Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرملین اعلام کرد، روسای جمهوری روسیه و آمریکا درباره ثبات استراتژیک سند مشترکی تصویب کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در سند مشترک نشست ولادیمیر پوتین و جو بایدن رهبران روسیه و آمریکا آمده است، دو کشور برای پایه گذاری اساسی جهت آینده کنترل سلاح‌ها و کاهش خطرات از طریق مذاکره تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سند مشترک دو رئیس‌جمهوری که در سایت کرملین در پایان نشست دو جانبه قرار گرفت، آمده است: ما به این اصل پایبندیم که جنگ هسته‌ای پیروز ندارد و نباید هیچ وقت دربگیرد.

دو رئیس‌جمهوری همچنین یادآور شدند، تمدید جدید معاهده استارت ۳ بین مسکو و واشنگتن دال بر پایبندی دو کشور به کنترل سلاح‌های هسته‌ای است.

آن دو افزودند: به منظور تحقق این اهداف روسیه و آمریکا در نزدیک‌ترین زمان مذاکرات دوجانبه فراگیری را درباره ثبات استراتژیک که ریشه‌ای و فعال خواهد بود، برگزار خواهند کرد.

پوتین و بایدن در سند مشترک اشاره کردند، روسیه و آمریکا قبلا هم نشان داده‌اند، قادرند -حتی در مواقع تنش- در تحقق اهداف مشترک در راستای تضمین قابلیت پیش‌بینی در زمینه استراتژیک و کاهش خطرات وقوع درگیری‌های مسلحانه و تهدید جنگ هسته‌ای به پیشرفت دست یابند. 

روسای جمهوری دو کشور در شهر ژنو و در ویلایی در کنار دریاچه لمان دیدار کردند.

رونالد ریگان، چهلمین رئیس جمهوری آمریکا در سال ۱۹۸۵ برای اولین بار در این ویلا با میخائیل گورباچف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق ملاقات کرد.

گی پارملن، رئیس جمهوری سوئیس پیش از آغاز مذاکرات جو بایدن و ولادیمیر پوتین ضمن استقبال از حضور آنها در ژنو ابراز امیدواری کرده بود که گفت‌وگوهای روسای جمهوری آمریکا و روسیه «سازنده» باشد.

ولادیمیر پوتین، ۶۸ ساله پیش از این در مقام ریاست جمهوری روسیه با چهار رئیس جمهوری آمریکا یعنی بیل کلینتون، جورج دبلیو بوش، باراک اوباما و دونالد ترامپ دیدار کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دیدار بایدن و پوتین روسیه و آمریکا روسای جمهوری رئیس جمهوری سند مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه

گاردین می‌نویسد که ایالات متحده بیش از هزار نفر از نیرو‌های خود را از نیجر خارج خواهد کرد. این اقدام، همانطور که این روزنامه اشاره می‌کند، یک پیروزی استراتژیک برای روسیه خواهد بود.

این تصمیم یک ماه پس از آن اتخاذ شد که "خونتای نظامی" حاکم در نیجر توافقنامه با واشنگتن را که به نیرو‌های آمریکایی اجازه می‌داد تا برای کمک به مبارزه با تروریست‌ها و افراطی‌ها در این کشور حضور داشته باشند، لغو کرد.

پس از ۱۵ مارس، زمانی که نماینده مقامات نیجر علنا حضور نظامی مستمر ایالات متحده را "غیرقانونی" اعلام کرد، مقامات آمریکایی ابراز امیدواری کردند که مذاکرات پشت پرده بتواند توافق ۱۲ ساله بین دو کشور را نجات دهد.

با این حال، ایالات متحده سرانجام پس از دیدار‌های هفته جاری در واشنگتن میان کورت کمبل، معاون وزیر امور خارجه و علی لمین زین، نخست وزیر نیجر، شکست را پذیرفت.

دیروز نیز سی ان ان گزارش داد که ایالات متحده با از دست دادن پایگاه نظامی خود در کشور آفریقایی چاد مواجه است، زیرا مقامات دولتی تهدید کرده اند که یک توافقنامه امنیتی مهم را فسخ می‌کنند و نفوذ آمریکا در منطقه را به خطر می‌اندازد.

این عقب نشینی که انتظار می‌رود در ماه‌های آینده انجام شود و به معنای بسته شدن پایگاه پهپاد آمریکایی در آگادز موسوم به "پایه ۲۰۱" است که در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد و ۱۱۰ میلیون دلار هزینه داشت. همانطور که این نشریه یادآوری می‌کند، نیرو‌های فرانسوی قبلا از این کشور اخراج شده بودند.

به نظر می‌رسد این اقدام نیجر در یک دوران بحرانی برای منافع آمریکا در آفریقا انجام می‌شود و همزمان مقامات آمریکایی هشدار داده‌اند که نفوذ روسیه در سرتاسر قاره آفریقا در حال گسترش می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری | رئیسی وارد لاهور شد
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • حمله به پایگاه راداری استراتژیک روسیه؛ کی‌یف از خط قرمز هسته‌ای مسکو عبور کرد؟
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه
  • جنگ اوکراین در پی سرنگونی یک بمب افکن راهبردی روسیه تشدید شد