Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@09:19:50 GMT

سالاری: شورای پنجم جلوی امضاهای طلایی را گرفت

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۶۷۳۲

سالاری: شورای پنجم جلوی امضاهای طلایی را گرفت

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت که چهار هزار میلیارد تومان بودجه صرف محلات کمتر برخوردار شهر شده است.

به گزارش ایسنا، محمد سالاری در تجمع حامیان لیست جمهور که عصر چهارشنبه در شهرک ولیعصر تهران برگزار شد، گفت: امروز و در شرایطی که جمهوریت در اوج مظلومیت قرار دارد، ما نام لیست انتخاباتی‌مان را جمهور گذاشتیم تا از جمهوریت نظام و از حقوق مردم دفاع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این دوره از شورای شهر مدیریت شهری تلاش کرد تا به جای تعریف مگاپروژه‌ها و ابرپروژه‌های شهری که دستاوردهایش تنها برای اقلیتی خاص در شهر بود، منابع شهر را عادلانه و برای همه شهروندان توزیع کند. از این رو بیش از 67 درصد منابع درآمدی شهر در مناطق جنوبی هزینه شد.

سالاری با بیان اینکه در دوره قبلی مدیریت شهری نگاه آن مدیران به تهران مانند نگاه برخی کشورها به نفت بود، گفت: این جریان برای تامین درآمد شروع به شهرفروشی کرده بود و با این کار فضای زندگی شهر و محیط زیست را به خطر انداخت. چندین هزار از اراضی و املاک را فروخته و فضاهایی ایجاد کردند که منابع شهر را نابود کرد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر تهران افتخار می‌کند که اجازه نداد تا هزینه‌های مردم شهر تهران صرف ساخت پل صدر دیگری شود، گفت: به جای پروژه‌های نمایشی، مترو را تکمیل کردیم. در مناطق کمتر برخوردار سند توسعه محلی را تدوین کردیم. 1200 پروژه توسعه محلی را برای شهر تهران تعریف کردیم که بیش از 750 مورد آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: ما به جای خرید اعتبار سیاسی از مردم نظرخواهی کردیم و پروژه‌ها را با نظر مردم پیش بردیم.

سالاری با بیان اینکه میزان توجه دوره پنجم مدیریت شهری به محلات قابل مقایسه با دوره‌های دیگر نیست، گفت: در یک کوچه با عرض دو متر جوی آبی بود که بوی بد ناشی از آن، حضور موش‌ها و ... امان مردم را بریده بود. ما این مشکلات را تا حد توان حل کردیم. پلازاهای 50 و 100 متری در محلات درست کردیم. مشکل آبگرفتگی در منازل جنوب شهر را حل کردیم و ما معتقدیم مجموع این اقدامات از ساخت بزرگراه‌هایی که فقط تقاضای بیشتر برای سفر ایجاد کرده و منجر به ترافیک و آلودگی بیشتر شده و تمام دنیا نیز اشتباه‌بودن آن را پذیرفته، بهتر است.

سالاری ادامه داد: برخی فکر می‌کنند که حتما باید برای یک پروژه چند صد میلیون تومان هزینه شود. در حالی که ما چهار هزار میلیارد تومان از بودجه را برای محلات کمتر برخوردار اختصاص دادیم. این بودجه قابلیت افتتاح‌های نمایشی نداشت اما مشکلات مردم شهر را حل و فصل کرد.

وی با بیان اینکه در مقابل شهرسازی سوداگرایان ایستادیم، گفت: در منطقه یک، هر یک طبقه مجوز ساخت اضافه یعنی چندین میلیارد رانت. ما مقابل این رویه ایستادیم. در عین حال 1260 هکتار بافت فرسوده را که در طرح قبلی مفقود شده بود، پیدا و مجدداً بارگذاری کردیم چراکه اولویت ما ایمن‌سازی بافت فرسوده است.

سالاری ادامه داد: ما مخالف رانتخواری و امضاهای طلایی بودیم و جلوی آن را گرفتیم. حالا امروز عده‌ای می‌گویند شورای پنجم چه کار کرده. اگر منظورشان واگذاری املاک مردم و شهر به افراد خاص، قلع و قمع درختان و باغات و ... است بله ما کاری نکردیم. اما تمام آن چیزی که من گفتم گوشه‌ای از کارهایی است که ما انجام دادیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد سالاری شوراهای ۱۴۰۰ لیست جمهور شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۶۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال تهران از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در نوار غزه را پس از شش ماه ناکامی و ناتوانی در اتخاذ تصمیمی بازدارنده در مقابل جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونستی علیه شهروندان فلسطینی، گامی مثبت اما ناکافی دانست.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای در این ارتباط تصریح کرد: گام مهم‌تر از تصویب این قطعنامه، اقدام مؤثر برای اجرای آن و توقف کامل و پایدار حملات رژیم متجاوز صهیونیستی علیه نوار غزه و کرانه باختری، رفع کامل محاصره ظالمانه غزه و بازگشایی گذرگاه‌ها به منظور ارسال گسترده و بدون تبعیض کمک‌های انسان‌دوستانه بین‌المللی و تامین کمک‌ها و منابع مالی بین‌المللی برای آغاز فوری بازسازی ویرانی‌های باریکه غزه اعم از منازل، زیرساخت‌های حیاتی بویژه مراکز بیمارستانی و خدماتی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، واکنش رژیم کودک‌کُش صهیونیستی نسبت به این قطعنامه را گویای عصبانیت آشکار این رژیم از شکست غیرقابل ترمیم در عرصه میدانی و سیاسی و بین‌المللی دانست و افزود: انتظار می‌رود شورای امنیت سازمان ملل متحد این رژیم را نسبت به جنایات شش ماهه گذشته علیه مردم بی‌پناه فلسطین  و احتمال تداوم آن برخلاف قطعنامه مصوب شورای امنیت پاسخگو کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • 14 فروردین؛ نخستین جلسه علنی شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۳
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توانیم به ‌سوی صادرات بنزین برویم
  • طرح ساخت مسجد در پارک قیطریه تایید شد
  • واکنش تهران به تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس غزه: ناکافی است
  • استقبال تهران از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش بس در غزه
  • المیادین: هنیه ظهر امروز در تهران کنفرانس خبری برگزار می‌کند
  • رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به تهران می‌آید
  • هنیه عازم تهران است
  • دومین سفر هنیه به ایران از ابتدای جنگ/ هنیه امروز به تهران می‌آید
  • استقبال تهران از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در غزه