Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور گفت: تا کنون دو نفر اعلام انصراف خود را به وزارت کشور اعلام کردند که یکی آقای مهرعلیزاده و دیگری آقای جلیلی است. خبرگزاری میزان - عبدالرضا رحمانی فضلی با حضور در برنامه تیتر امشب در خصوص آخرین وضعیت انصرافی کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری گفت: انصراف‌ها وقتی قانونی و رسمی است که به وزارت کشور اعلام کنند، تا الان که در خدمت شما هستم دو نفر اعلام انصراف خود را به وزارت کشور اعلام کردند که یکی آقای مهرعلیزاده و دیگری آقای جلیلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: هنوز اعلام انصراف دیگری به وزارت کشور نرسیده، با انصراف‌هایی که صورت می‌گیرد، افراد دیگر از زمان انصراف نمی‌توانند فعالیت تبلیغاتی برای خود به صورت عمومی داشته باشند، ولی می‌توانند به نفع دیگران اعلام موضع کنند.   وزیر کشور با اشاره به برگزاری چهار انتخابات در کشور گفت: انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورا‌های شهر و روستا انتخابات سراسری است و انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه و خبرگان رهبری در ۴ حوزه برگزار می‌شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه هر کدام از این انتخابات قوانین خاص خود را دارد، اظهار داشت: بنابراین برگزاری ۴ انتخابات با هم شرایط را برای ما بسیار سخت و پیچیده می‌کند.

بیش از ۶۶ هزار شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری
وی اعلام کرد: حدود ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و حدود ۷۵ هزار و ۱۵ شعبه برای شورا‌های اسلامی در نظر گرفته شده که تعداد شعبه‌ها بسیار زیاد است و برای هریک از آن‌ها امکانات و تدارکات پشتیبانی قرار دادن کار ساده‌ای نیست، اما همه اقدامات صورت گرفته است.

وزیر کشور با بیان اینکه تعرفه‌ها یکی از موضوعات بسیار مهم است، گفت: تهیه، تولید، توزیع و حفاظت از تعرفه‌ها خود یک پروسه بسیار طولانی است که انجام شده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مشکل کمبود تعرفه نداریم، گفت: برای هر شعبه‌ای که تعرفه توزیع کردیم، تعرفه‌ها را معمولا ۱۰ درصد بیشتر از آنچه که درون شعبه‌ها مورد نیاز است توزیع می‌کنیم و مبنای توزیع را هم بالاترین میزان مشارکت در نظر می‌گیریم.   وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای روز برگزاری هم اظهار داشت: افزایش ۷ تا ۸ هزار شعبه اخذ رای جهت جلوگیری از تراکم جمعیت و طولانی کردن دامنه زمان اخذ رای (۷ صبح تا ۲ بامداد) از جمله تدارکات در نظر گرفته شده در شرایط کرونایی است ضمن آنکه از تمام کسانی که اخذ رای را انجام می‌دهند حتما آزمایش PCR گرفته خواهد شد.

وزیر کشور ادامه داد: همچنین برای افرادی که در قرنطینه هستند برای اینکه بتوانند در انتخابات مشارکت کنند و در درون شعبه‌ها حضور نداشته باشند با هماهنگی وزارت بهداشت، صندوق‌های سیار در نظر گرفته شده است.   رحمانی فضلی در خصوص ترتیب و توالی شمارش آرا چهار انتخابات پیش رو هم عنوان کرد: در ابتدا کار شمارش آرای انتخابات سراسری ریاست جمهوری و شورا‌ها و در کنار آن‌ها نیز انتخابات مجلس و خبرگان رهبری انجام شد و اعلام نتایج نیز به تناسبی که نتایج آماده می‌شوند اعلام خواهد شد.   بیشتر بخوانید: رئیسی: نرخ تورم باید در ۱۴۰۲ به نصف برسد

تکمیل می‌شود برچسب ها: انتخابات 1400 اخبار انتخابات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات 1400 اخبار انتخابات وزارت کشور رحمانی فضلی وزیر کشور اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، منوچهر متکی سخنگو و رئیس هیئت اجرایی شورای وحدت اعلام کرد: در یکصد و بیست و نهمین نشست هیئت عالی شورای وحدت، موضوع دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. بر اساس تصمیمات اخذ شده در این جلسه مقرر گردید فهرست نامزد‌های مورد حمایت شورای وحدت در  سراسر کشور از جمله حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلام  شهر، شمیرانات و پردیس تهیه و به اطلاع مردم شریف رسانده شود.  

متکی در ادامه توضیحاتش افزود: در این نشست با نظر قاطع اعضا، مصوب شد با توجه به اینکه تمامی نامزد‌های راه یافته به مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تهران بزرگ را آقایان تشکیل داده و هیچ نامزدی از بین بانوان موفق به کسب آرای لازم در دور نخست نشد، شورای وحدت با در نظر گرفتن اصل تخصص و تعهد کلیه نامزدها، اولویت خود را به حمایت از بانوان قرار داده و تلاش می‌کند تعداد بیشتری از بانوان نامزد دارای صلاحیت در دور دوم انتخابات را در فهرست خود بگنجاند.  

نماینده مردم شریف تهران، ری و شمیرانات ضمن تاکید بر لزوم مشارکت مؤثر ملت نجیب و قهرمان ایران در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: شورای وحدت استان‌ها در تمام حوزه‌هایی که انتخابات در آن‌ها به دور دوم کشیده است، حضوری فعال داشته و در راستای وظایف خود در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، عمل کرده و فهرست نامزد‌های مورد حمایت خود را اعلام می‌کند.

در خاتمه گفتنی است ۹۰ نفر از نمایندگان منتخب در دور نخست انتخابات مجلس دوازدهم مورد حمایت شورای وحدت بودند که از این تعداد ۶۰ نامزد به طور اختصاصی در فهرست شورای وحدت و ۳۰ نفر نیز به طور مشترک با سایر فهرست‌ها بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد