Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@13:30:28 GMT

گزارش موسسه استکهلم درباره رقابت هسته ای در آسیا

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۶۲۸۵

گزارش موسسه استکهلم درباره رقابت هسته ای در آسیا

موسسه تحقیقات بین المللی صلح استکهلم (SIPRI) در گزارش جدید خود با اشاره به رقابت هسته ای موجود میان کشورهای آسیایی نوشت: پاکستان و هند در کنار چین درحال گسترش زراردخانه‌های خود هستند.

به گزارش مشرق، گزارش جدید موسسه تحقیقات بین المللی صلح استکهلم (SIPRI) با اذعان به افزایش تعداد کلاهک‌های هسته‌ای در سطح جهانی در مقایسه با گذشته، گفت: سایه تهدید رقابت تسلیحاتی اتمی همچنان بر جنوب آسیا سنگینی می‌کند و پاکستان و هند در کنار چین درحال گسترش زراردخانه‌های خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش سالانه، جهان با افزایش قابل توجه ظرفیت‌های هسته‌ای کشورها در مقایسه با سال‌های گذشته روبرو بوده و در این بین چین، پاکستان و هند به عنوان سه کشور اتمی در جنوب آسیا درصدد گسترش زرادخانه‌های هسته‌ای خود هستند.

در این گزارش آمده است: چین در میانه مدرنیزاسیون و گسترش قابل توجهی از ظرفیت‌های موجود سلاح‌های هسته‌ای خود قرار دارد و همزمان پاکستان و هند نیز به نظر می‌رسد که زرادخانه‌های هسته‌ای خود را گسترش می‌دهند.

در گزارش سال ۲۰۲۱ این موسسه سوئدی آمده است: هند در آغاز سال ۲۰۲۱ دارای ۱۵۶ کلاهک هسته‌ای در مقایسه با ۱۵۰ مورد آن در ابتدای سال گذشته میلادی بود، در حالی که تعداد کلاهک‌های اتمی پاکستان در سال جاری میلادی ۱۶۵ است اما در سال ۲۰۲۰ تعداد آن ۱۶۰ ثبت شده بود. در ادامه زرادخانه هسته‌ای چین شامل ۳۵۰ کلاهک در سال جاری در مقایسه با ۳۲۰ کلاهک هسته‌ای در آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی است.

موسسه سیپری افزود: ۸ کشور هسته‌ای جهان شامل ایالات متحده، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین، پاکستان، هند، کره شمالی و در کنار آن رژیم صهیونیستی در ابتدای سال ۲۰۲۱ حدود ۱۳ هزار و ۸۰ سلاح هسته‌ای در اختیار داشتند. روسیه و ایالات متحده با هم بیش از ۹۰ درصد از سلاح‌های هسته‌ای را در اختیار دارند که از طریق برنامه‌های مدرن گسترده و با بودجه کلان درحال گسترش آن می‌باشند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین ایالات متحده رژیم صهیونیستی کره شمالی کلاهک هسته ای پاکستان و هند هسته ای هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۶۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین

قاسم زاده رییس نمایندگان تام الاختیار سازمان سنجش استان قزوین گفت: ۱۵ هزار و ۵۴۲ نفر داوطلب شرکت در نوبت اول آزمون سراسری هستند که ششم و هفتم اردیبهشت با هم رقابت خواهند کرد.

قاسم زاده افزود: ۶ هزار و ۶۴۷ نفر در رشته تجربی، ۹۹۰ نفر در رشته زبان، ۶۲۶ نفر در رشته هنر، هزار و ۶۴۲ نفر در رشته ریاضی و ۵ هزار و ۶۳۷ نفر در رشته انسانی در دو نوبت صبح و عصر ششم و هفتم اردیبهشت با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گفته وی، آزمون سراسری در موسسه آموزش عالی کارقزوین - البرز، موسسه آموزش عالی غیاث الدین جمشید کاشانی آبیک، مرکز آموزش علوم و فنون -قزوین- محمدیه، دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا، آموزش و پرورش تاکستان، دانشگاه پیام نور مرکز قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • فیلم کامل ادعای کریمی‌قدوسی درباره کلاهک هسته‌ای | اروپایی‌ها دست و پاشون را جمع کنند!
  • فیلم کامل ادعای تهدیدآمیز کریمی‌قدوسی درباره کلاهک هسته‌ای
  • انتقاد اولیانوف از سخنان دبیرکل ناتو درباره همسایگی با روسیه
  • تاکید کریمی‌قدوسی بر ادعایش: برای سوخت کلاهک هسته‌ای، جمهوری اسلامی «نصف روز» زمان لازم دارد!
  • کریمی قدوسی: برای تولید سوخت کلاهک هسته‌ای، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است
  • ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم
  • اوکراین با حمایت آمریکا انرژی هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد