبادلات انسانی با ایران حمایت می‌ کند واشنگتن: مسائل حل نشده‌ ای در مذاکرات وین وجود دارد گروسی: برای احیای برجام باید تا روی کار آمدن دولت بعدی ایران صبر کرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا برجام اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد

دولت فرانسه با متهم کردن روسیه به انتشار اخبار جعلی و نادرست، از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم‌های بیشتری علیه مسکو اعمال کند.

به گزارش اسپوتنیک، فرانسه از اتحادیه اروپا درخواست کرد تحریم‌های جدیدی را برای هدف قرار دادن اطلاعات نادرست روسیه و مداخله در انتخابات در سراسر جهان اعمال کند.

بلومبرگ روز چهارشنبه با استناد به یک پیش نویس پیشنهادی، گزارش داد که فرانسه از اتحادیه اروپا خواسته تحریم های جدیدی علیه روسیه به دلیل ادعاهای دخالت در انتخابات اعمال کند.

در پیش نویس نقل شده توسط بلومبرگ آمده است که این محدودیت‌ها افراد و نهادهای مرتبط با روسیه را که گفته می شود در اقداماتی برای تضعیف دموکراسی، ثبات و حاکمیت قانون از طریق انواع ابزارهای ترکیبی دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد.

در گزارش ارائه شده توسط فرانسه ادعا شده است که روسیه با انتشار اخبار جعلی با هدف افزایش اختلاف بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا فعالیت‌های بی‌ثبات کننده انجام می‌دهد.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه افزود: مقامات اتحادیه اروپا نگران افزایش حجم اطلاعات جعلی در رسانه‌های اجتماعی در آستانه انتخابات ماه ژوئن هستند.

رسانه های خبری گفتند که پیشنهاد فرانسه از حمایت کشورهای استونی، لتونی، لیتوانی، هلند و لهستان برخوردار است.

ماه گذشته، مقامات جمهوری چک تعدادی از نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا را متهم کردند که از یک رسانه‌ طرفدار روسیه برای انتشار دیدگاه این کشور در مورد وضعیت بین‌المللی، رشوه دریافت کرده‌اند.

روسیه بارها اتهامات غرب در مورد دخالت روسیه در امور داخلی سایر کشورها را رد کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است