Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@17:49:56 GMT

در تایید و رد صلاحیت ها تبعیضی و سلیقه ای عمل نکردیم

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۶۰۵۲

در تایید و رد صلاحیت ها تبعیضی و سلیقه ای عمل نکردیم

ایسنا/مازندران رئیس هیئت نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای مازندران گفت:استعلام از مراکز ذیصلاح از جمله شاخص‌ها در تأیید یا رد صلاحیت‌ها بوده و سعی کردیم سلیقه‌ای و تبعیضی عمل نکنیم.

کیوان مرادیان روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی  که در ساری  برگزار شد با اشاره به اهمیت نظارت بر انتخابات، اظهار کرد: اعضای هیئت اجرایی و نظارت در انتخابات شوراها حق دخالت و دخل وتصرف ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین فساد و تعطیلی شوراها در مازندران رخ داده است، از این رو هیئت نظارت در روند تأیید صلاحیت‌ها حساسیت و جدیت بیشتری به خرج داده و در این امر جدی تر بودیم.


رئیس هیئت نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراها خاطرنشان کرد: یکی از دلایل استعفای برخی اعضای هیئت نظارت شوراها،  اعتراض به تائید صلاحیت برخی افراد توسط شورای عالی هیئت نظارت بوده است.

مرادیان با اشاره به اینکه به تأیید صلاحیت برخی افراد معترض بودیم،  گفت: استعلام از مراکز ذیصلاح از جمله شاخص‌ها در تأیید یا رد صلاحیت‌ها بوده و سعی کردیم سلیقه‌ای و تبعیضی عمل نکنیم.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم و خرید و فروش رأی و انحرافات را در انتخابات شاهد نباشیم و درپی آن هستیم تا نظارت بر عملکرد مستمر بر شوراها را در قالب دیوانی پیگیری و دنیال کنیم.

رئیس هیئت نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای مازندران ادامه داد: تمامی پیش بینی‌ها برای برپایی انتخابات سالم و باشکوه در استان صورت گرفته است.

مرادیان با اشاره به اینکه مازندران بیشترین رد صلاحیت ها را داشته است، خاطرنشان‌کرد:گاهی افرادی که دوباره تایید می شوند به ما اعلام‌نمی شود و از طریق سیستم وزارت کشور مطلع می شویم.

وی گفت: ۱۸ هزارو ۴۶۵ پرونده نامزدها در هییت اجرایی بررسی شد.

* در حال حاضر مسئله  اصلی آبروی کشور و برگزاری انتخابات است
در ادامه کمال علیپور نایب رییس هیأت نظارت انتخابات شورای شهر و روستاهای مازندران گفت: به تغییرات میدانی توجه نکنیم و همه توجهات معطوف به برگزاری انتخابات باشد.

وی افزود: در حال حاضر مسئله  اصلی آبروی کشور و برگزاری انتخابات است و  بحث‌ بر تعیین صلاحیت‌ها نیست بلکه برگزاری انتخابات مهم است.


علی سلیلی فعال سیاسی نیز در ادامه‌ی این‌جلسه با بیان اینکه به ازای هر ۱۵ صندوق یک بازرس و به ازای هر هشت صندوق یک ناظر فعالیت می‌کند، گفت: خرید و فروش در فضای مجازی، تبلیغات در روز رأی گیری ممنوع است و برخورد خواهد شد.

وی تغییر قوانین مربوط به شوراهای اسلامی شهر و روستاها را امری لازم دانست و گفت: امسال تأیید صلاحیت حدود ۱۹ هزار نفر داوطلب شوراهای اسلامی در استان رسیدگی شد.

 این فعال سیاسی گفت:  مهندسی رأی، تعرفه و صندوق  از جمله جریانات انحرافی بوده و در شهرستان ساری تمامی فرایند رأی گیری به صورت الکترونیکی و با کنترل انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی پنجمین انتخابات شورای های شهر و روستا برگزاری انتخابات انتخابات شوراها رد صلاحیت ها هیئت نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود

سخنگوی دولت گفت: برای نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت مورد موافقت قرار گرفت تا فرآیند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی بیان کرد: برای نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت مورد موافقت قرار گرفت تا هم فرآیند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند و هم ضمانت اجرای محکومیت‌ها و مجازات تعزیرات حکومتی را تقویت کند تا در نهایت نظارت موثرتر بر گران‌فروشی، احتکار و تخلفات دیگر انجام شود.

واردات خودرو دنبال می‌شود/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته وی افزود: هیئت وزیران به پیشنهاد بانک مرکزی موافقت کرد که سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول افزایش یابد تا حق امتیاز و حق رأی ایران حفظ شود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: پیش از این وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه‌ای ارتقای مهارت‌آموزی در حوزه آموزش و پرورش ارائه کرده بود که تکالیف متعددی برای دستگاه‌های مختلف در بر داشت و همدلی مناسبی هم از سوی بخش‌های مختلف دولت دریافت کرد و این آیین‌نامه امروز در هیئت وزیران به تصویب رسید. امیدواریم با این اقدام، ارتباط آموزش با صنعت و اشتغال هرچه بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • برگزاری مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی شوراها در بوشهر
  • پایان انتخابات چالش برانگیز؛ تیغ تیغ‌ساز بُرنده ماند
  • مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس
  • آغاز مزایده رسمی استقلال و پرسپولیس
  • احتمال برگزاری انتخابانی فدراسیون دوومیدانی در خرداد
  • معتمدی: همه ورزشکاران برای ما عزیز هستند/ وضعیت نامزدها مشخص نیست