Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@16:37:51 GMT

بایدن: با پوتین درباره ایران گفت‌وگو کردم

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۶۵۸۳

بایدن: با پوتین درباره ایران گفت‌وگو کردم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از دیدار با «ولادیمیر پوتین» ، رئیس‌جمهور روسیه گفت با او درباره آنچه «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» خوانده شده صحبت کرده است. 

آغاز نشست دوم پوتین و بایدن

بایدن گفت میان آمریکا و روسیه درباره اینکه ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند توافق وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او در بخش دیگری از اظهاراتش گفت پوتین توافق کرده به آمریکا در موضوعات افغانستان و ایران کمک کرده و برای مردم سوریه و لیبی، امنیت ایجاد کند. 

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است. 

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد. 

پوتین دنبال جنگ سرد با آمریکا نیست

بایدن در بخش دیگری از اظهاراتش، درباره تنش‌های اخیر میان مسکو و واشنگتن گفت تصور نمی‌کند ولادیمیر پوتین به دنبال جنگ سرد با آمریکا باشد. 

او گفت بر اساس دیداری که با پوتین داشته معتقد است چشم‌اندازهای واقعی برای رسیدن به پیشرفت در روابط با روسیه وجود دارد. 

رئیس‌جمهور آمریکا با وجود این در بخش دیگری از اظهاراتش گفت «حوزه‌هایی مانند بلاروس و اوکراین هم وجود دارند که چالش‌انگیزتر هستند.» 

او به مسئله «الکسی ناوالنی» ، منتقد غرب‌گرای دولت روسیه هم اشاره کرد و گفت چنانچه او فوت کند، روسیه با عواقب سنگینی مواجه خواهد شد. 

این خبر تکمیل می شود...

کد خبر 608153 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام روسیه - ولادیمیر پوتین روسیه و آمریکا جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام روسیه ولادیمیر پوتین روسیه و آمریکا جوزف بایدن هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور

آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان تاکید کرد که مقامات لهستان آماده استقرار سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در خاک این کشور هستند.

براساس گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور لهستان در ادامه گفت: اگر متحدان ما تصمیم به استقرار تسلیحات هسته‌ای در چارچوب افزایش امنیت جناح شرقی ناتو بگیرند، ما برای آن آماده‌ایم. ما متحد ناتو هستیم و تعهداتی نیز در این زمینه داریم، یعنی صرفا یک سیاست کلی را اجرا می‌کنیم.

دودا اعلام کرد که این موضوع مدتی است که موضوع مذاکرات لهستانی-آمریکایی بوده است. او افزود: من قبلا چندین بار در این مورد صحبت کرده ام و باید اعتراف کنم که وقتی از من در این مورد سوال شد، اعلام آمادگی کردم.

به ادعای رئیس‌جمهور لهستان، روسیه به طور فزاینده‌ای در حال تقویت استان کالینینگراد از نظر نظامی بوده و اخیرا تسلیحات هسته‌ای خود را به بلاروس منتقل کرده است.   

در همین راستا سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در اکتبر ۲۰۲۳ گفت که روسیه در پاسخ به استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در اروپا مجبور شد به اقدامات جبران‌کننده متوسل شود. وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که در نتیجه سیاست‌های غرب در اروپا، سیستم اعتمادسازی و اقدامات کنترل تسلیحات که شامل خروج آمریکا از تعدادی از معاهدات امنیتی بود، از بین رفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • حمله به پایگاه راداری استراتژیک روسیه؛ کی‌یف از خط قرمز هسته‌ای مسکو عبور کرد؟
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد