Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران- 911 یکی از مهمترین کدهای مورد استفاده در صنعت خودرو محسوب می شود. عددی که از سال 1963 تا کنون نماینده و معرف زبان طراحی پورشه برای محصولی اسپرت و جذاب بوده است.

اکنون کمپانی آلمانی از 911 جی تی3 تورینگ مدل 2022 رونمایی کرده که علاوه بر جدیدترین، لقب یکی از سریع ترین نمونه های تولید شده توسط پورشه را نیز همراه خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این خودرو از پیشرانه تنفس طبیعی 4 لیتری 6 سیلندر با 503 اسب بخار خروجی و گشتاور 469 پوندفوت استفاده می کند. در آزمایش ها، طی 3.2 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت رسیده و بیشینه سرعت ثبت شده برای آن نیز برابر با 317 کیلومتر برساعت است. در بخش جعبه دنده نیز از نمونه 6 سرعته دستی استفاده شده است.

پورشه شخصی سازی هایی را نیز به عنوان آپشن برای مدل تورینگ این خودرو در نظر گرفته که شامل مواردی مانند اسپویلر، رنگ خروجی اگزوز، گریل(جلوپنجره) و ... می شود.

رینگ های آلومینیومی در اندازه 20 اینچ برای چرخ جلو و 21 اینچ در محور عقب ارائه می شوند.

 در فضای داخل کابین نیز پوشش باکیفیت چرم برای جزئیات مدنظر قرار داشته است.

جی تی3 تورینگ اواخر سال جاری میلادی با قیمت پایه 161 هزار دلار روانه بازار می شود.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرسدس جی کلاس ۲۰۲۵ رونمایی شد؛ هیولای آفرود با موتور پرقدرت (+عکس)

مرسدس جی کلاس در ۴۵ سال گذشته، بنز را در حوزه‌ی خودروهای آفرود سربلند نگه‌ داشته است. این شاسی‌بلند هیجان‌انگیز در نیم قرن اخیر تغییر چندانی نکرده، اما مرسدس در سال ۲۰۲۵ سرانجام خودرو آفرود خود را الکتریکی می‌کند.

به گزارش Car and Driver، تیپ پایه‌ی خودرو G550 موتور سه لیتری ۶ سیلندر خطی توربوشارژ دارد و به موتور الکتریکی توربوشارژ و کمپرسور الکتریکی کمکی مجهز است.

به گزارش زومیت، قدرت تیپ پایه ۴۴۳ اسب بخار و گشتاور آن ۵۵۹٫۹ نیوتن‌متر است. این قدرت ۲۷ اسب بخار بیشتر از مدل قبلی محسوب می‌شود، اما گشتاور کمی کمتر شده است.

مدل

موتور

توان (اسب بخار)

گشتاور نیرو (نیوتن متر)

G550 2025

توربو ۳ لیتری خطی ۶ سیلندر هیبرید

۴۴۳

۵۵۹٫۹۵

G550 2024

توئین توربو ۴ لیتری V8

۴۱۶

۴۱۰٫۲۰

 

مدل ۲۰۲۵ جی کلاس با گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته به‌روز‌شده است و سیستم چهار چرخ متحرک با تقسیم گشتاور ۶۰-۴۰ به‌صورت استاندارد دارد.

ارتفاع خودرو به نسل قبل شباهت دارد و زاویه‌های ورود و خروج خودرو به ترتیب ۳۰ و ۳۱ درجه باقی مانده است.

مرسدس قابلیت کمک‌راننده‌ی آفرود را در سیستم اطلاعات‌سرگرمی MBUX گنجانده است. کمک‌راننده‌ی آفرود مواردی مانند موقعیت خودرو، ارتفاع، زاویه‌ی فرمان و دما را روی صفحه‌نمایش لمسی ۱۲٫۳ اینچی و دسته‌ی ابزار دیجیتال نمایش می‌دهد و شخصی‌سازی نمایشگر را ممکن می‌کند.

قابلیت Transparent Hood که از بنز مدل EQE و GLC قرض گرفته شده است، به راننده اجازه می‌دهد تصاویر دوربین ۳۶۰ درجه را از قسمت جلویی خودرو ببیند.

از دیگر ویژگی‌های جی کلاس ۲۰۲۵ می‌توان به مجموعه‌‌تجهیزات ایمنی به‌عنوان بخشی از پکیج استاندارد Driver Assistance که شامل کروز کنترل تطبیقی، نظارت بر نقاط کور و تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی می‌شود، اشاره کرد. برای کمک به پارک‌کردن، یک دوربین ۳۶۰ درجه در بالای خودرو تعبیه شده است.

بنز جی کلاس ۲۰۲۵ در تیپ پایه موتور کوچک‌تری دارد، اما در تیپ G63 که عملکردمحور است، موتور بدون تغییر باقی مانده است.

موتور تیپ G63، توربو دوگانه‌ی ۴٫۰ لیتری V8 و دارای قدرت ۵۷۷ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر است. این تیپ از همان موتور الکتریکی تیپ پایه نیز استفاده می‌کند. G63 با این مشخصات می‌تواند در ۴٫۲ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل‌در‌ساعت (۹۶٫۵ کیلومتر‌در‌ساعت) برسد.

قابلیت AMG Active Ride Control، یک گزینه‌ی جدید در G63 است و عملکرد بهتر در داخل و خارج از جاده را فراهم می‌کند.

هر دو تیپ پایه و G63 در سال ۲۰۲۵ به‌روزرسانی‌های بصری ظریفی دریافت می‌کنند. G63 با گزینه‌ی رنگ جدید آبی، چراغ‌های LED تطبیقی استاندارد و سپر جدید عرضه خواهد شد؛ همچنین ۶ گزینه‌ی چرخ مختلف از ۲۰ تا ۲۲ اینچی وجود دارد.

قیمت بنز جی کلاس سال ۲۰۲۵ هنوز مشخص نیست. قیمت خودرو مدل ۲۰۲۴ از ۱۴۴٬۱۵۰ دلار شروع می‌شد و مدل G63 گران‌تر و ۱۸۰٬۹۵۰ دلار بود. انتظار می‌رود مدل ۲۰۲۵ در هر دو نسخه کمی گران‌تر باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خواب آلودگی راننده عامل تصادف مرگبار جاده جندق - معلمان
  • (تصاویر) خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود
  • تصاویر | خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود
  • یوزپلنگ آلمانی؛ خودرویی عجیب برای افراد زیر ۱۸ سال (+عکس)
  • خودرویی عجیب برای افراد زیر ۱۸ سال در آلمان
  • مرسدس جی کلاس ۲۰۲۵ رونمایی شد؛ هیولای آفرود با موتور پرقدرت (+عکس)
  • لونر-پورشه میکست ؛ اگر تصور می کنید فناوری هیبرید در خودرو یک رویداد جدید است! (+تصاویر)
  • لونر-پورشه میکست ؛ اگر تصور می کنید فناوری هیبرید در خودرو جدید است! (+تصاویر)
  • (تصاویر) آئودی Q۶ ئی‌ترون؛ قدرت پورشه در یک شاسی‌بلند خانوادگی!
  • با گران‌ترین و لوکس‌ترین خودروساز خاورمیانه آشنا شوید +تصاویر