Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: روحانی با وعده‌هایی که در انتخاب داد قرار بود تا کل کشور را گلستان کند اما با انتخاب نیروهای ناکارآمد، غیرمتخصص و غیرمتعهد مردم را ناامید کرد و این مردم برای پایان عمر دولت لحظه‌شماری می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان ، محمدمهدی زاهدی امشب در جمع حامیان آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: قرار بود دانشگاه و حوزه پژوهش مسئله محور و ماموریت‌گرا باشد و آیین نامه ارتقای استادان و مشارکت آنها در طرح مسائل به صورت حضور در میدان عمل و سیستم‌ اجرایی تدوین شود، اما این کار انجام نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: قرار بود مدیران انقلابی و جهادی وزارت علوم و وزاتخانه‌هایی همچون بهداشت باشند، اما به علت فقدان آیین‌نامه اجرایی، درست و حسابی به آن عمل نشد. قصد براین بود که عدالت اجتماعی در دانشگاه برقرار باشد و برای دانشجویان دکترا مانند اساتید، پژوهانه پرداخت شود که در دوره حضور ما در این وزارتخانه این کار انجام شد، اما در دولت کنونی این پرداختی قطع شد.

زاهدی ادامه داد: بنا بود در علم و فضانوردی به خودکفایی برسیم، نه تنها این کار انجام‌ نشد، بلکه به سر پروژه پرتاب ماهواره کوبیدند و برای آن که کاری انجام دهند، چند موشک به جای ماهواره پرتاب کردند که بی‌حاصل بود.

وی خاطرنشان کرد: قرار بود حوزه نانوفناوری که می‌توانست درآمد ارزی کشور را افزایش دهد، تقویت شود، اما دولت فعلی مانند سایر بخش‌های علمی کشور به این مسئله توجه نکرد و حوزه علم و فناوری بر روی ریل قطار تمدن‌سازی نو و مدرن قرار نگرفت.

وی ادامه داد: روحانی با وعده‌هایی که پیش از انتخاب داد قرار بود تا کل کشور را گلستان و استان گلستان را گلستان‌تر کند اما نه تنها با انتخاب نیروهای ناکارآمد، غیرمتخصص و غیرمتعهد مردم را ناامید کرد بلکه  این مردم امروز برای پایان عمر دولت لحظه‌شماری می‌کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دولتی که وزیر مسکنش بعد از 6 سال با افتخار می‌گوید که افتخارش افتتاح نکردن حتی یک مسکن مهر است و نتیجه‌اش 6 برابر شدن قیمت مسکن در طی 2 سال می‌شود، باید به حال آن تاسف خورد که یک کارمند نمی‌تواند خانه‌ای بخرد یا یک جوان از عهده اجاره منزل بعد از ازدواج بر نمی‌آید.

متکی: آیت‌الله رئیسی به مطالبات اهل‌سنت توجه می‌کند/مبارزه با شاخ و برگ‌های فساد اولویت دولت آینده استباید فردی را انتخاب کنیم که مدل و مکتب شهید سلیمانی را در دولت حاکم کندامیرآبادی: مردم با مشارکت گسترده در انتخابات مانع از شکل‌گیری دولت سوم روحانی شوند‌

وی با اشاره به این که دولت فعلی چهار سال پیش با سخنان خود علیه رئیسی مبنی بر این که وی با حضورش دلار را 5 هزار تومان و سکه را 3 میلیون تومان می‌کند، افزود: همین دولت در عملکردش قیمت همین 2 قلم را به نجومی‌ترین میزان خود رساند و از سوی دیگر با دادن سهام عدالت که بنا بود چرخ زندگی مردم بچرخد، چوب لای چرخ گذاشت و بورس هم وضعش مشخص است و اوضاع در هر حوزه‌ای نابسامان است.

زاهدی اظهار داشت: این دولت برای وزارت امور خارجه چنان تبلیغی کرد که از ظریف و شخص رئیس جمهوری، بُت ساختند که انگار این 2 به تنهایی منجی کشور هستند که نتیجه این تبلیغ نادرست برجامی شد که نتیجه‌اش نافرجام بود و مشکلات در پی آن رخ داد.

وی عنوان داشت: رئیس جمهوری این کشور بلایی سر ایران آورد که دشمن باورش شده بود که جریان انقلابی مرده و کاره‌ای نیست و با چالش‌های زیادی مواجه است. وقتی وزیر خارجه کشورمان، قدرت آمریکا را به رخ مردم کشور می‌کشد که در هیچ جای دنیا چنین سابقه‌ای وجود ندارد و رئیس جمهوری به دشمن القاء می‌کند که خزانه مملکت خالی است و اگر پای میز مذاکره بنشینید ما کوتاه خواهیم آمد، نباید انتظار داشت، وضع از شرایط موجود بهتر باشد.

وزیر اسبق علوم افزود: این دولت سعی داشت با به سرانجام رسیدن برجام جشن پیروزی و شادی بگیرد و یا در سوم خرداد امسال جشن پیروزی مذاکرات را برپا کنند، این مسئولان باید بدانند که به این شکل که حتی فساد مالی غوغا کرده نمی‌شود کشور را اداره کرد.

وی در خصوص برخی فسادهای مالی خاطرنشان کرد: در مجلس دهم کار تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را انجام دادیم که با توجه به محدود بودن برخی اسناد و مدارک، 136 هزار میلیارد ریال حق فرهنگیان بر باد رفته مشخص شد که با تشکیل پرونده حدود 60 تا 70 نفر متولی این مسئله بازداشت شده و اکنون روند محاکمه آنان در حال انجام است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دولت در واگذاری کارخانحات و صنایع بزرگ کاری کرده که خودش حسابی خجالت می‌کشد و رانت‌خواری در حدی است که بستگان رئیس جمهور، معاون اولش، دختر و دامادهای وزرا در این مسئله سهیم بودند.

وی با حمایت از آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: او می‌تواند عدالت را برقرار کرده و با فساد مدیریتی و اقتصادی و سیاسی مبارزه کند و جلوی رانت‌خواری بگیرد و دولت و ایرانی قوی تشکیل دهد که دولتمردانش از جنس مردم باشند. رئیسی نمی‌خواهد به دشمن بگوید که خزانه خالی است و دشمن مستکبرانه، فشارهایش را بر ما تحمیل کند.

زاهدی تاکید کرد: رییس می‌خواهد ایران در دنیا عزتمندانه نه ملتمسانه و خواهش کننده باشد و اگر قرار است مذاکراتی برقرار باشد، ما به عنوان قدرت بلامنازع منطقه باشیم نه این که امتیاز دهیم و طرف مقابل دلش الکی به حال ما بسوزد.

انتهای پیام/581/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۷۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مسائل ارزی تاکید کرد: مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است. دولت و مجلس باید در موضوعات مرتبط با ارز با هم اتفاق نظر داشته باشند تا مردم از این وضعیت بیش از پیش آسیب نبینند.

وی اظهار داشت: لازم است دو قوه به یک تصمیم مشترک برسند تا از این قوای مجریه و مقننه یک حرف شنیده شود.

این جلسه صبح امروز با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، فرزین رئیس کل بانک مرکزی، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید، اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و حجت الاسلام بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در دفتر رئیس مجلس برگزار شد.

کد خبر 6084737 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است
  • قالیباف: دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند
  • قیمت دلار؛ محور جلسه امروز دولت و مجلس /قالیباف: از دو قوه باید یک حرف شنیده شود
  • واریز بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته در سال ۱۴۰۲