Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن اسلام‌زاده کارگردان مستند «قصر قند» که در حال حاضر به صورت اینترنتی در حال اکران است، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تولید آن گفت: مستند «قصر قند» محصول سال ۹۵ است. زمانی که ما از طریق شبکه افق مطلع شدیم یکی از تروریست‌های مشهور که حدود ۲۵ سال تحت تعقیب بوده، وارد مرزهای ایران شده و قرار است عملیاتی برای دستگیری و یا کشته شدن او اجرا شود، از من پرسیدند حاضری برای ثبت این عملیات به بلوچستان بروی که من استقبال کردم و خیلی سریع هم تیم را جمعی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این مستند روایت یک عملیات پیچیده اطلاعاتی است که در قالب آن جلیل قنبرزهی که از سال ۷۱ تحت تعقیب نیروهای امنیتی بود، به درک واصل شد. این تروریست ۱.۵ تن مواد منفجره همراه خود به ایران آورده و قرار بود کارگاه تولید کمربند انتحاری در کشور راه‌اندازی و ماشین‌های بمب‌گذاری را تجهیز کند. هدف‌گذاری‌اش هم انفجار این مواد در مناطق سنی‌نشین و شیعه‌نشین بود تا به بهانه آن جنگ‌های طایفه‌ای به راه بیفتند. اتفاقی که الحمدالله رخ نداد و از آن پیش‌گیری شد.

این مستندساز درباره روایت «قصر قند» از این عملیات توضیح داد: این مستند در گرمای ۶۰ درجه در بلوچستان تولید شد. دوربین‌های ما از ساعت ۹ و ۱۰ صبح به بعد به‌طور کامل خاموش می‌شد و ناگزیر بخش‌هایی از مستند با دوربین موبایل ثبت شده است. ما چند روز در بیابان و شاهد سربازانی بودیم که با دهان روزه این عملیات را به سرانجام رساندند. مسئول هدایت هلی‌کوپتر در آن عملیات می‌گفت من از پایگاه چابهار بلند می‌شدم، می‌آمدم و بعد از یکی دو ساعت عملیات، مجدد بازمی‌گشتم، یک سطل آب روی سرم خالی می‌کردند تا خنک شوم و دوباره با هلی‌کوپتر مسلح‌شده به میدان می‌آمدم.

وی ادامه داد: این خلبان هلی کوپتر می‌گفت در روز اصلی عملیات از ۱۰ صبح تا ۵ عصر این برنامه ادامه داشته تا نیروهای کمکی خودشان را رسانده بودند. ۴ روز تعقیب و گریز در بیابان اتفاق می‌افتد و ردزن‌های بلوچ را به کمک گرفته بودند تا رد این گروه را در آن بیابان پیدا کنند. نهایتاً هم از همین طریق توانسته بودند باغ نخل خرمای متروکه‌ای که در آن مخفی شده بودند، این گروه تروریست را غافلگیر کنند.

اسلام‌زاده درباره متفاوت‌ترین تجربه خود در فرآیند ساخت مستند «قصر قند» هم گفت: من سفر به بلوچستان زیاد داشته‌ام اما ارتفاعات منطقه قصر قند و نیک‌شهر را تا آن زمان ندیده بودم، به خصوص در آن فصل گرما. گرمای بسیار وحشتناکی را در آن منطقه تجربه کردیم. شب‌ها که در بیابان می‌خوابیدیم، دمای هوا در حدود ۵۰ درجه بود. خاطرم هست چفیه‌ای را خیس کرده بودم و همان‌طور در خواب هم با آن خودم را باد می‌زدم تا صبح! ساعت ۹ صبح سه دوربین ما از شدت گرما، هنگ کرد. خودم هم به مرز تشنج رسیده بودم چون چنین گرمایی را تا آن زمان تجربه نکرده بودم.

این مستندساز در پایان درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود بیان کرد: این روزها مشغول نهایی کردن مجموعه مستند «سرطان اجتماع» هستم که با نام تلویزیونی «به نام قانون» قرار است پخش شود و ان‌شالله در اوایل تابستان از آنتن شبکه مستند پخش خواهد شد.

کد خبر 5233468 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن اسلام زاده پنجشنبه های مستند در مهر سینمای مستند سیستان و بلوچستان انتخابات 1400 فیلم کوتاه موسیقی ایرانی تئاتر ایران حضور هنر ایران در جهان رادیو سلامت بنیاد فرهنگی هنری رودکی انجمن موسیقی ایران برنامه تلویزیونی ویروس کرونا سازمان سینمایی سریال ایرانی موسیقی پاپ مناظره انتخاباتی قصر قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۸۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد

 پیرو موافقت علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی مبنی بر ایجاد دریافت آثار با موضوع "عملیات تنبیهی وعده صادق" در سومین دوره از جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک علاقه مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

برنامه سازان شبکه‌ها و صدای مراکز می‌توانند اثر خودشان را با موضوع "عملیات تنبیهی وعده صادق" در ساختار مستند یا ترکیبی، به مدت حداکثر ۲۰ دقیقه، تا ۱۵ اردیبهشت به دبیرخانه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک ارسال کنند.

گفتنی است، هر شبکه و مرکز، مجاز به ارسال تنها یک اثر به دبیرخانه سومین جشنواره رادیویی پژواک است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • وقتی اسکای نیوز ناامید شد
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • داستان عجیب تعویض پیراهن موسیالا با مسی
  • موسیالا فاش کرد: داستان عجیب تعویض پیراهن با مسی
  • هلاکت ۲ تروریست در پنجاب پاکستان
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • خاطره گویی در جمع دوستان اسرار جنایت یک ساله را فاش کرد | وقتی قاتل خودش را لو داد