Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@05:23:04 GMT

۵۴۷ پرونده صنایع‌دستی، تسهیلات کرونا دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۷۱۶۴

۵۴۷ پرونده صنایع‌دستی، تسهیلات کرونا دریافت کردند

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: شناسایی، آموزش، پرداخت تسهیلات و حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی شهرستان‌ها با هدف رونق تولیدات این حوزه و اشتغال‌زایی از اهم برنامه‌های معاونت صنایع‌دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در راستای رونق صنایع دستی تعداد ۱۷۶ نفر از فعالان حوزه صنایع‌دستی و جویای کار که متقاضیان دریافت تسهیلات برای ایجاد خوداشتغالی بودند، تشکیل پرونده شد سپس از طرف اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بانک‌های عامل معرفی شدند و تسهیلات دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۵۴۷ پرونده صنایع‌دستی با میزان اشتغال ۸۸۳ نفری برای دریافت تسهیلات کرونا ثبت‌نام کردند که مبلغ ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند، اضافه کرد: ۵ پرونده صنعتگران خانم فعال از اعتبارات بانوان استانداری، تسهیلات دریافت و ۱۲ فقره وام بلاعوض از محل اعتبارات سال ۹۸ و ۱۰۷ وام بلاعوض از محل ۹۹ به صنعتگران صنایع‌دستی پرداخت شد. 

ارجمند با اشاره به برگزاری چهار بازارچه موقت صنایع‌دستی در استان افزود: یک بازارچه در شهرستان ایجرود، دو بازارچه در شهرستان سلطانیه و یک بازارچه به همراه جشنواره زیتون در طارم برگزار شد و بازارچه دائمی صنایع‌دستی جنب رختشویخانه به بخش خصوصی واگذار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: ۹ صنعتگر در نمایشگاه مجازی ملی صنایع‌دستی شرکت کردند و پنج غرفه در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و گردشگری در تهران حضور یافتند و مجوز بهره‌برداری بازارچه خصوصی و تخصصی صنایع‌دستی (ترمه) در استان صادر شد. 

وی با اشاره به اینکه فنون و مهارت ساخت صندوق (یخ‌دان) شهرستان زنجان و نیز نساء امینی گنجینه زنده بشری در تنورسازی و سفالگری سنتی روستای گلابر شهرستان ایجرود در فهرست ملی میراث ناملموس به ثبت رسید و نیز رشته مسگری زنجان به ثبت جغرافیایی رسید، افزود: انجمن زیورآلات سنتی استان زنجان تشکیل شد و فرآیند عمرانی خانه حکیمیان (دبیرخانه ملیله) از محل اعتبارات سال ۹۹ تکمیل شد.

ارجمند با اشاره به اینکه کاسه‌ بشقاب ملیله استاد لطفی رضایی به‌عنوان اثر فاخر انتخاب شد و مسابقه قلم‌تراش فاخر برگزار شد، اضافه کرد: از میان ۷۰ اثر ارسال‌شده به دبیرخانه این فراخوان، دو اثر را به‌عنوان آثار برتر و ۱۱ اثر را به‌عنوان آثار برگزیده و قابل‌تقدیر انتخاب کردند که پنج نفر از صنعتگران در مسابقه میدون و سه اثر از صنعتگران در جشنواره فجر صنایع‌دستی شرکت کردند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: معاونت صنایع دستی استان زنجان با اداره زیباسازی شهرداری زنجان در راستای تهیه و نصب مجسمه استاد منصور کاظمیان مقدم، با عنوان پدر ملیله زنجان (احیاکننده ملیله زنجان در ۵۰ سال اخیر) همکاری کرد.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: صنایع دستی میراث فرهنگی استان زنجان زنجان امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تسهیلات کرونا دریافت صنایع دستی و گردشگری استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۷۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ محسن معصوم‌علیزاده در نشست با فرماندار ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است، افزود: سعی داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته‌تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها باشیم.

او تصریح کرد: در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار و حمایت‌های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم.

فرماندار ملایر نیز گفت: این شهرستان با ظرفیت بالای خود و دو نشان بین‌المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور بوده و در اطلس سرمایه‌گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است.

سلمان اسماعیلی افزود: قلب این مرکز اقتصاد، عرضه صنایع دستی ملایر خواهد بود، در کنار این اقدام تقویت آنلاین‌شاپ‌ها در سکوهای مجازی بسیار پراهمیت است.

او تأکید کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه‌های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت امسال شاهد افتتاح مجموعه «مینی‌ورد» به شکل رسمی باشیم.

دیگر خبرها

  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • برپایی بازارچه هفتگی صنایع‌دستی و سوغات در موزه صنایع‌دستی گلستان