Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تربیت مدرس در سلسله نشست‌های «ایستگاه انتخابات» خود نشستی با سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و مسئول ستاد دانشگاهیان آیت الله رئیسی و بهرام عین الهی معاون اسبق آموزشی وزارت بهداشت برگزار کرد.

* انتقاد از یکجا نشینی رئیس جمهور

سید محمد حسینی در این نشست به بیان دیدگاه های آیت الله رئیسی در زمینه کلان چالش های وزرات علوم پرداخت و از نظام مقاله محور و تولید علم برای علم در دوره کنونی انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی به علم نافع و کمک آن به جامعه اشاره و بیان کرد: در برنامه های آقای رئیسی دانشگاه در خدمت جامعه در می آید و با همین امکانات موجود سعی در برقراری ارتباط بهینه با صنعت خواهد داشت.

وی ضمن انتقاد از یکجانشینی رئیس جمهور فعلی افزود: آقای رئیسی صاحب کارنامه است و در کف میدان حضور خواهند داشت و اینگونه نیست که فقط در دفتر خود بنشیند. به همین نسبت سنخ مدیرانی هم که انتخاب خواهند کرد از همین جنس خواهد بود.

* دولت آیت الله رئیسی برای مقابله با کرونا برنامه دارد

بهرام عین الهی معاون اسبق آموزشی وزارت بهداشت هم ضمن انتقاد از مدیریت کرونا در دولت فعلی برنامه های دولت آیت الله رئیسی را حول دو محور پیشگیری و قرنطینه و همینطور واکسیناسیون اعلام کرد.

وی در مورد نظام آموزشی در علوم پزشکی کشور به ضعف شدید در زمینه علوم پایه اشاره کرد و از دانشگاه تربیت مدرس به عنوان نمونه موفق علوم پایه در زمینه پزشکی نام برد و از خدمات و پژوهش های موفق این دانشگاه در این زمینه قدر دانی کرد.

عین اللهی در مورد تعارض منافع در حوزه سلامت و کمبود پزشک در کشور نیز گفت: در برنامه های آقای رئیسی مورد به مورد بررسی می شود و در صورت نیاز اقدام به آموزش تعداد بیشتری پزشک خواهد شد.

در این دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاه تربیت مدرس حضور داشتند و در زمینه های مختلف سوالات خود را مطرح کردند.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیسی سلامت دانشگاه انتخابات دانشگاه تربیت مدرس آیت الله رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان

ایسنا/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه پرداخت و به اهم دستاوردهای این نهاد در حوزه سلامت اشاره کرد.

دکتر وحید محمدی‌شاهرخی هشتم فروردین‌ماه در دیدار نوروزی با فرماندار رفسنجان اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال ۱۴۰۲، نداشتن مرگ مادر باردار برای سومین سال متوالی و هم چنین کاهش ۹ درصدی سزارین نخست زا در شش ماهه دوم سال در مقایسه با نیمه نخست سال ۱۴۰۲ بود.

وی عنوان کرد: در سال گذشته ۴۴ مادر باردار به‌دلیل عوارض مختلف بارداری، در بخش مراقبت ویژه بستری شدند که خوشبختانه با تلاش پزشکان و پرسنل دلسوز حوزه بهداشت و درمان، همه این مادران پس از درمان، سلامتی خود را به دست آورده و به آغوش خانواده بازگشتند.

رضایی فرماندار شهرستان رفسنجان نیز در این دیدار ضمن تبریک سال نو به جامعه پزشکی و پرستاری، از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در راستای ارتقاء شاخص‌های سلامت در این شهرستان قدردانی کرد.

کاهش سزارین و مرگ مادر باردار، از جمله شاخص‌های مهم در نظام سلامت هر کشور هستند و دستیابی به این دستاوردها، نشان‌دهنده ارتقاء کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و تعهد و تلاش کادر درمان و بهداشت این دانشگاه در راستای حفظ سلامت مادران باردار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود
  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
  • ۴۷۹مورد ارائه خدمات درمانی به مسافران نوروزی در شش ایستگاه سلامت استان همدان
  • برنامه ویژه نظارتی حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • ۵۰ درصد از ظرفیت علوم پایه باید صرف بررسی چالش‌های آینده شود